Pentagram napisał/a:jak wytłumaczysz dziewczynie, że maluszek stał się węższy?
SV, SP, MEsuper, P3, K-5, DA 35/2.4, DA 18-135, SUPER-TAK 35/3.5, 55/1.8, 135/2.5, smc-M 28/3.5, 50/1.4, 1.7, 2, smc-A 50/1.4, 1.7, 2,
S 10-20 EX, S 17-70, T SP 28-75/2.8, T70-200/2.8, T 75-300 LD, T 2x Pz-AF BBAR MC7
AF-540FGZ
K5IIs + trochę gratów
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
return LBA ? lemat Dady : piwko w Poznaniu?;
K5IIs + trochę gratów
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
return LBA ? lemat Dady : piwko w Poznaniu?;
K5IIs + trochę gratów
BartekKw napisał/a:Porownujemy zas owe szkielko z flagowa landszaftowa Sigma 10-20.
To cecha tego forumandi napisał/a:OK, bo widze, ze zaczynacie wlos na czworo dzielic.
Większość nie drukuje, ale analizuje przyszłości Pentaxa oraz cropy 100%, lub myśli nad przesiadką na jakiś bardziej perspektywiczny system, bo ten ich ogranicza.andi napisał/a:Jezeli dla kogos to jest niewystarczajaca jakosc, to albo drukuje
wydruki wielkosci kilku pieter, albo powinien raczej popracowac nad
innymi aspektami swojej fotografii. Na serio.
ten sam problem miewają i szkła firmowe nawet te topowe i to zarówno P jak i C, N, więc nie ma co przesadzać.andi napisał/a:Sigma to zwierz, ktorego generalnie nie dotykam. To samo szklo potrafi
miec takie wariacje, ze trudno cokolwiek ocenic lub na cos liczyc.
a to chyba w Canonie u Pentaxa takich problemów nie ma.andi napisał/a:Dodatkowo co nowy aparat, to Sigma przestaje
dzialac, hack'owany software je obsluguje...
Na tym forum nie ma OT, każdy post jest dokładnie na temat, który został w nim zawarty.
Przebrzydły Olympusiarz / dla przyjaciół Zygmunt
andi napisał/a:Jak juz chcesz szerzej to jest Pentax 12-24, nie warto?
Wiadomo, ze mozna dostac lepsza jakosc, pomysl Leica S2 czy chocby
nowy Canon 24L II na 5D II.
Ale w pewnym momencie zaczyna to byc paranoja, ja mam wiele wydrukow
z oryginalnego 5D, 50x70 i wieksze, i te 12MP po prostu wystarczaja.
andi napisał/a:Z 5D II mam lepiej, ale roznica jest minimalna. Sam sie kiedys wpedzilem
w szukanie idealu, a teraz wystarcza mi moj K7 z ta 15-tka :)
"Aparat w gruncie rzeczy jest tak samo twórczy jak kawałek gliny...
Szkoda by było, znalazłem jednak sampel z użytym Cokin'em na www.pentaxforums.com, użyty został dodatkowy filtr przed holderem (można by pewnie i przejściówkę bez szkła założyć). F/5.6, winietowanie jest imo niemal niewidoczne ... czyli się da jednak bez szkody dla kadru.CytatNie da się. Tulipanek nawet schowany, wystaje na tyle, że skutecznie uniemożliwia wkręcenie pierścienia mocującego.
Flickr
K*3, FA*5, DFA*2, DA*3
andi napisał/a:OK, bo widze, ze zaczynacie wlos na czworo dzielic.
andi napisał/a:Oto kadr z 15-tki, f4 zmniejszony do 3000px i JPEG-a dokladnie 1.5MB
(chcialem oszczedzic swoj server). To naprawde spora komresja,
oryginalny plik jest lepszy.
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
opiszon napisał/a:wnioski mogą być 2 różne -
1) płaszczyzna matrycy nie była ustawiona równolegle do ściany budynku robiąc zdjęcie Sigmą i się ściana w GO nie zmieściła
2) Sigma ma inną ostrość z lewej strony, inną z prawej (ktoś chyba nawet kiedyś u nas taki problem opisywał, w nowo zakupionym szkle)
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Dada napisał/a:Specjalnie nie wtrącam się do dyskusji, niech każdy wyciąga wnioski jakie chce. Chciałbym tylko zauważyć, że jest jeszcze trzecia możliwość, o której nie wspomniał nikt. Budynek był fotografowany z dosyć małej odległości. Przy tym kącie widzenia odległość od aparatu do ściany (prostopadle , w centrum kadru) wyniosła ok. 8 m. Jak Wam się wydaje, ile wynosiła odległość od aparatu do budynku na brzegu kadru ? Wg mnie szacunkowo ok. 15 m (2xwięcej). Co prawda teoretycznie płaszczyzna ostrości jest płaszczyzną, ale.... Zdjęcia zaś były robione na f/4 i f/4,5. Teoretycznie przy tych ogniskowych głębia ostrości powinna być dość duża, ale...
Moim zdaniem ma to też jakiś wpływ na nieostrośc na brzegach i w rogach.
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
Żaba napisał/a:ten sam problem miewają i szkła firmowe nawet te topowe i to zarówno P jak i C, N, więc nie ma co przesadzać.andi napisał/a:Sigma to zwierz, ktorego generalnie nie dotykam. To samo szklo potrafi
miec takie wariacje, ze trudno cokolwiek ocenic lub na cos liczyc.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl