Nieostry  Dołączył: 08 Kwi 2010
DMG napisał/a:
Zdjęcie nie może być zapisane jako BW bo
nic z tego nie wyjdzie. Musi być zapisane jako RGB bo każdy z tuszy zastępuje konkretny kolor a nie odcień szarości.

Właśnie od początku zastanawiałem się gdzie tu jest haczyk, bo wyglądało to zbyt pięknie i tanio. Czyli efekty są trudne do przewidzenia, bo zamiast monitora można równie dobrze używać szklanej kuli
 

DMG  Dołączył: 21 Maj 2011
Nieostry napisał/a:
DMG napisał/a:
Zdjęcie nie może być zapisane jako BW bo
nic z tego nie wyjdzie. Musi być zapisane jako RGB bo każdy z tuszy zastępuje konkretny kolor a nie odcień szarości.

Właśnie od początku zastanawiałem się gdzie tu jest haczyk, bo wyglądało to zbyt pięknie i tanio. Czyli efekty są trudne do przewidzenia, bo zamiast monitora można równie dobrze używać szklanej kuli

Niekoniecznie, może niejasno to tłumaczę ale tak jak rozumiem to zdjęcie obrabiasz tak jak ma wyglądać czyli zamieniasz na czarno białe ale nie zmieniasz przestrzeni barwnej. Ma pozostać w RGB chociaż wygląda jak B&W i takie jest na ekranie. Dostajesz to co widzisz.
Zabawa polega na tym, że zdjęcie drukujesz jako kolor a wychodzi czarno białe bo niby skąd głupia drukarka ma wiedzieć jakie tusze jej wlałeś.
Zamiast specjalistycznego softu typu RIP i profili ktoś przygotował czarne tusze zastępujące kolor w tej właśnie drukarce. To jest dosyć wyraźnie powiedziane w opisie - tusze zastępują konkretne kolory a ne odcienie czerni/szarości.
Jeśli zaznaczysz opcję drukuj jako czarno białe z użyciem kolorów to sztuczka chyba nie wyjdzie. Nie sądzę też, żeby tusze do Epsona 2280 dały taki efekt bo to inne podejście do tematu.
Tu jest informacja jak drukować ale przekracza moje możliwości rozumienia tego języka
http://shop.farbenwerk.co...bonprint-museum
 
grzybello  Dołączył: 28 Sie 2012
Drukarka kupiona tusze i kartridże też. pierwsze spostrzeżenia są takie, że taki zestaw: (Y-light light black, M -light black, C - matt black, czarny-matt black - zużywają się wszystkie tusze) na błyszczącym papierze emtec (jedyny dostępny w mediaxxx) nie radzi sobie z najciemniejszą czernią - widoczne są takie jakby błyszczące plamy wyraźnie odróżniające się od reszty wydruku. Nie robiłem jeszcze testów na papierze matowym i perłowym - może będzie lepiej... prawie wszystkie zestawy czarnobiałych tuszy polecają tylko do matu. I nie udało się uruchomić tej drukarki z QTR pod żadnymi dostępnymi sterownikami :-( . Linearyzacja robiona według schematu z stronki z linka wygląda całkiem dobrze poza najciemniejszymi czerniami gdzie nie zawsze 100% czerń jest najciemniejsza - po obejściu problemu udało się stworzyć profil i używać go przy drukowaniu.
Ogólnie jak na moje niewprawne oko wydruki wyglądają całkiem podobnie do widoku na ekranie - może delikatnie ciemniejsze (pewnie dlatego, że dawno nie widziałem ładnego czarnobiałego wydruku ;-) ). A co najważniejsze miejsca na lodówce już nie mam na zdjęcia i zabawy mam co nie miara :mrgreen:
 
maxis  Dołączył: 22 Paź 2008
Od kilku miesiecy używam drukarki Epson r3000. Obecnie drukuje na tuszach oryginalnych, ale przymierzam sie do zakupu dobrych zamienników.
Pozytywne opinie słyszałem o tuszach Lyson (chyba photochrome pro) i w ich kierunku obecnie się skłaniam. Ma może ktoś jakieś doświadczenia w tej kwestii.
 

Nieostry  Dołączył: 08 Kwi 2010
http://pentax.org.pl/view...der=asc&start=0
Tu espresso zadawał takie pytanie. Może spytaj osobiście?
 

filorp  Dołączył: 03 Lis 2008
Grzybello, używając color munki foto daje się uzyskać całkiem niezłe czarno białe rezultaty. Wszystko zależy jednak od właściwości chemicznych tuszu. Miałem do czynienia z tuszami na których choćby skały.... nie dało się uzyskać czarno-białości - zawsze w jakimś odcieniu szarości pojawiał się zafarb - takim anty B&W tuszem jest FotoRite. Znośne rezultaty można uzyskać Lysonem. Jednak trzeba pamiętać, że jeśli składowymi szarości są tusze kolorowe to choćby niewielkie płowienie spowoduje zafarb z czasem. Ale istotą profilowania jest czas osiągnięcia przez dany tusz stabilizacji kolorystyczne. Tj moment kiedy dany tusz nie zmienia już koloru w miarę upływu czasu (do 24h bo potem zaczyna następować naturalne płowienie: UV, zanieczyszczenie powietrza itd). Tylko tyle powiem, że między bajki można włożych 5-10 minut które sugeruje oprogramowanie color munki. Dla Lysona obliczyłem że wynosi 35minut przy 45% wilgotności powietrza i temperaturze 20C. Wzrost wilgotności przedłuża ten czas ale nie dla wszystkich tuszy. Tusze do L800 stężały po 10 minutach natomiast oryginalna claria z kartridży potrzebowała pół godziny. Chodzi o to, że jak przeskanujesz plansze zbyt wcześnie albo zbyt późno (np. po tygodniu) to profil będzie dawał zdjęcia ze schodkowymi przejściami tonalnymi.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach