ukazs  Dołączył: 08 Lis 2009
Pomoc.....lustrzanka dla 14 latki
witam podano mi ten adres poniewaz stwierdzono że wypowiadaja sie tu osoby doświadczone i z dobra wolą............
...jestem laikiem w fotografii....i prosze o pomoc.
mam 14 letnia siostrę która przejawia zdolności do fotografowania.....do tej pory bawiła się zwykłą cyfrówką... ale mimo tego trzeba powiedzieć ze ma talent

zastanawiam sie nad sony alpha 330 18-55mm lub nikon d3000 18-55mm
szukam takiego do max 2000 zł

w czym pomozecie?? może inny
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
Pytanie trudne, bo niby czego twoja siostra oczekuje po aparacie? Co ma jej dać lustrzanka. W fotografii najważniejszy jest pomysł i warsztat (widocznie ma i jedno i drugie - niektórzy się po prostu z tym rodzą). Sprzęt jest daleko, daleko w tyle. Jeśli nie zależy jej na małej głębi ostrości (jeśli już wie, co to jest) i nie robi zdjęć w słabo oświetlonych miejscach, to lustrzanka będzie bardziej dla przyjemności niż dla lepszego efektu.

Co do wymienionych aparatów - różnią się one między sobą i to bardzo, ale nie jakością obrazu, a funkcjonalnością. Trudno tu wybrać ten, czy ten. Ja bym wziął Pentaksa Kx, ale chyba na razie nie zmieścisz się w 2000zł (2300zł to chyba obecnie najniższa cena). :-D
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
pawelek-79 napisał/a:
. Ja bym wziął Pentaksa Kx, ale chyba na razie nie zmieścisz się w 2000zł (2300zł to chyba obecnie najniższa cena).
A jeszcze tydzień temu bez obiektywu były za 1750 zł :-/
Cóż - ja bym proponował aparat analogowy, żeby "dobrych nawyków" nabrać. Ale pewnie taka koncepcja nie wchodzi w grę. A z cyfrówek to jak dla mnie wszystko jedno sumie. Byle aparat "dobrze leżał" w rękach. Czyli raczej nieduży i niezbyt ciężki. Jeśli nie K-x to K-m /k2000 :-D
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
no najtaniej to 2150zł w fotocenach

ale IMHO chyba warto dopłacić

albo k-m, tak jak matb napisał, ale musiałby być zdecydowanie tańszy od k-x ;-)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006