chemik  Dołączył: 30.04.2006
  Wytrzymałość migawki DS/DL Cytuj
Takie zapytanie mi przyszło do głowy - na ile cykli zaprojektowana jest migawka w *ist DS/DL? Gdzie takowe informacje można znaleźć? Ile kosztuje wymiana migawki w serwisie i czy ktoś z Was korzystał już z takiej usługi? Z góry dzieki za odpowiedzi :-)

Pozdrawiam chemik
 

scati  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
Gdzies kiedys czytalem ze na ok 125 tys cykli...Gdzie to było nie pamietam....Moze ktos ma inne dane....
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Gdzieś na jednym z forów spotkałem się z informacją o wymianie migawki w istD po 130 tys. zdjęć.
 

Michu  Dołączył: 18.04.2006
Cytuj
Ja zaś spotkałem się z opinią, że migawkę wymienia się po pierwszym jej padnięciu...
 

jerz  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
A komus z grupowiczow zdarzylo sie wymieniac migawke w ktoryms z analogowych Pentaxow? W sumie to pewnie wczesniej padna jakies inne rzeczy, tudziez aparat bedzie mocno przestarzaly. Nie ma sie moim zdaniem czym przejmowac, do czasu kiedy migawki w dzis kupowanych DS\Lach padna bedzie mozna kupic malo uzywany korpus w cenie nizszej niz potencjalna naprawa.

Pozdrawiam,
Jerz
 

Fafniak  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
jerz napisał/a:
W sumie to pewnie wczesniej padna jakies inne rzeczy, tudziez aparat bedzie mocno przestarzaly. Nie ma się moim zdaniem czym przejmowac,


A teraz pomysl ile przezyly aparaty analogowe.....i przypomnij sobie co fotografowales analogiem.....raczej zastanowiles sie przed zdjeciem czy jest warte zrobienia.....
W cyfrze pstryka sie co popadnie.....bo "to nic nie kosztuje" najwyzej sie wywali......a przebieg migawki rosnie....... :evil:
 
chemik  Dołączył: 30.04.2006
Cytuj
Fafniak, masz rację - w analogu nie zobaczysz odrazu jak wyszła fotka, ale tez nie tłuczesz zdjęć na umór. A co do cyfry - wszędzie trąbi się, że wielką zaletą jest to, że możesz tłuc fotek ile wlezie bo najwyżej wyrzucisz te co nie wyszły.
Jeżeli chodzi o mnie to jakoś po przesiadce na lustro wróciły stare (dobre :-) ) przyzwyczajenia z analoga i dłużej myślę nad zrobieniem fotki, niż tylko tryb seryjny i 30 strzałów w nadzieji, że "któreś ujęcie musi wyjść".

Pozdrawiam chemik
 

Michu  Dołączył: 18.04.2006
Cytuj
Trwałość migawki uzależniony jest raczej od wielu czynników (np. od tego, jak malutkie rączki chińskich/filipińskich dzieci ją składały, jak bardzo odpadowe były materiały z których ją wykonano, jak bardzo skacowana była "maszyna" testująca, etc, etc). Zapewne wytrzyma 100K zdjęć, może dociągnie do 300K jak i może paść po 50K. Raczej bym nie uogólniał i nie szukał za wszelką cenę problemów.
 

Fafniak  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
Michu napisał/a:
Trwałość migawki uzależniony jest raczej od wielu czynników (np. od tego, jak malutkie rączki chińskich/filipińskich dzieci ją składały, jak bardzo odpadowe były materiały z których ją wykonano, jak bardzo skacowana była "maszyna" testująca, etc, etc).


Owszem :) co nie zmiania faktu ze mam wieksze obawy przed kupnem uzywanej cyfry niz analoga.....
 

jerz  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
Fafniak napisał/a:
jerz napisał/a:
W sumie to pewnie wczesniej padna jakies inne rzeczy, tudziez aparat bedzie mocno przestarzaly. Nie ma się moim zdaniem czym przejmowac,


A teraz pomysl ile przezyly aparaty analogowe.....i przypomnij sobie co fotografowales analogiem.....raczej zastanowiles się przed zdjeciem czy jest warte zrobienia.....
W cyfrze pstryka się co popadnie.....bo "to nic nie kosztuje" najwyzej się wywali......a przebieg migawki rosnie....... :evil:


No wlasnie nad tym sie zastanawiam i wychodzi mi, ze analogi uzywane w studio wcale sie tak szybko nie sypaly. Zakladajac, ze te 130k zdjec powinna wytrzymac to robiac po 100 zdjec tygodniowo (dla mnie to b. duzo) wystarczy na 1300 tygodni, czyli 25 lat. Wychodzi, ze mozna spokojnie tluc i po 300 fotek na tydzien i starczy na ponad osiem lat. Ciekaw jestem kto z Was wytrzyma dluzej, zeby sobie nie sprawic czegos nowszego w tym czasie (zwlaszzca patrzac na odsetek kolekcjonerow w ostatniej sondzie).

Co do wiekszych obaw przy zakupie cyfry w porownianiu do analoga to sie zgadzam i w pelni podzielam. Nie tylko ze wzgledu na wiekszy mozliwy przebig, ale na ilosc rzeczy, ktore dodatkowo moga sie posuc, a w analogu sa nieobecne.

Pozdrawiam,
Jerz
 

Fenol  Dołączył: 31.08.2010
Cytuj
I ktoś już wie, ile wytrzymuje ta migawka w deesie i deelu? ;-)
 
tomek_j  Dołączył: 04.11.2010
Cytuj
Fenol napisał/a:
I ktoś już wie, ile wytrzymuje ta migawka w deesie i deelu? ;-)

Można łatwo policzyć: trzeba w momencie kupienia nowego aparatu w zeszycie wartość zero , a potem liczyć wyzwolenia do momentu uszkodzenia migawki. To będą interesujące cię wartości
 

Fenol  Dołączył: 31.08.2010
Cytuj
Tylko gdzie ja kupię DS lub DL z zerowym przebiegiem? :roll:
 

Enzo  Dołączył: 20.12.2006
Cytuj
Fenol napisał/a:
Tylko gdzie ja kupię DS lub DL z zerowym przebiegiem?

Chytry, polski mechanik nie takie przebiegi ustawiał. Tylko trzeba uważać by w przypływie weny nie wyklepał z Pentaksa Passata kombi w TeDeiku.
 
Ryszard  Dołączył: 04.10.2006
Cytuj
Fenol napisał/a:
Tylko gdzie ja kupię DS lub DL z zerowym przebiegiem?

Albo z rzetelnie prowadzonym zeszytem? ;-)
 
tomek_j  Dołączył: 04.11.2010
Cytuj
Fenol napisał/a:
Tylko gdzie ja kupię DS lub DL z zerowym przebiegiem? :roll:

Trzeba kupić w sklepie
 
Markus  Dołączył: 21.03.2007
Cytuj
Mi w K-50 migawka się nie psuje a zrobiłem już ponad 24 tys. zdjęć ;-)
Myślę że do 100 tys. w optymalnych warunkach wytrzyma ?
 

dybon  Dołączył: 05.12.2007
Cytuj
Chyba sekretem jest właśnie używanie a nie oszczędzanie sprzętu, moja ma już ponad 27K (K-50) i zero problemów.
 

jedrus68  Dołączył: 03.07.2008
Cytuj
dybon napisał/a:
Chyba sekretem jest właśnie używanie a nie oszczędzanie sprzętu

Dokładnie, po pół roku nieużywania K-10 migawka padła po kilku zdjęciach (w sumie ~40K) a używana do dziś k-5IIs ma już prawie 105tys i śmiga jak trzeba :-)
 

rychu  Dołączył: 08.10.2006
Cytuj
Kupując na ale portalu mało używaną puszkę z przebiegiem 15K, w zeszycie należy wpisać 100k+15k i modlić się częściej.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach