DeTe  Dołączył: 14 Maj 2008
Tyle tylko że jest to efekt krótkotrwały. Takie nadżerki po wyczyszczeniu bardzo szybko robią się z powrotem rude. I nawet nie musi być dużej wilgoci w powietrzu.
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
Ropa, szmata, na jakiś czas pomoże.
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
Nie do końca, dobry wosk samochodowy załatwia sprawę na ok. 2 miesiące, ew. lakier akrylowy na ok. 2-3 lata. Niestety, w czasach chromu na stali wszystkie instrukcje samochodowe nakazywały woskowanie co 4 - 6 tygodni, niezależnie ot tego, czy to Volvo czy Wołga.
 

szybkiparowoz  Dołączył: 20 Lut 2011
Dzięki za podpowiedzi. Może coś z tego będzie, chociaż rokowania - jak słyszę - wyglądają słabo...
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
Jeśli Ci na tym zależy, to po prostu nałóż nowy chrom w jakiejkolwiek galwanizerni.
 

szybkiparowoz  Dołączył: 20 Lut 2011
Nie, bez przesady. Chodzi mi tylko o zatrzymanie postępu korozji i o to, żeby kierownica czy lampa nie brudziły rąk lub ubrania. Odrobina patyny tym akurat rowerom nie zaszkodzi.
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
To polerka, a potem wosk i tyle. A jeżeli chcesz patynę, to szczota druciana stalowa zamiast polerki, będzie ładny satynowy mat.
 

Penteusz  Dołączył: 28 Mar 2012
Proponuję coś innego.
Wyczyść dzwonek wraz z kierownicą z rdzy (sposób dowolny) i obydwa elementy oksyduj.
Będzie trwałe, do tego powinno nieźle wyglądać.
Oksydę za niewielkie pieniądze dostaniesz w sklepie/ portalu aukcyjnym i zrobisz to sam. W razie czego podejrzysz na YT jak to się robi i jaki efekt pozostanie.
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
Penteusz, jesteś pewien, że to zadziała na tylu metalach na jednej powierzchni (stal czarna, jakiś podkład - pewnie miedź, chrom) ?
 

Penteusz  Dołączył: 28 Mar 2012
Z odpowiednią oksydą TAK.

Na przykład:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5549807447
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
Jakoś nie moge doszukać sie chromu w tym linku ;-)
 

Penteusz  Dołączył: 28 Mar 2012
MCsubi, teraz widzę, co mogłem dla Ciebie/za Ciebie zrobić:
mogłem zadzwonić, zadać pytanie mailem wysłane, a ostatecznie ponosząc niewielkie (w wymiarze finansowym) ryzyko kupić odpowiedni specyfik i na własnej skórze (to przenośnia - polecałbym lateksowe rękawiczki) sprawdzić jego działanie.
Po tym wszystkim oczywiście mógłbym (a właściwie czułbym się w obowiązku) rozwiać tu, na forum, wszelkie Twoje wątpliwości. ;-)
 

DeTe  Dołączył: 14 Maj 2008
MCsubi napisał/a:
Jakoś nie moge doszukać sie chromu w tym linku

Tu jest: "...i wiele innych stopów" :mrgreen:

 

Penteusz  Dołączył: 28 Mar 2012
DeTe, nie tego gościa zacytowałeś, co trzeba :roll:

To nie były moje słowa, ja od początku skłaniałem się do pozytywnego sposobu myślenia ;-)

Napraw swój karygodny błąd, bo jak nie..... :evil: :roll: :-P :mrgreen:
 

DeTe  Dołączył: 14 Maj 2008
Upss, nie wiem jak do tego doszło :shock:
Może dlatego, że piszę z małego tabletu. Już poprawione, nie bij :lol:
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
Penteusz, przepraszam za szkody moralne.
Próbowałem delikatnie napisać, że to się nie uda.
Te powłoki nawet na niskostopowych stalach to największe g... w technice, dlatego od lat nikt tego nie stosuje, wśród najtańszych zabezpieczeń używa się kataforezy. Kierownica prawdopodobnie jest ze stali cro-mo, więc powłoka byłaby poplamiona i niejednolita nawet po wytrawieniu chromu. Oczywiście- w żaden sposób nie reaguje to z chromem więc powstanie chemiczny glut brudzący wszystko upstrzony czarnymi plamami.
szybkiparowoz, - szkoda czasu.
 

szybkiparowoz  Dołączył: 20 Lut 2011
Dzięki, zrobię jak napisałeś wyżej - polerowanie i wosk. Tylko czy ten wosk nie będzie złaził/brudził? Nigdy czegoś takiego nie robiłem.
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
Wosk zasycha po paru minutach i wtedy polerujesz to do połysku. Na pewno nie brudzi.
Na początek możesz popróbbować pastą Tempo, nie kosztuje nawet 5 zł a na taka mała powierzchnie będzie ok.
 

deepee  Dołączył: 28 Cze 2011
MCsubi napisał/a:
Na początek możesz popróbbować pastą Tempo

Pasta Tempo nie ma właściwości zabezpieczających. To środek do polerki niewielkich zarysowań. Po nałożeniu, większość tego zejdzie np. z pierwszym deszczem czy zachlapaniem. Jeśli chcemy czegoś, co - jak piszesz - miałoby szanse izolować od warunków zewnętrznych te 3 miesiące, to trzeba kupić np. Duragloss 111. Ale woski/sealanty samochodowe, czy to sztuczne, czy naturalne, przewidziane są na lakier. Nie wiem, jak sprawują się na powierzchniach zajętych rdzą.
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
deepee napisał/a:
Duragloss 111
Tyle, to ta cała kierownica nie kosztuje :mrgreen:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach