PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
Przymierzam się do wymiany opon w swoim rowerze typu trekkingowego. Co prawda stare jeszcze mają się dobrze, ale chciałbym mieć pasek odblaskowy, bo ostatnio po zmroku dużo się wożę i jakoś przemawia to do mnie bardziej niż odblaski w szprychach. A poza tym ładnie wygląda. A może głównie dlatego. No dobra - ładnie wygląda i dlatego chcę. :mrgreen:
Do rzeczy. Czy opony z grubą wkładką antyprzebiciową warte są swojej dodatkowej wagi? Tzn. czy jeżdżąc po mieście i okolicach na nienajlżejszym rowerze, odczuję te plus 300-400 g. na oponie do tego stopnia, że warto się zastanowić czy warto brać model z wkładką?
Proszę tylko o poważne odpowiedzi i dobre (ale naprawdę dobre) żarty. ;-)
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
Continental Travel Contact
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
PiotrR, waga roweru miejskiego kilo w te, czy we wte nie ma znaczenia. Dobrą oponę zawsze dobrze mieć, od niej zależy czy dojedziesz. W moim treku, od momentu wymiany seryjnych opon, nie wiem co to pana.
Z mojej autopsji polecam Schwalbe Marathon Mondial. Świetna opona na zróżnicowany teren.
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
Wiem, że kilo w te czy we w te na takim rowerze nie ma znaczenia, ale wiem, też że kilo w kołach to nie to samo co dodatkowy litr wody w sakwie. Tylko nie wiem, jak bardzo nie to samo. Czyli warto?
Ja w sumie też kilka lat nie miałem przebitki, ale nawet nie wiem, co mają kendy, na których jeżdżę, bo to były "fabryczne" w rowerze żony, które ona kiedyś przed wyjazdem na Mazury zmieniła na takie z konkretniejszym bieżnikiem, a ja później te zdjęte założyłem "tymczasowo" do swojego po przebitce właśnie - bo były pod ręką - i to "tymczasowo" trwa już kilka lat.

 

Mariusz Sułek  Dołączył: 16 Lut 2009
PiotrR, jest jeszcze 1 model Schwalbe z wkładką antyprzebiciową:
Schwalbe CX Comp wersja z paskiem odblaskowym Reflex.
Używałem takich w moim starym rowerze crossowym i doskonale sprawdziła się na asfaltach i drogach gruntowych, ba nawet w lekkim terenie.
Zdarzyły mi się kilka razy gumy podczas dalszych wypadów na drogach gruntowych - ale za każdym razem winna okazała się zużyta opaska wewnątrz obręczy koła, natomiast nigdy nie złapałem kapcia na dętce od strony opony - czyli wkładka antyprzebiciowa spełniała swoją rolę.

Pozdrawiam
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
PiotrR, różnica wagowa jest niezauważalna, a czy warto dołożyć kasy?
Znam takich, co na seryjnych oponach jeżdżą lata. Ja jeździłem tydzień. Pytanie tylko gdzie, jak i jak istotna jest niezawodność sprzętu. Tu musisz odpowiedzieć sobie sam.
Na marathonach jeżdżę od 10 lat po drogach, szutrach, górach, błotach. Na piach šrednio, ale mam opony 700x38.
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
Te kendy po żonie, to, jak sprawdziłem, też jakieś k-shield - może dlatego nie łapię flaków. Dobra, to rozglądam się za oponami z wkładką. Dzięki.
 
arekzg  Dołączył: 30 Wrz 2015
Może z innej beczki, bo MTB.
W końcu do swojego założyłem Schwalbe Maraton Plus MTB. Ciężkie. I twarde.
No i właśnie, co to daje?
Ano to, że rowerek więcej waży, ale z racji twardszych oponek, to po dopompowaniu do tych samych ciśnień przód/tył opory toczenia zmalały. Większa bezwładność, ale lżej się toczy.
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
Od jakichś ośmiu lat jeżdżę na oponach Vittoria model Adventure i Randonneur. Z paskiem odblaskowym i wkładką antyprzebiciową. Głównie jazda po asfalcie (także miasto) i sporadycznie gorsze drogi. Jestem zadowolony pod każdym względem (bardzo mocne, jeszcze nie przebiłem, ciężar mi nie przeszkadza). Niestety przednia opona wytrzymuje około 20 tys. km, a tylna tylko około 12 tys. i wymiana.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
White, miałem na przodzie Adventure - świetnie się spisywały, no, może na asfalcie przy szybkich i ostrych łukach nieco nerwowo na bocznych klockach, ale ogólnie świetna opona.
Obecnie mam komplet zwijanych Marathon Mondial i przy nich zostanę.
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
Tak, ja się do tego przyzwyczaiłem i bardziej dociskam przód co w sumie mi na dobre wyszło jeśli chodzi o technikę jazdy.
 
barmiska  Dołączył: 27 Sie 2014
3 grosze:
Bardzo dużo osób jeździ na Shwalbe Marathonach (jest od groma wersji) i nikt nie narzeka :-)
Ja postawiłem kiedyś na Continental Town Ride, ale teraz to Contact Travel albo Contact Plus Travel. Też nie narzekam :-)
Z przodu mam już Michelin Protek Cross i... nie mam uwag, ale też dopiero pół roku na niej jeżdżę.
Ochrona antyprzebiciowa jest OK. Nie złapałem gumy, ale też nie robię 10kkm rocznie tylko może 1kkm na tym rowerze.
Wybierałem wkładkę standardową (1-2mm), a nie "max" (5mm), bo jednak różnica w wadze jest duża, a 1 guma na jakiś czas mnie nie martwi, bo i tak zawsze wożę zapasową dętkę + łatki + pompkę.
Pzdr.
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
Dużo ludzi narzeka na Schwalbe, bo zbyt często trafiaja sie opony krzywe, a XR ordynarnie pękaja nawet po kilku miesiącach. Jeśli ktoś zachwala Schwalbe na których jeździ 10 lat to sorry - ta firma jest już nieco inna.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
MCsubi, kilka tysięcy kilometrów bez awarii, gdyby nie przetarcie boczne od felgi musiał bym dalej na tym badziewiu jeździć. Założyłem kolejne i kolejne. :roll:
Pewnie trafiają się modele słabsze, jak u każdego producenta. Jednemu wychodzi lepiej to, drugiemu tamto.
 

fuen  Dołączył: 13 Lis 2012
Chyba w piątek pojadę z namiotem w okolice Soczewki :-)
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Pół godziny temu przejeżdżałem przez Soczewkę.
 

Penteusz  Dołączył: 28 Mar 2012
Było tam widać jakieś PPD?
 

fuen  Dołączył: 13 Lis 2012
Zostało nam 45 kilometrów i siestujemy. Trochę grzeje.
 

fuen  Dołączył: 13 Lis 2012
Podróż odbyta, że się tak wyrażę. Nikogo z pentaksem nie spotkałem, sam też pentaksa nie miałem.
https://ridewithgps.com/ride_reports/4782-kutno-zawsze-zachwyca
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
fuen, fajny blog nam się tu zrobił, tylko zdjęć brak i o roweru nic.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach