muhozol  Dołączył: 26 Paź 2008
k200d w studiu - co podpiąć?
Witam postanowiłem zapytać po spędzeniu kilkunastu godzin czytania forum i zrobieniu sobie sporego mętliku w głowie co podpiąć do k200d w środowisku studyjnym i być zadowolonym z jakości zdjęć. Najpierw warunki : domowe studio, trzy lampy błyskowe CYxxxK, blendy i inne takie.
Wymiary studia : nisko 2,5m, około 4 metry szeroko około 6 na długość.
Cel: portret, dzieci,rodzinny, beauty, w przyszłości marzy mi się fashion/glamour więc i całe postacie ale w tych warunkach będzie ciężko ( nie należy się jednak poddawać :-D )
Co do szkła to wymarzone ogniskowe 24-135 oczywiście plus/minus no i im jaśniej tym lepiej ale bez szaleństw. Celny AF (nie musi być super szybki), rzecz jasna przysłony 8-16 większość czasu.
Do tej pory mam KIT II i FA 1.4, który mam na body większość czasu ale do zbliżeń się średnio nadaje za to ostrość i jakość fotek mi pasuje, wiadomo stałka.
Ponawiam więc pytanie co podpiąć, żeby nie płakać i przeklinać. Powiedzmy że budżet do 2000 lub nieokreślony takie dwie opcje mnie ciekawią, no i chyba jedynie zoom bo kombinowanie ze stałkami kiedy ma się jedynie 10-15 min na sesję a potem model wpada w płacz jakoś mi się nie widzi.
Pomożecie drodzy Forumowicze? Będę wdzieczny.
Dodam, że rozważałem T 28-75, S 24-70 bez HSM,S 28-70, FA 28-105 oraz S 18-125 i upatruję wśród nich faworyta ale mam nadzieję że mnie pokierujecie jesli jestem w błędzie!
Pozdrawiam
 
WaldekW  Dołączył: 28 Paź 2007
Re: k200d w studiu - co podpiąć?
muhozol napisał/a:
...rzecz jasna przysłony 8-16 większość czasu...
Dlaczego 8-16 ? Moim zdaniem jasny zoom i przysłony 2,8-5,6. Tamron 28-75 lub Tamron AF SP 17-50 f/2.8 XR Di + stałka 77/1,8. Ze względu na cenę 77/1,8 druga opcja odpada. Dla lubiących ostrzyć ręcznie zamiast 77/1,8 polecam znacznie tańszy Samyang 85/1,4.
 

muhozol  Dołączył: 26 Paź 2008
Dzięki za odpowiedź. Ciekawi mnie tylko jak przy 500w błyskach chcesz zejść do przysłon 2.8 itp i po co?
Mam nadzięję, że ktoś coś jeszcze napisze bo muszę coś kupić a nie chcę utopić kasy. Czy są tu jacyś amatorzy błyskania ;-) ???
Pozdro
 

grabber  Dołączył: 01 Paź 2007
mozna zejsc do 2.8 i jest jakis w tym cel.
Co do obiektywow to co masz jest dobre. Chyba ze chcesz wieksze zblizenia robic to wtedy kup jeszcze dluzszego kita.
Pisze powaznie
 

muhozol  Dołączył: 26 Paź 2008
Oczywiście, że jest ale nie takie było założenie mojego posta, co do długiego kita rozważam i taką opcję bo wiem że jakością i ostrością sobie poradzi, jednak zależy mi na czymś z zakresu jak powyżej, czy nie ma jakiś ciekawych szkiełek tego typu do Pentaxa? Żal :-(
 

Bruinen  Dołączył: 03 Sty 2008
muhozol, jak Ci zależy na oglądaniu cropów i robieniu odbitek 70x50cm które będą wisiały 30cm od oglądającego to oczywiście są takie obiektywy, nawet w naszym "beznadziejnym systemie". Kup sobie DFA 100/2.8 (do zbliżeń super, możesz podejść niemal dowolnie blisko :-) ) albo 77/1.8.

Ale moim zdaniem, lepiej przymknij kita do f/8-11 i ciesz się z robienia zdjęć ;-) Jako dłuższą ogniskową spokojnie możesz dokupić za 850zł Samyanga 85/1.4. Moc lampy 500ws w tak małym studio dla f/8 raczej wystarczy choćbyś się nie wiem jak starał ją ograniczyć modyfikatorami. Jak Ci zależy na uniwersalności to może właśnie FA 28-105, szkła nie znam, ale zakres do studia idealny :-) Aczkolwiek moim zdaniem nadal Samyang + kit powinny Ci wystarczyć, jak zechcesz wyjść plener to f/1.4 da wspaniały bokeh ;-)

[ Dodano: 2010-02-02, 08:45 ]
muhozol, dlaczego każesz mu używać w studio przysłon 2.8-5.6? Do tego w połączeniu z zoomem, który na pełnej dziurze siłą rzeczy ma mniejszą rozdzielczość?
 

muhozol  Dołączył: 26 Paź 2008
Bruinen komu ja niby każę używać przysłon 2.8 -5.6 bo się pogubiłem ;-D ?
Właśnie szukam FA 28-105 ten zakres jest idealny myślałem jednak że może S lub T w podobnym zakresie się nada ale dużo wszędzie sprzeczych infomacji.
Dzięki za opowiedzi
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
też myślę kitem można, a jak koniecznie chcesz kupić coś ja zaproponowałbym DA*50-135
jasność w plenerze i poręczność zooma się przyda a i doskonałe uzupelnienie kita ;-)
 

Bruinen  Dołączył: 03 Sty 2008
muhozol napisał/a:
Bruinen komu ja niby każę używać przysłon 2.8 -5.6 bo się pogubiłem ;-D ?

Sorki, chodziło mi o WaldkaW, źle kliknąłem ;-)

Głównym problemem jest to czy chcesz tego szkła używać poza studiem - jeśli tak, kup coś jasnego, ze względu na małą głębię ostrości i świetną ostrość po przymknięciu do f/4-5.6 - tutaj albo AF i uniwersalność 50-135/2.8 albo ekonomia i wspaniały bokeh oraz świetna jasność Samyanga 85/1.4

Jak tylko w studio - moim zdaniem nie ma sensu przepłacać za *, chyba że faktycznie do wielkoformatowych wydruków i liczenia pixeli. Po przymknięciu do f/8-11 każdy w miarę przyzwoity obiektyw da Ci bardzo dobrą jakość zdjęć, po prostu wybierz coś z odpowiadającym Ci zakresem i ciesz się z robienia zdjęć, a resztę kasy przeznacz na jakiś fajne tła, lampy czy inne studyjne gadżety ;-)
 

muhozol  Dołączył: 26 Paź 2008
W zupełności się z Tobą zgadzam Bruinen docelowo myślę oczywiście o sympatycznym zestawie do studia i w plener czyli K-7 16-50 i 50-135 oraz np. 70 2.4 i to by w pełni pokryło wymagania najbardziej wybrednych liczycieli pixeli (którym nie jestem)
Obecnie chodzi mi jednak bardziej o elastyczność i niezawodność zwłaszcza BF/FF mnie przeraża bo nie mam na body żadnej regulacji. Z testów i opinii ludzi skłaniam się do ciemniejszych szkiełek najwyżej wzmocnie piloty. Szczególnie właśnie FA 28-105 lub S 18-125. Pod koniec lutego będę z powrotem w Łodzi na urlop połażę po sklepach i coś podepnę i postrzelam nieco. BTW jak to jest ze zwrotem szkła które mi nie odpowiada? Mam te ustawowe 10 dni czy jakoś tak?
Pozdrawiam i proszę właścicieli wyżej wymienionych szkieł o podzielenie się doświadczeniami z portretowania w studiu.
 

pawgra  Dołączył: 29 Maj 2008
a przy F8/11 będzie Cię interesowało BF/FF ?

Wydaje mi się, że wszystko będzie ostre...
 

muhozol  Dołączył: 26 Paź 2008
Trafna uwaga z tymże biorąc pod uwagę cenę np. Tamrona czyli około 1500 złotych należy wymagać coś więcej niż zakres 8-11. W końcu płącę za jakość a nie ćwierćjakość ;-)
Żaden sprzedawca nie powie mi : Ten Tamron ma BF ale w studiu nie będzie widać tego więc sprzedam panu za 400 złotych...
A może się mylę?
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
muhozol, żaden sprzedawca nie powie Ci, że tamron będzie miał FF/BF bo to zależy od kombinacji body/szkło. Z jednymi ma z innymi nie.
 

pawgra  Dołączył: 29 Maj 2008
ja tylko odniosłem się do założeń... ;-)
 

muhozol  Dołączył: 26 Paź 2008
pawgra oczywiście nieco ironizowałem za co przepraszam.
Chyba jak coś kupię to przestrzelę w studiu i podzielę się wynikami dla potomności.
Dzięki za komentarze
Prawdopodobnie będzie to jakaś używka z Alledrogo.
 
WaldekW  Dołączył: 28 Paź 2007
Bruinen napisał/a:
...dlaczego każesz mu używać w studio przysłon 2.8-5.6? Do tego w połączeniu z zoomem, który na pełnej dziurze siłą rzeczy ma mniejszą rozdzielczość?
Oba wymienione Tamrony są ostre od 2,8. Bruinen, czy rzeczywiście nie widzisz różnicy między zdjęciem zrobionym na f8-16 a zdjęciem na przysłonach 2,8-5,6?
 

nemo  Dołączył: 21 Wrz 2007
czasem korzystam z takiego małego studia i używam 3 szkieł. FA35, FA50 i Vivitara100

[ Dodano: 2010-02-02, 18:15 ]
WaldekW napisał/a:
Oba wymienione Tamrony są ostre od 2,8. Bruinen, czy rzeczywiście nie widzisz różnicy między zdjęciem zrobionym na f8-16 a zdjęciem na przysłonach 2,8-5,6?
W studiu 2,8?? Chyba nigdy nie zszedłem poniżej f8
 
WaldekW  Dołączył: 28 Paź 2007
nemo napisał/a:
...W studiu 2,8?? Chyba nigdy nie zszedłem poniżej f8
A co stoi na przeszkodzie? Gdybyś fotografował Druchem to rozumiem, nie da się zejść.
 

nemo  Dołączył: 21 Wrz 2007
WaldekW napisał/a:
A co stoi na przeszkodzie?
Nie wiem z jakiego studia korzystasz ale w tych w których ja byłem nie da się tak mało światła z lamp uzyskać aby zejść do dużego otworu. Musiałbym szary filtr zakładać na szkło albo korzystać z analoga i filmów max 25 ASA
Może gdyby korzystać z 1 lampy maksymalnie skręconej to jeszcze by coś się dało ale normalnie nie widzę takiej możliwości.
No i pytanie po co w studiu mała GO?
 
WaldekW  Dołączył: 28 Paź 2007
nemo napisał/a:
...No i pytanie po co w studiu mała GO?
Odpowiem pytaniem na pytanie:
A po co mała GO poza studiem? A plastyka zdjęcia też pewnie nikomu nie potrzebna.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach