wiosna77  Dołączył: 04 Lut 2007
Dobór filmów do pleneru
Jak w temacie.W przeszlości robiłem ich ponad kilka setek poczawszy od niemieckich DDR ORWO nie mylić z ORMO po pierwsze kodaki itp.Kupiwszy film w sklepie najczęściej 200 setka ustawiałem w aparaciku co trzeba i wio.Efekt był taki,ze na 36 klatek 80-85 procent cieszyło oko.Były wyrażne.Do tego dochodziło manipulowanie czsem do przysłony i odwrotnie to zależalo co chciałem osiagnąc.Teraz przechodze do meritum sprawy.Radze sie doświadczonych i pytam jaki film zastosować w plener.Mam na myśli te dwa tj.kolor i czarny z białym.Czy do obiektywu 250mm należy zastosować szczególny rodzaj filmu.I na koniec mojego wystąpienia-jeżeli to jest dopuszczalne to może ze wskazaniem konkretnego producenta.Z góry serdecznie dziekuje i życze smacznego piwka.Henryk S.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
wiosna77, jeśli slajdy to Fuji Velvia (drogo, ale dobrze)
-jeśli kolor negatyw i tanio to ja chwalę Agfa Vista (to nie jest film pro, ale mnie się podoba) albo drożej Agfa Optima II Prof 100 - to jest typowo do krajobrazu/architektury

-jeśli B&W i oczywiście do procesu ręcznego to już radzę jak i mnie radzono - wszystko jedno, byleś miał powtarzalność obróbki. Jeśli w miarę tanio to Ilford PAN 100 albo HP5+
albo Agfa APX 100/36 Prof albo Kodak Tri-X 400/36.

 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
wiosna77 napisał/a:
Czy do obiektywu 250mm należy zastosować szczególny rodzaj filmu
Jeśli robisz z ręki, to przy 250mm wypada mieć czasy krótsze niż 1/250. Czuły film Ci trzeba - Superia 400 albo Press 800. Press 800 bardzo nie lubi niedoświetlania, a prześwietlenia, jak chyba każdy negatyw, znosi bardzo dzielnie, więc spokojnie możesz go naświetlac na 640 albo nawet na 400.

Co do cz/b - to nie czuje się na siłach, żeby doradzać, za cienki bolek jestem - ale tu będziesz miał na pewno większe pole do popisu i ISO 1600 w zasięgu.

 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Jarek Dabrowski, mądrze gada, możesz popatrzeć na te rolki co podałem, ale dla wyższych czułości skoro ma być tele 250.
 

michalwochna  Dołączył: 31 Sty 2007
Jeśli chodzi o negatyw czarno-biały to ja gorąco polecam Kodak ProFoto 400 BW. Bardzo dobrze później się go skanuje. Polecam również troszkę prześwietlić. Jest to prawdopodobnie jeden z tańszych negatywów na rynku dający bardzo zadowalające efekty. Dla mnie przynajmniej na dzień dzisiejszy jest to lepsze wyjście niż samodzielne wywoływanie i później próba zeskanowania tego co nam wyszło. Tutaj masz trochę moich zdjęć wykonanych właśnie na tym negatywie.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
To może ja dla odmiany:
Wszystko, tylko nie ProFoto 400. Ten film ma kontrast porównywalny tylko do Mody na sukces. Równie dobrze - a może nawet lepiej - było by wziąć jakikolwiek film kolorowy i po zeskanowaniu wcisnąć po prostu ctrl shift U w Shopie. Ja tradycyjnie polecam cokolwiek Ilforda:
http://www.ilford.pl/ilford.bandw.html
Fakt, faktem - za Michalem - Kodak będzie o wiele tańszy.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Re: Dobór filmów do pleneru
wiosna77] negatyw kolorowy, to: Fuji Reala, Agfa Optima Prestige, Optima II, popularnych Superia 100 (broń Boże 200) na 3 pierwszych najładniej przyroda i krajobraz, wieczorkiem czy nocą Realę troszkę trzeba doświetlić.

 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
tref napisał/a:
wiosna77
-jeśli B&W i oczywiście do procesu ręcznego to już radzę jak i mnie radzono - wszystko jedno, byleś miał powtarzalność obróbki. Jeśli w miarę tanio to Ilford PAN 100 albo HP5+
albo Agfa APX 100/36 Prof albo Kodak Tri-X 400/36.


A gdzieś Ty widział APX100??? Tego filmu już się nie kupi... :-(

Ja ze swojej strony polecę za przedmówcą HP5+ i Neopana400. Bardzo ładnie wychodzą w klasycznym ID11/D76 (stock). Z filmów niskoczułych - Efke25 w Rodinalu, Ilford PanF moczony w Acutolu (wychodzi odjazdowo), Ilford FP4+@160ASA też z acutolem, Fuji Acros (podobno super, jeszcze nie próbowałem - wykańczam resztki APX100). Wszelakie Delty100 i 400 wymagają dosyć restrykcyjnego naświetlania i wywoływania, bo inaczej wyjdzie kupa, więc na początek nie będą dobre.

--
Pozdrawiam,
Paweł
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
Paweł Szkup napisał/a:
A gdzieś Ty widział APX100???

U Prądzyńskich na Łobzowskiej po 9,90. :mrgreen: Ale poszły jak świeże bułeczki. Kończę resztkę, co mi ją nawinął kolega i zaczynam szukać czegoś czulszego. Może nawet będzie z grubej rury. Alkos tu kiedyś pokazywał Neopana 1600 w Rodinalu i było ładne.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Paweł Szkup napisał/a:
gdzieś Ty widział APX100??? Tego filmu już się nie kupi...
heh, masz rację, miałem szczęście - 5 rolek miesiąc temu :mrgreen:
 
ClicoFantastico  Dołączył: 14 Paź 2006
Paweł Szkup napisał/a:


A gdzieś Ty widział APX100??? Tego filmu już się nie kupi... :-(

W Lublinie, na Orlej całkiem sporo tego mają. Dziś widziałem, więc informuję jakby ktoś z okolic poszukiwał :-) .
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
Paweł Szkup napisał/a:
tref napisał/a:
wiosna77
-jeśli B&W i oczywiście do procesu ręcznego to już radzę jak i mnie radzono - wszystko jedno, byleś miał powtarzalność obróbki. Jeśli w miarę tanio to Ilford PAN 100 albo HP5+
albo Agfa APX 100/36 Prof albo Kodak Tri-X 400/36.


A gdzieś Ty widział APX100??? Tego filmu już się nie kupi... :-(

Ja ze swojej strony polecę za przedmówcą HP5+ i Neopana400. Bardzo ładnie wychodzą w klasycznym ID11/D76 (stock). Z filmów niskoczułych - Efke25 w Rodinalu, Ilford PanF moczony w Acutolu (wychodzi odjazdowo), Ilford FP4+@160ASA też z acutolem, Fuji Acros (podobno super, jeszcze nie próbowałem - wykańczam resztki APX100). Wszelakie Delty100 i 400 wymagają dosyć restrykcyjnego naświetlania i wywoływania, bo inaczej wyjdzie kupa, więc na początek nie będą dobre.

--
Pozdrawiam,
Paweł


już od dawna APX jest znowu dostępny, tak samo rodinal, pojawią się spowrotem papiery agfy też!!
http://www.czarno-biale.p...roducts_id=1606
16pln rolka za 100 iso

albo jakies wyprzedaże to są, albo wznowiono produkcje = tak mi się wydaje.
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
guerilla napisał/a:

już od dawna APX jest znowu dostępny, tak samo rodinal, pojawią się spowrotem papiery agfy też!!
http://www.czarno-biale.p...roducts_id=1606
16pln rolka za 100 iso

albo jakies wyprzedaże to są, albo wznowiono produkcje = tak mi się wydaje.


O kurcze!!! Faktycznie!!! Niestety nie mają w formacie "120" :-(

--
Pozdrawiam,
Paweł
 

Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
tref napisał/a:
ja chwalę Agfa Vista (to nie jest film pro, ale mnie się podoba) albo drożej Agfa Optima II Prof 100


Jeeeesu... z Agfy "istnial" tylko RSX50 i APX 25 i 100...

Paweł Szkup napisał/a:
Wszelakie Delty100 i 400 wymagają dosyć restrykcyjnego naświetlania i wywoływania, bo inaczej wyjdzie kupa


Kurka - to mi sie chyba smyknac musialo bo wlasnie wywolalem w Xtolu i jest IMHO gicio-malina...

Pzdr
Spinner
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
Spinner napisał/a:
tref napisał/a:
ja chwalę Agfa Vista (to nie jest film pro, ale mnie się podoba) albo drożej Agfa Optima II Prof 100


Jeeeesu... z Agfy "istnial" tylko RSX50 i APX 25 i 100...



Optima100 była GENIALNA!!!

Paweł Szkup napisał/a:
Wszelakie Delty100 i 400 wymagają dosyć restrykcyjnego naświetlania i wywoływania, bo inaczej wyjdzie kupa


Spinner napisał/a:

Kurka - to mi się chyba smyknac musialo bo wlasnie wywolalem w Xtolu i jest IMHO gicio-malina...

Pzdr
Spinner


No to gratuluję :-)
 

Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
Paweł Szkup napisał/a:
Optima100 była GENIALNA!!!


To u nas chyba maszyny Fuji i obsluga nie dawaly rady... Reala kladzie wszystko...

Paweł Szkup napisał/a:
No to gratuluję


Sebostek nawet mnie namowil abym znowu zaczal cos wystawiac:

http://onephoto.net/info.php3?id=379972 :oops:

Pzdr
Spinner

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach