technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
rotes napisał/a:
Jedynie jeszcze film 120 ma się w miarę dobrze ,mały obrazek powoli odchodzi.

Ciekawe, ciekawe... ciekawe po czym to wnosisz? Jakieś konkretne dane liczbowe? Słupki? A jak z formatem 4x5"? W odwrocie, czy dalej się trzyma? Jak to wygląda z podziałem na kolor i b/w?
Trele-morele waść opowiadasz. Wieszczysz jak Paul Delaroche po obejrzeniu pierwszych dagerotypów : „Od tej chwili malarstwo umarło”. Cyfra jest idealna dla mas. Spełniła się idea Eastmana, fotografia zeszła "pod strzechy". Czy to źle, że ludzie fotografują, robią o wiele lepsze technicznie zdjęcia, że odradza się cywilizacja obrazkowa? Nie bój się, i dla Ciebie i dla mnie wystarczy jeszcze materiałów tradycyjnych (nawet małoobrazkowych :-P ). Chińczycy podpisali w 2008 r umowę z Kodakiem na produkcję Lucky'ch na kolejne 20 lat. I nie są to materiały najgorsze, chociaż cena niska. A jak zabraknie, to będziesz sam płukał emulsję, smarował kartki z bloku i wtedy będziesz artystą, że hej!
 

Kosmo  Dołączył: 11 Mar 2008
Zawsze pozostanie mokry kolodion a printy jajami/albuminem.. :-)
 

timor  Dołączył: 16 Kwi 2010
Kosmo napisał/a:
Zawsze pozostanie mokry kolodion a printy jajami/albuminem.. :-)

Ciemno to widzisz, ale nie przejmuj się, nam do końca życia starczy wszystkiego. a o Fuji zapomnijcie, to przecież Japońcy, żyją tylko według reguły: Jeśli coś nam się mało opłaca, to przestajemy to robić. Nie mają europejskiej mentalności. A Szkopy już są blisko wznowienia produkcji APX.
 

Kosmo  Dołączył: 11 Mar 2008
timor napisał/a:

Ciemno to widzisz

Ależ skąd! Patrzę tak, że jakby co, to mamy mokrą płytę. Natomiast na serio to nie uważam, by film miał od fotografii paść. Jak już od czegoś, to pewnie od RTG - jakby to padło, to film byłby zagrożony, choć uważam, że nawet wtedy będzie produkowany, bo jeśli ktoś się zwija z produkcją, jak Fuji, to robi więcej przestrzeni handlowej dla konkurentów, więc takie odejście wzmacnia innych producentów. Tak mi mały rozumek podpowiada... :-)
 

timor  Dołączył: 16 Kwi 2010
Ha ha ! Z ta mokra plyta to nie tak hop-siup, jeszcze trzeba miec stalych producentow kamer, bo mokra plyta szybko je niszczy. Chociaz... metalowa kamera z odpowiednim systemem "kanalizacji" chyba bylaby na zawsze.
Co to jest "RTG" ? (rentgen ?)
 

Kosmo  Dołączył: 11 Mar 2008
timor napisał/a:
jeszcze trzeba miec stalych producentow kamer, bo mokra plyta szybko je niszczy

:shock: ale co niszczy? i jak?
timor napisał/a:
Co to jest "RTG" ? (rentgen ?)

tak
 

timor  Dołączył: 16 Kwi 2010
Drewniane kamery z czsow mokrej plyty nie wytrzymywaly za dlugo kontaktu z wilgocia i chemikaliami i po prostu gnily. Palce fotografow tez.
 

Kosmo  Dołączył: 11 Mar 2008
timor napisał/a:
Drewniane kamery z czsow mokrej plyty nie wytrzymywaly za dlugo kontaktu z wilgocia i chemikaliami i po prostu gnily. Palce fotografow tez

Dementuję.. :-)
1. Mokra płyta, o ile ma kontakt z czymś od aparatu, to z kasetą (najczęściej drewnianą)
2. Płyt w ciągu dnia zrobisz.. hm.. 4-8? Kasety zdążą wyschnąć w miejscach styku
3. Można używać na zmianę 2 kaset, ja tak robię, są wówczas suche jak pieprz.
4. Ręce - nie ma jak paczka gumowych rękawiczek z apteki. Ciuchy - wiadomo, azotan srebra jak pomaca, to amen.. Zatem ciuchy robocze.
I tyle, co mnie spotyka.. Chyba że masz inne doświadczenia, to pisz, czego mam unikać na przyszłość.

[ Dodano: 2010-12-28, 22:52 ]
No chyba że masz na myśli czasy zakładów fotograficznych, gdzie mokra płyta służyła do masowej roboty.. Ale to już o tym chyba nie mówimy?
 

timor  Dołączył: 16 Kwi 2010
Nie, mam na mysli kamery, ktore ogladam od czsu do czsu na roznych zlotach fotograficznego bractwa, autentyczny ekwipunek z 19-go wieku. Mowie o procesie w ktorym od momentu powleczenia plyty do jej naswietlenia mijalo najwyzej 10 minut, a glownym narzedziem fotografa byl swiatloszczelny namiot. To, co Ty opisujesz to wyglada bardziej na sucha plyte.
 

Kosmo  Dołączył: 11 Mar 2008
timor, to, co mam na myśli, opisuję i praktykuję, to mokra płyta kolodionowa... zresztą robię jedno (mokra płyta kolodionowa) i drugie (sucha płyta powleczona emulsją), a na dodatek je rozróżniam... :-P
dobra, jakby co, albo wątek załóżmy, albo na PW przejdźmy, bo się trochę nam wątek zaśmieca (jeszcze jest w miarę na temat, ale za chwilę zdominuje nam to dyskusję o filmach Fuji) i admini będą musieli po nas sprzątać.. :-)
 

timor  Dołączył: 16 Kwi 2010
Masz racje.
 

fotonyf  Dołączył: 24 Kwi 2006
Kosmo napisał/a:
wątek załóżmy

Załóżcie, załóżcie wątek!

Myślę, że nie tylko ja chętnie poczytam!
Może kiedyś też w tym kierunku uda się pójść....
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat
Fuji Japan ujawniło, iż w aktualnej ofercie firmy nie znajdziemy już filmów Fujichrome Sensia II 100 (35 milimetrów, rolki zarówno 24- jak i 36-klatkowe), Fujichrome T64 (35 mm, 36 klatek), Astia 100F (formaty 120, 220, 4x5 cala, 8x10 cala), Velvia 100F (4 x 5), Fujicolor Pro 160NC (4x5 cala) oraz Fujifilm Neopan SS (35 mm, 36 klatek).
http://www.swiatobrazu.pl...kcji-24402.html
 

triger  Dołączył: 23 Lut 2009
:cry:

Szkoda, bardzo szkoda... Fuji się strasznie mocno wycofuje ostatnio, oby tylko częściowo... :evil:
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Tak na marginesie: Kodak rozstaje się z produkcją żelatyny

Cytat
Kodak ratuje się przed bankructwem sprzedając kolejne oddziały. Kilka dni temu pojawiła się informacja o planach pozbycia się zakładu produkującego żelatynę, a to przecież jeden z ważnych elementów potrzebnych do produkcji materiałów światłoczułych.
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
Trza robic zapasy. Przyjdzie czas, ze na polypanie bedziemy wszyscy strzelac.
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
radekone napisał/a:
Trza robic zapasy.
Oj, cza, cza, cza.
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
Bez przesady, kodak nie jest jedyną firmą robiącą klasyczne materiały, nie będzie kodaka to będą inni. Rynek na to wciąż jest.

Poza tym: "Fabrykę kupi firma Rousselot działająca w branży spożywczej" - może będą robić żelatynę do filmów w różnych smakach? Mi najbardziej podchodzi pomarańczowy, albo galaretki o smaku tri-xowym ;-)
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Paffcio napisał/a:
nie będzie kodaka to będą inni.


Jaką masz alternatywę? Fuji, jak widać w tym wątku, zwija kolejne materiały. Co Ci zostaje? Rollei?

Chyba czas robić zapasy BW i slajdów. Bo klasycznych marek nie zastąpią w pełni żadne kundelki.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
jorge.martinez napisał/a:
Rollei?


Oj, nie daj Bosh.

Nowe Kentmere tez tragiczne (ziarno!!), z tego co znajomi probuja.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach