Które zdjęcia zasługują na miano zdjęcia maja? Możesz wybrać trzy zdjęcia.
1
4% Complete
30 (4%)
2
0% Complete
1 (0%)
3
3% Complete
22 (3%)
4
13% Complete
82 (13%)
5
0% Complete
6 (0%)
6
0% Complete
0 (0%)
7
0% Complete
3 (0%)
8
1% Complete
12 (1%)
9
6% Complete
40 (6%)
10
2% Complete
15 (2%)
11
0% Complete
4 (0%)
12
0% Complete
1 (0%)
13
1% Complete
12 (1%)
14
1% Complete
10 (1%)
15
1% Complete
10 (1%)
16
11% Complete
69 (11%)
17
3% Complete
24 (3%)
18
1% Complete
9 (1%)
19
0% Complete
6 (0%)
20
2% Complete
18 (2%)
21
0% Complete
1 (0%)
22
1% Complete
11 (1%)
23
0% Complete
5 (0%)
24
1% Complete
9 (1%)
25
4% Complete
25 (4%)
26
1% Complete
8 (1%)
27
4% Complete
26 (4%)
28
0% Complete
0 (0%)
29
7% Complete
46 (7%)
30
0% Complete
6 (0%)
31
2% Complete
13 (2%)
32
0% Complete
3 (0%)
33
0% Complete
2 (0%)
34
0% Complete
6 (0%)
35
0% Complete
0 (0%)
36
1% Complete
8 (1%)
37
9% Complete
56 (9%)
38
0% Complete
0 (0%)
39
1% Complete
7 (1%)
40
0% Complete
1 (0%)
41
0% Complete
4 (0%)
42
0% Complete
0 (0%)
 

SeizeThePicture  Dołączył: 07 Lis 2009
Cytat
Wiem nawet dlaczego nie wygrała, nie była zrobiona Pentaxem :P

No to serka zapuściłeś... :shock:
 
yoghurt  Dołączył: 07 Sty 2009
Brak talentu zawsze można czymś tłumaczyć :) Nie wiesz?
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Nazca napisał/a:
11 - ka przez sentyment do okładki najlepszej płyty Pink Floyd, czyli Atom Heart Mother.

Proszę Was, powiedzcie, że se jaja robicie....
Specjalnie wyszukałem okładkę tej płyty i za Chiny Ludowe i Wietnam na dokładkę mnie nie przekonacie, że to jest dobra fota i sama obecność krow ( a nawet 3) robi z niego nawiązanie do tamtej okładki.
A do czego nawiązuje taka fota 34? Bo 6 osób coś w niej znalazło, ja jestem kompletnie ślepy i nic nie widzę na tym zdjęciu.
yoghurt napisał/a:
Wiem nawet dlaczego nie wygrała, nie była zrobiona Pentaxem :P

Guzik prawda. Nie wygrała bo nie wykorzystałeś świetnej okazji, świetnej sytuacji. Szkoda.
 

zipzip  Dołączył: 06 Sty 2010
Arti napisał/a:
Specjalnie wyszukałem okładkę tej płyty i za Chiny Ludowe i Wietnam na dokładkę mnie nie przekonacie, że to jest dobra fota i sama obecność krow ( a nawet 3) robi z niego nawiązanie do tamtej okładki.


Jak dla mnie skojarzenie z PF było natychmiastowe. Też oglądam właśnie książeczkę to tej płyty. Wszystko się zgadza (ostatnia strona wkładki 3 krowy). Nawet układ plam sierści podobny.

Jak już lecimy w zwierzęce skojarzenia - fotka 34 - Iron Butterfly :-)
Przepraszam autora jeśli moje skojarzenie go uraziło.

Pozdrowienia Krzysztof
 

SeizeThePicture  Dołączył: 07 Lis 2009
Arti, a nie wpadłeś na to, że może tą fotkę niezależnie od jakości, treści, ktoś może widziałby w kalendarzu?
Wątek i zabawa to oczywiście "Konkurs na zdjęcie miesiąca" - ale "wybrane prace" (zamiast "najlepsze prace") tak naprawdę mają trafić do kalendarza.
No i jak na ironię Arti, krowy moje :mrgreen: a głosowałem na 34! I wcale nie zamierzam Cię przekonywać, że którekolwiek z tych zdjęć jest dobre... A tym bardziej, dlaczego tak jest (IMHO) :-B
 

Nazca  Dołączył: 06 Cze 2010
Im więcej krytyki zdjęcia 11 - z krowami, tym więcej im się przyglądam i moje zadowoloneni na jego widok rośnie.
Co więcej, tym bardziej dziwi mnie krytyka.
To zdjęcie jest naprawdę dobre.
Pierwsza krowa ta z prawej na pierwszym planie stoi pięknie face to face i jest najmocniejszym akcentem, w sposób naturalny wzrok biegnie później na dwie pozostałe, co stanowi bardzo dobrą kompozycję. Te dwie niby każda sobie - każda w inną stronę ale wszystkie krowy patrzą się w obiektyw! Kolejna sprawa, jak dla mnie idealny kontrast między krowimi plamami czarno - białymi.
Do tego nasycona trawa świetnie gra z "modelkami".

A do krytykujących: jak zobaczycie gdzieś na polu mućki, złapcie za aparat i dla sportu spróbujcie zrobić takie zdjęcie. Wtedy zobaczycie, co w nim takiego niezwykłego. :)

PS. A fota 34 nawiązuje do testowego płotu na Photozone, na którym często testują bokeh szkła. Np. w teście DA 40 limited. :mrgreen:
 

BoP  Dołączył: 12 Kwi 2010
Dzięki wszystkim za głosy na 16 ;-) .
Parę osób zdecydowało się ujawnić swoje typy, ale dopiero ulro napisał dlaczego, i za to mu chwała. Tego typu podejście dużo daje czytającym to grupowiczom.
Żeby nie było, że takie zachowanie chwalę, a sam nic, to podaję moje typy:
3 - za dobrą kompozycję,
13 - ciekawy układ modelki, dobre światło na twarzy, niezła kompozycja (czapka zamykająca LGR),
41 - niedocenione, a szkoda, widzę tu rytm (okna, kolejne poziomy), ciekawy rozkład kolorowych plam.
Gratulacje dla zwycięzcy. Szkoda, że fatalne technicznie, bo duży potencjał w takim krajobrazie. Żeby było wiadomo o co mi chodzi to linki do zdjęć tego typu:
http://www.fotografia-prz...az&zdjecie=1382
http://www.fotografia-prz...az&zdjecie=1198
http://www.fotografia-prz...az&zdjecie=1072
i inne z tej strony.
Warto dokładniej pooglądać te zdjęcia i zauważyć znakomitą obróbkę, świetne światło, szczegóły i kompozycję. Takich zdjęć wszystkim życzę (niekoniecznie krajobrazowych).
 

sculptor  Dołączył: 20 Maj 2008
Ja głosowałem następująco:

13 - za ciekawą urodę modelki, bardzo dobry rozkład światła na twarzy i ciekawą kompozycję w poprawnym kadrze.

16 - za światło i scenerię.

37 - za kompozycję i obróbkę.

Co do zdjęcia nr 11 MZ czegoś brakuje. niby kadr i kompozycja OK, ale to nie wystarcza. Może dołożyć ciekawsza obróbkę.? Jak na razie to dla mnie zwykły pstryk.
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
hehe.. wszyscy tego chcieliście, to macie :P

SeizeThePicture nie bij ;)



 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
dagio, no i teraz to jest rozmowa!
Bo to nie o złapanie 3 krów w kadr na łące chodzi.
 
p_ttl
[Usunięty]
Nazca napisał/a:
Pierwsza krowa ta z prawej na pierwszym planie stoi pięknie face to face i jest najmocniejszym akcentem, w sposób naturalny wzrok biegnie później na dwie pozostałe, co stanowi bardzo dobrą kompozycję. Te dwie niby każda sobie - każda w inną stronę ale wszystkie krowy patrzą się w obiektyw! Kolejna sprawa, jak dla mnie idealny kontrast między krowimi plamami czarno - białymi.
Do tego nasycona trawa świetnie gra z "modelkami".


zapomniałeś też dodać o przepalonym niebie
 

Nazca  Dołączył: 06 Cze 2010
Nie zapomniałem. Przepalone niebo mi nie przeszkadza.
Dzięki temu mamy ograniczenie do biało czarnego na tle zielonym, bez kolejnego koloru w psotaci błękitnego nieba.
Dodatkowo IMO jest bardziej klimatyczne w oryginale, a nie po dodaniu nieba.
Bardziej magiczne dzięki temu, że bardziej naturalne, a nie przewalone.
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
p_ttl napisał/a:
zapomniałeś też dodać o przepalonym niebie
Nie ma takiego bledu jak przepalone niebo. Fotografia to nie medycyna sądowa - zeby obejrzec zdjecie nie trzeba go rozkladac na czynniki pierwsze.

Nie rozumiem tez komentarzy typu "dobra kompozycja" - jakie to ma znaczenie w oderwaniu od reszty zdjecia? To moze pojdzmy na calosc - olowki w dlon i rysujmy kreski na papierze - jesli kompozycja wystarczy do odbioru zdjecia, to co wiecej potrzeba?
 

Nazca  Dołączył: 06 Cze 2010
"Dobra kompozycja" nie wystarczy ale na pewno nie przeszkadza, a jej brak już może.
Vide: krytyka portretów centralnych.
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Nazca, caly czas nie rozumiem jak mozna oceniach kompozycje w oderwaniu od tematu. Generalizacja to straszna pulapka. Dlaczego niby porterty centralne sa zle? Jedne sa zle, inne nie. Wszystko zalezy od kadru.
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Nazca napisał/a:
Vide: krytyka portretów centralnych.

Jeśli ktoś krytykuje portret tylko dlatego, że jest centralny, to minął się z powołaniem. Zasady kompozycji to tylko narzędzie.
 
p_ttl
[Usunięty]
dzerry, kiedyś dałem zdjęcie na digart
jedne co o nim napisano to to, że jest przepalone - nic więcej, błąd czy nie widać niektórym przeszkadza w odbiorze
 

Nazca  Dołączył: 06 Cze 2010
Ależ ja nie wspominałem o swojej krytyce portretów centralnych.
Zawsze mnie dziwiło, że centralny portret jest OUT - od razu do kosza.
Takie odniosłem wrażenie przeglądając fora foto.

Oczywiście, że nie można oceniać kompozycji w oderwaniu od tematu.
Zdjęcie z krowami po prostu mi się podoba i już!
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
dzerry napisał/a:
Nazca, caly czas nie rozumiem jak mozna oceniach kompozycje w oderwaniu od tematu.

Można, bo podstawowe zasady kompozycji i technikalia są proste, jak konstrukcja cepa i po tygodniu można zgrywać "znawcę" - poszukiwacza centralnych kadrów i przepaleń na niebie. Wyrobienie estetyczne, umiejętność czytania znaczeń, znajomość historii fotografii, prac klasyków - a, to niestety wymaga czasu, chęci i rozwijania wrażliwości.
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Skoro już zdradzamy, komu co się podobało, to ja powiem, że głosowałem na 4, 27 i 29.

4 - bo taki spokojny, harmonijny, rytniczny kadr. Bez przekoloryzowania, bez szukania na siłe mocnych punktów, itp. Gdyby było to zbyt jasne i zbyt jaskrawe, to bym nie głsował.
27 - bo takie uniwersalne, dobrze skomponowane, kontrastowe i czarno-białe. Może nieco zbyt obrobione, ale wybaczam.
29 - bo to dowód na to, że pokazując mało, można powiedzieć bardzo dużo :-)

Portrety odrzucam z zasady. Podobnie, jak zdjęcia kładek sięgających jeziora czy morza :-P Bo ileż można :-D

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach