Mi1980  Dołączył: 13 Maj 2008
Instrukcja i karta gwarancyjna do Pentaxów
Witam wszystkich użytkowników Pentaxa.
Zamówiłem pentaxa k200d z odbioeem osobistym w sklepie zadowolenie.pl.
Przy odbiorze okazało się, że nie ma ani karty gwarancyjnej ani instrukcji obsługi.
Po wyjaśnieniach z biurem obsługi klienta zaproponowano, że gwarancję prześlą w ciągu dwóch tygodni, sprowadziwszy ją uprzednio od producenta. Podobno problem dotyczy wszystkich pentaxów??!!

I zatem pytanie,czy jestem wpuszczany w maliny, czy faktycznie tak jest. Aparatu nie odebrałem, czekam na Wasze rady.

Pytanie jeszcze o kartę gwarancyjną. Czy Pentax daje kartę gw., czy gwarancja jest realizowana na podstawie faktury/dowodu zakupu.

Pozdrawiam

Michał
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
Wszystkie aparaty z polskiej dystrybucji mają polską kartę gwarancyjną i papierową instrukcję obsługi w j. polskim
 
Mi1980  Dołączył: 13 Maj 2008
Dzięki, czyli ktoś mnie robi w bambuko.
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
Mi1980 napisał/a:
ktoś mnie robi w bambuko.
A tego to ja już nie wiem
 

Samp  Dołączył: 23 Kwi 2006
Ale z kartą gwarancyjną (taką małą, prostokątną, rozwijaną Apollo) to niekoniecznie - dzwoniłem do serwisu Apollo i się dowiadywałem.
Np. w sieci Saturn nie zawsze dołączają ją do aparatów (ale dają paragon, czy fakturę, która w zupełności wystarcza do realizacji dwuletniej, polskiej, gwarancji).

 
otacon  Dołączył: 12 Maj 2008
dzisiaj rowniez dostalem k200d, juz chcualem dzwonic do sklepu skad zamawialem ze nie ma instrukcji;/ jednakze po dokladnym obejrzeniu pudelka po aparacie okazalo sie ze ma ono drugie dno gdzie schowana jest instrukcja.. gwarancja natomiast od razu rzucila mi sie w oczy.. na pierwszej stronie jest napis "Apollo"
 
Mi1980  Dołączył: 13 Maj 2008
No właśnie pytałem o kartę gw. i instrukcję obsługi. Kupował ktoś k200, k20? Czy to jest standard, że nie dołączają karty gw. ? Przyznam, że w pierwszym kontakcie z Pentaxem spotkało mnie rozczarowanie (choć pewnie z winy sklepu).

[ Dodano: 2008-05-19, 22:22 ]
Otacon, a gdzie zamawiałeś k200?
 
otacon  Dołączył: 12 Maj 2008
Mi1980 napisał/a:

otacon, a gdzie zamawiałeś k200?

balta.pl
 
siwyyy77  Dołączył: 24 Lip 2007
ze dwa tygodnie już mam K20D i gwarancja jak i instrukcja była, dodam, że instrukcja papierowa jak i na CD w pdf-ie w kilku językach ( w tym PL) tu mnie pentax mile zaskoczył ;-)

Ale postanowiłem kupić puszkę w sprawdzonym i pewnym Asterze :-)
 
otacon  Dołączył: 12 Maj 2008
siwyyy77 napisał/a:
ze dwa tygodnie już mam K20D i gwarancja jak i instrukcja była, dodam, że instrukcja papierowa jak i na CD w pdf-ie w kilku językach ( w tym PL) tu mnie pentax mile zaskoczył ;-)

no niestety u mnie tylko 1 cd z Pentax Photo Lab.. i Browser, na cd instrukcji niet
 
siwyyy77  Dołączył: 24 Lip 2007
A u mnie 3 ;-)
 
Mi1980  Dołączył: 13 Maj 2008
Przepraszam, ale to regularne jaja są. Dlaczego nie zawsze jest dołączana instrukcja? O ile wiem, jest to obowiązek wynikający z prawa wspólnotowego (instrukcja w j. polskim!). Czy to wielki wysiłek dla producenta i/lub sklepu? Kupuje się sprzęt za 2 tys. , a tu takie podejście do klienta?? :shock:
 
otacon  Dołączył: 12 Maj 2008
Mi1980 napisał/a:
Przepraszam, ale to regularne jaja są. Dlaczego nie zawsze jest dołączana instrukcja? O ile wiem, jest to obowiązek wynikający z prawa wspólnotowego (instrukcja w j. polskim!). Czy to wielki wysiłek dla producenta i/lub sklepu? Kupuje się sprzęt za 2 tys. , a tu takie podejście do klienta?? :shock:

być może targają aparaty z jakiegoś tam państwa.. a nie od polskiego dystrybutora, w związku z tym nie dołączają gwarancji i istrukcji w PL
 

A610  Dołączył: 15 Sie 2007
Z instrukcji obsługi:
"Wszystkie aparaty PENTAX nabyte w autoryzowanych sieciach dystrybucji sprzętu
fotograficznego objęte są gwarancją dotyczącą zarówno materiałów jak i wykonania przez
okres dwunastu miesięcy od daty zakupu. Na wypadek konieczności potwierdzenia daty
zakupu, należy przechowywać rachunek lub paragon przez przynajmniej jeden rok."
 
3xs  Dołączył: 20 Kwi 2008
Ponieważ sam walczę z zakupem PENTAXA podam moje wiadomości na ten temat.

Generalnie wiekszośc sklepów robi sobie jaja z klientów. Wyświetlam sobie skąpca a tam najlepsza cena na K10 w ELTKOM. Wchodzę na www i jest jak wół napisane GWARANCJA 24 PL dostawa 24-48h. Dzwonię do sklepu. Po kilku konsultacjach dostaję pełna informację - gwarancja lepsza niż pl bo europejska, ważna nie tylko w Polsce ale i w całej UE, realizowana w autoryzowanym serwisie APOLLO. Tylko, że dostępnośc to gdzieś może za 5-7 dni.
No więc dzwonię sobie do APOLLO a tam mi wyjaśniają, że taka gwarancja jest realizowan ale nie przez 24 tylko przez 12 m-cy. Do tego klient pokrywa koszt dostawy do serwisu i przesyłek pomiedzy serwisami polska - ue.
Na koniec powiedzieli mi, ze jedyna gwarancją 24 m-ce PL jest gwarancja sygnowana prze polskiego dystrybutora. Pytałem czy wystarczy dowód zakupu bez drukowanej gwarancji i powiedzieli, że tak ale na zasadach jak dla gw eu.
 

Wito76  Dołączył: 10 Kwi 2008
3xs napisał/a:
Generalnie wiekszośc sklepów robi sobie jaja z klientów. Wyświetlam sobie skąpca a tam najlepsza cena na K10 w ELTKOM. Wchodzę na www i jest jak wół napisane GWARANCJA 24 PL dostawa 24-48h. Dzwonię do sklepu. Po kilku konsultacjach dostaję pełna informację - gwarancja lepsza niż pl bo europejska, ważna nie tylko w Polsce ale i w całej UE, realizowana w autoryzowanym serwisie APOLLO. Tylko, że dostępnośc to gdzieś może za 5-7 dni.

Też bazując na Skapiec.pl znalazłem w Eltkom moją kasetkę i kupiłem.
Przysłali mi sprzęt i instrukcję w wersji CD po polsku (papierowa nie po polsku). Po włączeniu sprzętu menu po niemiecku. Po przeswietleniu zrobionej fotki w PhotoME okazuje sie ze Destination Home - Berlin.
Jako gwarancje dostalem totalnie czysty blankiet w kilku jezykach, nie podbitą przez sklep. Dzwonię, mówią mi ze gwarancja oczywiscie ważna 24 miesiące. Uzgodniłem, że pobawię sie aparatem z tydzien lub dwa i jesli wszystko ze sprzetem ok to przesle im pocztą ten blankiet gwarancyjny, na którym uzgodniłem, że napiszą "gwarancja 2 lata" i doslą mi paragon (tez nie dostałem). Jeszcze tego nie zrobiłem z braku czasu i nie wiem jaką wartość będzie miała ta gwarancja z ich Eltkomowskim ręcznym dopiskiem "gwarancja 2 lata", w kazdym bądź razie odpukac, gdyby przyszło co do czego bede miał podkładkę. Ja przecież jako klient nie muszę znać się na warunkach apollo, kupuję w sklepie i reszta mnie nie interesuje.
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
3xs, gwarancja to gwarancja - ale sprzedawca CI daje 24 miesiące czegoś w rodzaju gwarancji. Na mocy ustawy. I wtedy jak coś jest nie tak, to oddajesz do sprzedawcy, bo umowa kupna jest między Tobą a sprzedawcą, zaś producent/dystrybutor itp. nie mają nic do tego. Z nimi niech się sprzedawca pałuje, a nie Ty.
 

A610  Dołączył: 15 Sie 2007
Kupiłem Pentaxa przez net w EURO RTV AGD, odbiór osobisty w sklepie, instrukcja drukowana po polsku, gwarancja Apollo - 2 lata (muszę tylko pójść i podbić ją u sprzedawcy).
Wszystko było do sprawdzenia przed zapłaceniem (podpisaniem umowy 20x0%). Tak na prawdę, to gwarancję sprawdziłem dopiero po czytaniu tego wątku.
Pozdrawiam

PS Oni próbują wciskać za opłatą dodatkową "gwarancję" na kolejne 2 lata, ale w rzeczywistości jest to ubezpieczenie przez bank a nie gwarancja producenta/sprzedawcy. W razie naprawy w wykupionym czasie jest możliwość, że bank pokryje koszty naprawy przez serwis, ale jak (i czy?) w praktyce może to być zrealizowane - nie wiem (i nie zapłaciłem, żeby się dowiedzieć). Może ktoś ma doświadczenia w tym temacie, bo wcześniej kupując TV dałem sobie taką "gwarancję" wcisnąć.

 
predoo  Dołączył: 26 Sie 2006
Wito76 napisał/a:
Ja przecież jako klient nie muszę znać się na warunkach apollo, kupuję w sklepie i reszta mnie nie interesuje.

niestety to jest kwestia sklepu, mają oni w bardzo wielu przypadkach sprzęt nie od oficjalnego dystrybutora stąd często jest dopisek że gwarancja sklepowa 24 mc, sprawdzałem osobiście w jednym ze sklepów w Krakowie, nie ukrywali faktu że nie mają (K10D) od oficjalnego dystrybutora i Apollo respektuje gw przez 12-mcy a resztę gwarancji oni jako sklep, niestety często sprzedawcy żerują na niewiedzy i naiwności klientów przykre ale tak jest

 
Mi1980  Dołączył: 13 Maj 2008
A ja właśnie otrzymałem informację, że doślą gwarancję i instrukcję, bo sprowadzają od producenta. I co, brać ten aparat, czy dać sobie spokój i iśc do innego sklepu?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach