sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
No i guzik. Zaplanowałem ściemnianie, ale miałem niespodziewanego gościa także dziś się nie pochwalę jak poszło :-/

[ Dodano: 2010-11-09, 20:09 ]
Pierwsze koty za płoty, ale ciężko mi ocenić. Tak jak przypuszczałem sama metoda w sumie jest strasznie łatwa. Gorzej z oceną "proporcji". Innymi słowy "jeszcze nie wiem czego szukać" :>

Używam głowicy meopty, więc wg tabelki jaką kiedyś znalazłem robiłem wpierw na Y90 czyli kontrast 0, a potem 200M czyli maks dla tej głowicy co wg tabelki odpowiada 4 1/2

Ok, idę grzebać dalej.
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
No i fajnie. Split grading by sołtys rozdziewiczony :> Zaczynam łapać o co biega. Widzi mi się, że jak poćwiczę spokojnie da radę zrobić dwie próbki. Zabiorę do Chabówki to co mi wyszło jak i stacje pośrednie. W każdym razie podoba mi się :-)
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
Jasiek Matacz napisał/a:
Dzielny kopacz Matacz dotarł do pokładu datowanego na 2010 rok.

Co niestety oznacza, że minęło już 3 lata odkąd ostatnio ściemniałem :-?
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
Sprzedaj to jako antyk i będziesz mieć na nowy komplet Ilfordów :-)
 

bogdanm  Dołączył: 01 Mar 2007
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Hmm, jak przypomnę sobie czasy, gdy robiłem na szklanych filtrach, które z miesiąca na miesiąc traciły nominalną wartość przezierności, to nie wyobrażam sobie możliwości kopiowania bez splitu. Tzn. można, ale po co? Od kiedy nastały u mnie czasy filtrów ilforda zabawa w split nie jest tak przyjemna, pozbawiłem się pewnej magii. Intuicyjnie nadal jestem przy szkle, to chyba podprogowy przekaz kolorystyczny związany z tym, że ilfordy lecą w purpurę. Szkło miało 10 stopni gradacji i w żółtym i w purpurze i ta żółć nadawała sens!

Jasiek, powodzenia i cierliwości.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Cytat
Ja mam głowicę do koloru Meopta Color 3- czy z nią ma on sens?
Ma. Nie polubiłem głowic. Zrób na początek test, ile światła zjadają ci poszczególne wartości filtrów w glowicy. Będziesz wiedzial o ile przedłużać czas.
Nie chce mi sie analizować tekstu. Jest zbyt rano. Naswietlasz osobno światła i cienie w taki sposób, żeby łączna wartość naświetlania nie spowodowała zbytniego zaczernienia papieru. Natomiast stosunek czasów świateł i cieni musisz dobrać tak, żeby filtr kontrastowy zarysował co trzeba w cieniach, a filtr miękki uzupełnił to, co przy kontrastowym zostało w światłach nienaświetlone.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach