ME-Super| k10 | kit |SMC-M 28/2.8 | Jena Tessar 50/2.8 | Jupiter 37 135/3,5 | Helios 44M-4 58/2
A ja dzerry, właśnie tak bym nie lubił.dzerry napisał/a:Kramarz stworzył z tego całość, która była tak inna od tego co zwykle wybierał sam Łuczak, że ten z początku miał obawy przed puszczeniem tego w świat.
fotonyf
zestawy K classic & digi & M42; MF: Mamiya RZ67; szkła i jakieś dodatki do tego wszystkiego i jeszcze L-758D
No jesli czesto i gesto oddajesz komus aparat do pstrykania, to moze takfotonyf napisał/a:Robi się z tego zupełnie coś nie mojego.
pozdrawiam,
dzerrry
YM124G, MX, Mz-5n, K-5II, K-3II
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:
Samodzielny wybór bardzo czesto obarczony osobistym kontekstem i obiektywnie marne zdjecia wypieraja te lepsze (takze w kontekscie dopasowania do calosci).
dzerry napisał/a:
to on potem wybiera zdjecia i tworzy makiete.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
No właśnie dzerry, a ja nie.dzerry napisał/a:Ja jestem goracym zwolennikiem udzialu osob trzecich w tym procesie.
fotonyf
zestawy K classic & digi & M42; MF: Mamiya RZ67; szkła i jakieś dodatki do tego wszystkiego i jeszcze L-758D
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:Nie wiem skad wytrzasnales to podobanie sie i komercje.
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:xrog, czy myslisz, ze gdy pisze o kuratorach i fotoedytorach, mam na myśli kalendarze? W tym temacie rozmawiamy o różnych odcieniach selekcji - od zrzutu karty po edycje wystawy. Ja pisalem w odpowiedzi na post karmazyniello, wiec nie czulem sie zobowiazny pisac przed kazdym postem "uwaga pisze o redakcji/edycji, a nie selekcji zdjęc zrzucanych z karty lub negatywu".
dzerry napisał/a:
Ja jestem goracym zwolennikiem udzialu osob trzecich w tym procesie. Co wiecej, patrzac na zdjecia, ktore pokazujecie tutaj na forum i na swoich stronach, uwazam, ze nikt z nas tak naprawde nie potrafi ani nie ma pojecia jak to samodzielnie robic. Kazdy jeden cykl, edycja lezy i kwiczy.
fotonyf napisał/a:I tu zaczyna się też sprawa komercji, czy bardziej chcę mieć takie zdjęcie jakie ja lubię i mnie się podoba, czy takie, jakie podoba się innym i mogę go sprzedać/wystawić.
Moje zdjęcia pozostają amatorskie ze względu na szumy na wysokim ISO i brak AF
CytatPoleciłbyś jakąś literaturę, która pomogłaby poznać tajniki fotoedycji?
CytatRozdział siódmy. Fotoedycja (133)
http://helion.pl/ksiazki/spisy/fotpra.htm
CytatPetter: Częścią mojej pracy było spędzanie kilku godzin przy darciu negatywów i odbitek, które Avedon uznał za słabe. Zawsze bał się tego, by ludzie nie znaleźli sygnowanej przez niego pracy, która nie odpowiadałaby jego standardom. Wszyscy wokół mogli go przekonywać, że tak nie będzie, ale nieważne było, co mówili inni. Zawsze nalegał, by wykonać jego polecenie. Spędziłem wiele godzin, rwąc zdjęcia przedstawiające takie sławy jak Jimmi Hendrix, Jim Morrison, prezydenci, supermodelki etc. Wszystkie były fantastyczne i ludzie na pewno chcieliby je zobaczyć, ale Avedon po prostu na to nie pozwolił.
Po tym jak podarłem odbitki, przeglądałem każde pudełko z materiałami przeznaczonymi do spalenia poza studiem. Czasem wprawiało mnie to w zakłopotanie. Bo znajdowałem tam naprawdę wspaniałe zdjęcia i to, co robiłem nie miało dla mnie sensu z punktu widzenia ich historycznej wartości. Ale teraz podziwiam determinację Avedona w chęci pokazania światu tylko tego, co sam uznał za najlepsze, do czego miał pełne przekonanie. Dzięki surowości swoich wyborów będzie zapamiętany dokładnie tak, jak tego chciał.
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
andrusz napisał/a:
Poza tym, tak sobie myślę, że osoba trzecia przydałaby mi się do selekcji najciekawszych zdjęć tylko wtedy, kiedy sam miałbym problem z ich wyborem (czasem tak mam) - nie zawsze!
andrusz napisał/a:
Ale nawet wtedy wolałbym znaleźć kogoś, kto ma podobne "poczucie estetyki" do mojego. Inaczej sobie tego nie wyobrażam - niezależnie jak od tego jak dobry (w swojej dziedzinie) by ten fotoedytor był.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Moim zdaniem nie ma czegos takiego.andrusz napisał/a:że on/ona nie wybiera zdjęć najlepszych w ogóle
A jednak wydaje mi sie, ze czasem warto sie na taka niecna ingerencje z zewnatrz otworzyc. Pamietajcie, ze przeciez to sa caly czas wasze zdjecia. Ten proces powinien sie juz zaczynac na etapie podnoszenia aparatu do oka.andrusz napisał/a:Inaczej sobie tego nie wyobrażam
xrog napisał/a:Poleciłbyś jakąś literaturę, która pomogłaby poznać tajniki fotoedycji?
pozdrawiam,
dzerrry
andrusz napisał/a:To znaczy, że on/ona nie wybiera zdjęć najlepszych w ogóle, tylko najlepiej pasujących konkretnemu celowi?
nie ma mnie w internecie
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl