Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
Pleśń Czelendż 083
Na szczęście dwie osoby dosłały skany i możemy kontynuować :-D
Dzięki nyanko i gilby :-B

Regulamin zabawy:

1. Pleśń Czelendż v2.0 - czyli ciemniactwo cyfrowe, to zabawa polegająca na obróbce skanów z kliszy metodami zbliżonymi do ciemniowych w wersji cyfrowej. Ma to być kontynucja zabawy alkosa rozszerzona o samodzielne odwracanie skanu do pozytywu oraz o zdjęcia kolorowe.

2. Cyklicznie będzie pojawiał się wątek o tytule: Pleśń Czelendż XXX (XXX - numer odcinka) zawierający regulamin zabawy , link do pliku typu TIFF zawierającego skan z negatywu oraz termin nadsyłania prac.

3. Chętni do udziału w zabawie mają za zadanie ściągnąć powyższy plik oraz dokonać na nim manipulacji tak, aby uzyskać zdjęcie w pozytywie korzystając z poniższych zasad:
3.1. Operacje dozwolone:
- zmiana kontrastu globalnie
- operacje na poziomach oraz krzywych globalnie
- stosowanie narzędzia Dodge/Burn (Przysłanianie/Dopalanie) miejscowo
- stosowanie filtrów Unsharp Mask i Blur (Wyostrzanie/Rozmycie) globalnie, przy czym Wyostrzanie dozwolone jest tylko w przypadku, gdy będzie ono konieczne po zmniejszeniu obrazka
- kadrowanie - dozwolone jest usunięcie lub wyrównanie czarnej ramki od skanowania
- stosowanie narzędzia Split Toning (Tonowanie) globalnie na skanach czarno-białych; dopuszczalne kolory tonowania to: sepia, niebieski, złoty
3.2. Operacje niedozwolone:
- stosowanie warstw
- stosowanie narzędzi do wyciągania cieni
- odszumianie
- stemplowanie
- używanie suwaków Hue/Saturation/Luminance (Odcień/Nasycenie/Jaskrawość)
- zamiana zdjęć kolorowych na czarno-białe

4. Przygotowane w ten sposób zdjęcie należy zapisać jako plik typu jpg o rozmiarze dłuższego boku 700pix, maksymalnej wielkości 500kB i nazwie PC_XXX_nick. Plik należy wysłać w podanym w wątku terminie na adres:
PlesnCzelendz // małpeczka // pentax.org.pl. Tytuł maila: Pleśń Czelendż_XXX_nick.
Każdy uczestnik może przysłać jedną pracę.

5. Wszystkie prace zostaną wstawione do wątku: Pleśń Czelendż XXX , gdzie będzie można porównać uzyskane efekty, a także podyskutować.

6. Proszę nadsyłać również skany, które będzie można wykorzystać w kolejnych odcinkach zabawy na ten sam adres:
PlesnCzelendz // małpeczka // pentax.org.pl. Skany muszą być zrobione jako slajd, w 16 bit linear w sofcie minolty albo RAW z vuescana, opublikowane w 16bit TIFFie, spakowane rarem i nazwane: PC_skan_nick . W przypadku jednego skanu nazwa TIFFa i rara taka sama. W przypadku przesyłania większej ilości zdjęć proszę o nazywanie TIFFów wg wzoru: PC_skan_nick_numer. Tytuł maila: Pleśń Czelendż_propozycja. Nadesłane skany będą weryfikowane przez alkosa pod kątem przydatności do konkursu.

Plik do ściągnięcia znajduje się
tutaj

Termin nadsyłania prac to godz. 21:00 7 grudnia 2010 (wtorek).
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
Zapraszam do udziału. Zostały niecałe dwie godzinki :-)
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
1. eAndre


2. gilby


3. Janusz Gdula


4. opiszon


5. oswald


5. takseo


7. zbyllu

 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
dziś stawiam na Tolka Banana

tfu, chciałem napisać, że na janusz gdula
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
A ja nie dałam swojego, bo wyszły mi takie efekty specjalne jak u opiszona. Prośba do reszty uczestników - napiszcie w czym i jak obrabialiście, że uniknęliście tych atrakcji.
Rudzielec najfajniej wyszedł u gilby'ego :mrgreen:
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
IMHO janusz gdula i zbyllu

[ Dodano: 2010-12-07, 21:16 ]
ja najpierw odwrotka za pomocą krzywej, potem levele (tu nie wiem czy nie łamię regulaminu, bo każdy RGB osobno - ale nie ma tego w niedozwolonych operacjach), potem balans kolorów - usunięcie magenty i ocieplenie zdjęcia. Na końcu znowu krzywa dla kontrastu.
 

Janusz Gdula  Dołączył: 08 Gru 2008
Iza, praca w PS CS3.
Zabawa poziomami, z tego co pamiętam to później jeszcze zabawa krzywymi i dodge i burn.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
za moje efekty specjalne odpowiedzialny jest Gimp

a kolory to pewnie przez to, że nie chciało mi się stacjonarki włączać i robiłem na laptopie ;-)
nie, na poważnie to widziałem że kolory są zupełnie nie takie, ale powiedzmy, że się poddałem walkowerem :roll:
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
gilby, Janusz Gdula, czyli standardowe operacje.
opiszon napisał/a:
za moje efekty specjalne odpowiedzialny jest Gimp
A no właśnie. Czyli możliwe, że u mnie to wina PhotoFiltra?
 

Janusz Gdula  Dołączył: 08 Gru 2008
A mi się podoba wersja gilby'ego. Za te kolorki ciepłe :)
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
Iza napisał/a:
A no właśnie. Czyli możliwe, że u mnie to wina PhotoFiltra?


a czy on umie 16 bitowy plik otworzyć i poprawnie edytować?
Bo dosyć "wąski" był ten negatyw na histogramie i 16 bit IMHO było mocno potrzebne.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
gilby i eAndre :-)
 

karmazyniello  Dołączył: 05 Lut 2008
gilby, bo w tej ciepłej tonacji na mój nos, jest lepiej niż powyżej w zimnej :-D
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
gilby napisał/a:
a czy on umie 16 bitowy plik otworzyć i poprawnie edytować?
Bo dosyć "wąski" był ten negatyw na histogramie i 16 bit IMHO było mocno potrzebne.
No to pewnie nie :->
 
trzlowiek  Dołączył: 10 Lis 2010
gilby
 

eAndre  Dołączył: 28 Paź 2008
To jeszcze zbiorówka


[ Dodano: 2010-12-13, 09:59 ]
Popatrzyłem, porównałem i zbyllu jest chyba najbliżej :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach