Jak sie czyta fora internetowe, to wsrod polskich fotografow do miernot zaliczyc mozna:Benek napisał/a:Jeszcze raz proszę - wyjaśnij kogo określasz mianem miernoty.
pozdrawiam,
dzerrry
jorge.martinez napisał/a:Kadry zbyt wystudiowane mu nie pasowały, bo były zbyt malarskie, przez to były oderwane od problemu przedstawianego na zdjęciach.
CytatDoskonałość formalna i techniczna jest nieautentyczna.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
dzerry napisał/a:1. Gudzowaty - bo kasa tatusia
alkos napisał/a:jesli uciekam przed tlumem z maczetami, wyjda mi inne zdjecia niz ze spaceru po parku
Yashica Mat124, Canon 100d
Cytatjeśli tłum jest wyreżyserowany i wynajęty za kasę, to
jest to autentyczne?
Eldred napisał/a:Problem w tym, że najczęściej takie zdjęcia działają właśnie swoją "autentycznością"
kiedy okazuje się że jest fałszywa, zdjęcie traci cały urok.
CytatNawet kiedy się dowiedziałem, że Doisenau fotografował najczęściej
swoich znajomych, podczas gdy myślałem, że to taki fajny odważny street,
inaczej patrzę na Jego zdjęcia (choć nadal je lubię).
CytatI najważniejsze, skoro taka fotografia może być ustawiana, ale się to ukrywa
dlaczego fotografia, która nie ukrywa że jest ustawiana jest gorsza?
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Jako reportaz "Jak uciekłem z Mogadiszu" nie, jako "Hag Teuer - zegarki dla mezczyzn, ktorzy wiedza kiedy przestac byc twardzielem", pewnie owszem
Pytanie retoryczne.
alkos napisał/a:Cytat:
Nawet kiedy się dowiedziałem, że Doisenau fotografował najczęściej
swoich znajomych, podczas gdy myślałem, że to taki fajny odważny street,
inaczej patrzę na Jego zdjęcia (choć nadal je lubię).
To chyba kazdy musial przejsc. Taka inicjacja, podobnie kiedy okazuje sie ze twoi bohaterowie z dziecinstwa sa z krwi i kosci
alkos napisał/a:Ze jak? Cos tu zgeneralizowales paskudnie...
alkos napisał/a:Moze tak: gardze fotograficznym dokumentem (ale nie reportazem - to co innego!), ktory byl, a udaje ze nie byl ustawiany. Widzisz sprzecznosc? Cos, co ma z zalozenia mowic prawde, klamie o sobie.
alkos napisał/a:Natomiast fotografia "ustawiana" w zalozeniu podlega z miejsca duzo surowszemu kryterium oceny: skoro fotograf wzial sie za bary z caloscia, oceniam calosc. Swiatlo, obrobke, kompozycje, precyzje chwili - rzeczy ktore wybacza sie, albo przynajmniej przymyka na nie oczy w dokumencie.
Dokument ma zdac relacje; im bardziej poczuje sie tak, jakbym tak byl - tym lepszy. Fotografia "studyjna" jest produktem estetycznym - a wiec podlega kryterium smaku.
Nie ma tu bezposredniego porownania. Inna funkcja.
Yashica Mat124, Canon 100d
Pentax KP z limitedami i trochę staroci.
https://www.instagram.com/tk_cmp/
CytatCzyli to jednak norma, że się udaje, ale u starych mistrzów w końcu się
wydało.
CytatO właśnie i tutaj tkwi całe sedno, jak oceniać fotografie, które nie wiadomo do końca
czy mają być dokumentem, czy ustawką artystyczną?
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
campanelli napisał/a:Zdjęcia Gudzowatego są fajne, ale strasznie przekombinowane. Choć bardzo mi się podobają jako zdjęcia w ogóle. A że Gudzowaty ma bogatego ojca, to mam to kompletnie gdzieś. Choć kiedyś w jakimś magazynie (tytułu nie pamiętam, może jakiś brukowiec) czytałem, że dzięki temu mógł sobie galerię otworzyć. Czy to wada? Ze swoimi zdjęciami trafił przynajmniej do ludzi.
oczywiście rowerem jedziesz? (bo ja tak)alkos napisał/a:No, bo sie do pracy spoznie. Nara!
Yashica Mat124, Canon 100d
campanelli, napisze to po raz kolejny. Zanim zabierzesz glos w jakiejs sprawie, sprawdz w ogole o czym piszesz. Czy to w ogole wiesz kto jest Doisneau i o jakich zdjeciach mowi Eldered?campanelli napisał/a:Jeśli ktoś wykonuje fotografię uliczną i podstawia swoich znajomych, to zupełnie co innego.
pozdrawiam,
dzerrry
nie wiedziałem po prostu jak je traktować, w ten sposób podchodząc do tematu to mnie się tez podobają, i to bardzo.dzerry napisał/a:MOim zdaniem te prace maja charakter quasi artystyczny i sa impresjami tego co on tam zobaczyl.
Yashica Mat124, Canon 100d
Eldred napisał/a:oczywiście rowerem jedziesz? (bo ja tak)
Cytatalkos, chyba muszę poczytać o różnicy pomiędzy dokumentem a reportażem, oczywiście w rozumieniu fotograficznym,
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
?? czyżby tego typu rower przecinał śnieg swoimi cienkimi oponami? bo ja mam koła 28' ale szerokie opony i w głębokim śniegu się prawie nie da jechać.alkos napisał/a:No a jak! Dojechalem w normalnym czasie, tyle ze sniegu jest po kostki
no tak, tylko czy bardziej przez endorfiny czy przez to że już po wszystkimalkos napisał/a:No ale jaki czlowiek szczesliwy jak juz dojedzie
ok, postaram się co najmniej porównać definicje. Ale jeśli masz ochotę napisać jak Ty to rozumiesz, to byłoby super.alkos napisał/a:Mysle ze w rozumieniu literackim jest dosc podobnie - przynajmniej w sensie, w jakim ja uzywam tych slow.
Yashica Mat124, Canon 100d
alkos napisał/a:Przeszedlem przez to probujac ustawic sie jakos do Kapuscinskiego. I odkrylem, co znaczy (dla mnie) reportaz W wielkim skrocie, to uogolnianie w dazeniu do prawdy.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
rozumiem, ale brzmi to niepokojąco, wręcz przypomina mi (oczywiście z lekką przesadą), sprawę Polańskiego.jorge.martinez napisał/a:Fakt że ktoś tak wielki i zasłużony w ten sposób budował swoje reportarże znacznie rozszerza to pojęcie i uwalnia nas od dusznej dychotomii: prawda - fikcja.
Yashica Mat124, Canon 100d
Eldred napisał/a:?? czyżby tego typu rower przecinał śnieg swoimi cienkimi oponami? bo ja mam koła 28' ale szerokie opony i w głębokim śniegu się prawie nie da jechać.
Eldred napisał/a:tylko czy bardziej przez endorfiny c
Eldred napisał/a:Ale jeśli masz ochotę napisać jak Ty to rozumiesz, to byłoby super.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
Uwazasz, ze Kapuscinski fałszował rzeczywistość?Eldred napisał/a:Jeśli wielki dopuszcza się fałszerstwa, fałszerstwo staje się ok? Jestem naiwny, wiem, pytanie chyba retoryczne..
pozdrawiam,
dzerrry
Eldred napisał/a:Jeśli wielki dopuszcza się fałszerstwa, fałszerstwo staje się ok?
dzerry napisał/a:fałszował rzeczywistość?
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl