FttSniper  Dołączył: 21 Sty 2011
  [K-5 vs. K-r] + 16-50/2.8 & 50-135/2.8
Witajcie ;-)

Od pewnego czasu fotografowałem Nikonami i Canonami wraz z podstawowymi jasnymi stałkami i średnio jasnymi zoomami. Z przyczyn losowych stałem się "systemowo wyzwolony" i czeka mnie zakup :roll:

Moja fotografia to minimum: kilka ślubów w roku, kilkanaście sesji portretowych oraz oczywiście zdjęcia z wszelkich wyjazdów czy wakacji. Jestem w pełni amatorem z jakimś tam "zacięciem" do tego co robie.

Przykłady moich zdjęć jako obraz tego o czym piszę:
wspomnienie lata
ciepły wiosenny deszcz
pani młoda
std portret
dream on ..
zimowy "dymek"
They ..
forest
i inne, które "kiszą" się na płytach i dyskach, a nie miałem czasu na wrzucenie gdziekolwiek ..

Po tym czasie doszedłem do wniosków, że utrata światła zoom vs stałka to tylko [aż] 1-2EV, ale jednak dostaje się możliwość szybkiego kadrowania, wygodę oraz stabilizację w body :) - stąd ten pomysł z K-5 lub K-r oraz szkłami pentaxa 16-50/2.8 oraz 50-135/2.8

Pytanie tylko czy będzie ok?

Przestudiowałem testy - oba body spełniają moje oczekiwania, szkła oczywiście też - zakres i światło, ceny sprzętu - powiedzmy za "stosunkową rzadkość", jakość oraz uszczelnienia się płaci.

Jednak na słowo pentax usłyszałem kontrę: "zwariowałeś? ten system ma strasznie wolny AF, nie nada się do ślubów, do tego szkła 16-50 i 50-135 są wolne i SDM często się psuje więc same kłopoty, nie wspominając o braku serwisu - jednym stwierdzeniem: "odpuść sobie"" - opinia bazująca na k10d wraz z tymi szkłami

Czy coś się zmieniło od tego czasu? Miewał ktoś "organoleptyczne" porównania z N i C ?
Ja niestety Pentaxa w wydaniu cyfrowym widywałem tylko przez monitor ...

Proszę o szczere do bólu opinie i sugestie co do mojej intencji jak i wypowiedzi :->

ps.