Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
LOMO, Fed5, Nikony F3, F4, F5, Fuji S2Pro, Cambo 4x5 Legend, Corona 4x5, Bessa I 6x9, Fotokor 9x12, Pentax 67... i coś tam jeszcze w szafie leży.
Zapraszam po wydruki do mojej pracowni
Kwestia wywołania, zapewne, bo ja robiłem na tym trochę i było świetnie: bardzo drobne ziarno, barwy nasycone, ładne przejścia tonalne przy nieco podwyższonym w stosunku do dwusetek kontraście. Np. Centuria i Agfa wychodziły fatalnie w chemii Kodaka.dellos napisał/a:Miałem takiego Fuji jest fatalny moim zdaniem do superii mu jak do antarktyki z Poznania
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
m5+ canon 35/2, epson r d1 + 21/4, canon p 50/1.2, cv 28/1.9
pawel1967 napisał/a:Serwisem Kieva przed laty był serwis na Lewartowskiego w Warszawie
Pentax 645, MX, MZ5, Z1p, Ds, K-1, K-01, 750z, Q
mike666 napisał/a:To pewnie jest zorka pomalowana na czarno
m5+ canon 35/2, epson r d1 + 21/4, canon p 50/1.2, cv 28/1.9
wiktor33 napisał/a:Pan Sylester Gecyngier, znakomity mechanik. Polecam, wcale nie taki drogi
Carlos Cruz napisał/a:Contaxa to Patton miał na filmie, fabrykę Zeissa w Jenie zajeła jego 3. armia, i wycofała się żeby zrobić miejsce radzieckim towarzyszom, a na zdjęciach można go zobaczyć z czarną leica ;-]
W zorce jeden występowała migawka tzw szyta jeśli wymieni na nową z blaszanymi paskami to już nie będzie to . W tych zorkach często występowało rozciągnięcie pasków . Po kilkudziesieciu filmach przez szczeliną dostawało sie światło . Dałem tak wymienić parę migawek potem już puszczały światło . Nauczyłem sie jednak a właściwie jeden mądry człowiek za komuny podpowiedział mi abym uzywał filmów najwyżej 1m długości . Podobno te migawki były projektowane do grubszych filmów . Jednak takie problemy nie wystepowały w starych leicach . W pierwszych zorkach łatwo było zrysować film . Takie to były mankamenty tych pierwszych zorek . Piekne Zorki bez jakichś poważniejszych wad to Zorka 3 bardzo poszukiwana 3M i 3C . Wszystkie piękne i raczej trudne do zdobycia . Jednak następca tych modeli Zorka 4 to był naprawdę udany aparat mający wielu zwolennikówmike666 napisał/a:Jest i działa. Czekam właśnie na wymianę migawki w zorce 1 > Ceny nie ustaliliśmy ale nigdy mnie kwotą nie zaskoczył.
m5+ canon 35/2, epson r d1 + 21/4, canon p 50/1.2, cv 28/1.9
CytatW Związku Radzieckim rozpoczęto produkcję aparatów FED, a następnie Zorkij. Pierwszy model aparatu Zorka to ulepszony FED, o bardziej trwałych częściach korpusu wykonanych z odlewu pod ciśnieniem, z dokładniejszym układem dalmierza, umożliwiającym stosowanie obiektywów wymiennych oraz odmienna konstrukcją migawki.
http://blog.maciejkondera.pl/?p=696
CytatZorka 4 (4K), mimo że nie ma najwyższego oznaczenia cyfrowego, była najlepszą Zorką.
Drobne różnice między modelem 4 a późniejszym 4K zostaną wyszczególnione. Aparat
jest dość masywny ale nie tak ciężki i duży jak Kijew.
http://www.classiccamera.com.pl/zorka4opis.html
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
pozdrawiam,
dzerrry
Papcio
K5IIs|K5 |Metz 58 AF-1| 540FGZ | trochę szkła | LUMIX DMC-LX3 |DC-GX9 | Flexaret VII | MZ7 i inne starocie, które lubię { K1000, Zorkij, Ami 66 ...}
http://www.papcio.art.pl
CytatZewnętrzny 42mm, wewnętrzny 40 mm
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
M.W napisał/a:40mm czy 40.5mm
Papcio
K5IIs|K5 |Metz 58 AF-1| 540FGZ | trochę szkła | LUMIX DMC-LX3 |DC-GX9 | Flexaret VII | MZ7 i inne starocie, które lubię { K1000, Zorkij, Ami 66 ...}
http://www.papcio.art.pl
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl