philip100  Dołączył: 30 Paź 2010
@SlicaR, mówią, że lepiej późno niż wcale ;-)



Zerene stack - 8 obrazków, sigma 150mm/2.8, @8.0.
2 softy z frontu (YN560 1/128), jeden z tyłu (YN560 1/64), sreberko po prawej.
Obróbka - krzywe, winieta, odkurzanie i lekkie wyostrzenie.
 

SlicaR  Dołączył: 28 Kwi 2013
philip100 czym się kierujesz przy wyborze obiektywu? Pytam przede wszystkim o ogniskową.
 

philip100  Dołączył: 30 Paź 2010
Na cropie używam tylko 100mm (D-FA 100/2.8), na FF odpowiednika, czyli 150mm (S.150/2.8) z przyzwyczajenia do pentaxowej setki.

Generalnie zasada jest taka, żeby nie było dystorsji i żeby nie spłaszczać za nadto. Na APSC, do packshotów wystarczyłoby 50mm, ale ja wolę mieć zapas tła (w sensie "powiększenia optycznego" dalszego planu, wynikającego z dłuższej ogniskowej). Do tego większe odseparowanie przedmiotu (rozmycie tła), no i lepsza kontrola światła poprzez możliwość ciaśniejszego ułożenia oświetlenia oraz modyfikatorów. Stąd 100mm.

[Edyta]


Światło z okna i zabawa w łapanie refleksów dwoma modyfikatorami - jeden po prawej, odbijający światło bezpośrednio z okna i jeden z przodu, nad obiektem do rozświetlenia tylnych i górnych krawędzi obiektu.
Obróbka - mocna winieta, krzywe i odkurzanie.


[ Dodano: 2014-05-29, 23:00 ]


Światło z okna + 1 modyfikator.
Obróbka - szparowanie, krzywe, selektywne wyciąganie z cieni i odkurzanie.
 

philip100  Dołączył: 30 Paź 2010
Podejście dosłowne do tematu "błyskanie na stole" :mrgreen:

6 obrazków z czego 5 stackowanych w Helicon Focus i jeden (z dezodorantem w palnik) naniesiony po stackowaniu.

Klik => Zoom (Uwaga - 5293x3529px !)


Światło:
Soft 60x60 z żarówką 120W nad przedmiotem + srebrny odbłyśnik pomiędzy obiektem i aparatem. Winieta w PP...
 

SlicaR  Dołączył: 28 Kwi 2013
Sqbany! Brawo!!! Więcej, więcej, więcej!
 

ArtuR2d2  Dołączył: 13 Paź 2013
Świetne :-D Podoba mi się ;-)
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
Podoba mi się. :-)
 

philip100  Dołączył: 30 Paź 2010
Nic odkrywczego - pomidor ;-)



Jak zawsze, klikany (uwaga, 5281 x 3521px), ponieważ uważam, że za prezentowanie zdjęć w rozdzielczości poniżej "normatywnego" fulhade, powinno się bezwzględnie karać :-? ...

Oryginał (wywołany z RAW, bez jakiejkolwiek obróbki) :


Światło:


Obróbka:


Smacznego ;-)

-----------------------------------------------------------------
EDYTA


Stack z 7 obrazków, składany w Helicon Focus.



Światło:


Obróbka:
Wygładzenie cieni na skórze, rozjaśnienie lokalne detali... i oczywiście krzywe. Tło szparowane rzecz jasna.

Oryginał (po stackowaniu, bez obróbki) :
 
gkeb  Dołączył: 28 Lut 2012
Jak zawsze bomba!
 
Robson  Dołączył: 21 Maj 2013
Wow, zdjęcia mega ;)
Jako beztalencie nie wyobrażałem sobie, że to tak skomplikowane:D
 
dr_Fell  Dołączył: 30 Sie 2008
Dziękuję, Twoje zdjęcia (jak i autora wątku) są bardzo inspirujące.
 

philip100  Dołączył: 30 Paź 2010
espresso, patent znany już od dosyć dawna pod postacią "Philips HUE", sam mam taki system żarówek w domu, do TV :-) .
Dopiero teraz ktoś pomyślał, żeby zarobić na tym na rynku foto :?: :roll:
Do video całkiem zgrabne ale sądzę, że w fotografii studyjnej, flashem z softem, filtrami i PS :-P można wycisnąć znacznie lepsze efekty (nie ograniczając się przy tym do światła ciągłego).

Jeśli chodzi o studyjno-mobilne światło ciągłe, to ja kierowałbym się bardziej w stronę Westcott Ice Light

by M. Kafka
Oczywiście nie posiada takich ficzersów jak kick, ale lepiej rozprasza światło i od biedy może robić również za strip'a (jeśli mówimy o błyskaniu na stole).

---------------------------------------

Pomidor

Światło:
YN560III (1/32) + Rogue grid nad pomidorem. Światło tła i bokeh - z okna.
Obróbka:
Tradycyjnie winieta i lekkie lomo.

Jabłko


Obróbka i światło (oprócz okna) jak powyżej, tylko winieta "nieco" mocniejsza :-P .


M9A1 tactical


Światło:
Softbox 60x90cm + YN560III (1/32) na lewo,
YN560III 1/128 + rogue grid za obiektem.
Obróbka:
W oryginale, podstawka pod obiektem była czarna, nie odbijała tła. Z drobnych ingerencji - lekka winieta, krzywe i subtelne "podkręcenie" kolorów.
Unoszący się kurz, dym oraz flary obiektywu oryginalne...

Na słodko


Światło:
Diagram
Obróbka:
Głownie wineta, krzywe i mocne lomo. Nie było obróbki lokalnej.

Wszystko klikane...

[EDYTA]
W poprzednim poście wcięło mi pełny rozmiar pomidorów
https://farm6.staticflickr.com/5529/14526272614_e4a585dfd8_o.jpg
 

SlicaR  Dołączył: 28 Kwi 2013
More! More! More!
 

DeKa  Dołączył: 09 Kwi 2008
No Panie. Oglądam i podziwiam. Pomidorki rządzą.
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
SlicaR napisał/a:
More! More! More!

Pomidore! Pomidore! Pomidore!
!
 
Wurcel  Dołączył: 07 Lis 2012
świetnie, bardzo mi się podoba :)
 
gkeb  Dołączył: 28 Lut 2012
A mnie zainteresował ten fragment:
Cytat
Softbox 60x90cm + YN560III (1/32) na lewo


I pytanko. YN560III da rade zapełnić światłem tak duży softbox?
 

philip100  Dołączył: 30 Paź 2010
Jeśli pytasz o ilość światła, to do pakszotów, w ciemnym pomieszczeniu, styka. Rzadko schodzę poniżej 1/16.
Jeśli zaś chodzi o równomierne wypełnienie światłem całego softa, to wystarczy dodatkowa warstwa materiału rozpraszającego światło wewnątrz. Jest dobrze :-)

Poza tym, przeważnie mam więcej niż jedno źródło światła na scenie. Duży soft jako miękkie światło globalne, a obiekt kształtuję albo odbłyśnikami albo światłem punktowym.

[ Dodano: 2014-12-06, 23:45 ]
Jeśli ktoś szuka dobrej płaszczyzny dyfuzyjnej do pakszotów, to polecam tło typu "savage translum".
W odróżnieniu od tradycyjnych blend dyfuzyjnych, biały, matowy plastik przepuszcza trochę mniej światła, ale nie powoduje praktycznie żadnych spotów (szczególnie na obiektach o wysokiej refleksyjności: metal polerowany/szkło).
Dobrze radzi sobie z rozpraszaniem punktowych źródeł światła umiejscowionych w małej odległości od dyfuzora (gdzie blendy zupełnie wymiękają). Kolejną zaletą jest wyższa niż w przypadku blend, absorpcja światła odbitego (matowa powierzchnia), co przekłada się na wygodniejszą kontrolę nad pozostałymi źródłami światła na scenie.
Jeśli ktoś miał styczność z tłami colorama, do fotografii produktowej (colormatt) to jest to materiał o bardzo zbliżonej fakturze.

(2880 x 1920)


Powyżej moje pierwsze rezultaty zastosowania tła savage translum (prawa strona butelki). Normalnie, softbox/stripbox/okta spowodowałyby idealne odcięcie światła na błyszczącej powierzchni butelki. Przy zastosowaniu dodatkowej płaszczyzny rozpraszającej, otrzymujemy efekt gradientu w światłach (wizualnie nieco mniej sterylności studyjnej).

Światło i technika
3 zdjęcia, wymieszane na warstwach w PS:
- ujęcie 1 (butelka), YN560III (1/16 lub 1/8, dokładnie nie pamiętam) + savage translum z prawej;
- ujęcie 2 (drewno), YN560III (1/8) + Rogue XL FlashBender (w wersji z dufuzorem) z lewej, lekko nad sceną aby wydobyć głębię wypalonych na drewnie napisów.
- ujęcie 3 (etykieta), YN560III (1/8) + Rogue XL FlashBender (w wersji z dufuzorem) nad butelką aby wydobyć głębię napisów wytłoczonych na etykiecie.

Obróbka
Krzywe, selektywna winieta (akcent na dół drewna) i plamkowanie paprochów.

--------

(1920 x 2880)


Scena:
- Czarna plexi, jako podstawa;
- Czarne tło kartonowe, jako tło;

Światło i technika:
- Softbox 60x90cm + YN560III z lewej (1/8) i prawej (1/2);
- Savage Trans-lum (100x140cm) pomiędzy softbox'ami i sceną (zniwelowanie wyraźnych odbić softów na butelce);
- YN560III (1/8) + rogue grid na tło;
- AF-540FGZ (1/16) z DIY snoot'em, z lewej, za butelką, odpalona bezpośrednio w butelkę aby rozświetlić zawartość (źródło flary z prawej);

Obróbka
Krzywe, winieta, plamkowanie paprochów, selektywne rozjaśnienie (napisy) i zaakcentowanie flary (nie żebym się jej spodziewał, ale skoro wyszła taka ładna, symetryczna... :-) ).

--------

(1920 x 2880)


Scena:
Tło: Colorama colormatt, kolor "coal"
Ułożenie: cllik me

Światło i technika
2 ujęcia.
Ujęcie 1 (tło i światło globalne):
- Softbox 60x90cm + UP!200, od tyłu, nad sceną (skierowany do przodu aby nie rozświetlić tła)
- Softbox 60x90cm + UP!200 na prawo, przysłonięty małym, przepuszczalnym materiałem (gradientowe akcenty wzmacniają głębię sceny == niwelują studyjną sterylność);
- YN560III + rogue grid na tło;
- Savage trans-lum z lewej - wypełnienie globalne.
Ujęcie 2 (tylko wnętrze czaszy, aby nie rozświetlić tła):
- UP!200 + BD + z przodu nad sceną (w sumie mogłem użyć przesłony z kartonu zamiast dodatkowego ujęcia...);

Obróbka
Krzywe, winieta, plamkowanie paprochów i wygładzenie tła.

--------

(2853 x 1907)


Scena:
Podstawa: stolik... ;
Tło: okleina drewnopodobna;

Światło i technika:
3 ujęcia o różnym natężeniu i źródle światła ( click me - obrazki po wstępnej edycji).
2 ujęcia:
- Quantuum UP!200 (softbox 60x90cm + savage translum 140x100cm), z lewej i prawej.
- YN560III (1/16) + rogue grid na tło;
- Quantuum UP!200 + savage translum nad sceną;
1 ujęcie:
- YN560III (1/1) + rogue grid na tło (wypełnienie butelki światłem, oraz odbicie tła w wodzie na stole);

Obróbka:
Połączenie wszystkich ujęć na warstwach w PS z selektywnym maskowaniem, krzywe, winieta i finalny touchup (drobiazgi typu kurz, krople wody w newralgicznych miejscach, itepe).

--------

(5396 x 3597)


Scena:
- Czarna plexi, jako podstawa;
- Colorama colormatt coal, jako tło;
- Lipton ice tea + kolstki lodu z plexiglassu.

Światło i technika:
Pojedyncze ujęcie
- YN560III (1/16) + savage trans-lum (140x100cm) z prawej i lewej;
- YN560III (1/16) na górze + by savage trans-lum (60x100cm);
- YN560III (1/64) + rogue grid na tło;

Obróbka:
Krzywe, winieta i ogólny cleanup.

Przy"mrożeniu" wody, YN560III najlepiej ustawić na moc 1/16 (oczywiście im mniejsza moc błysku tym lepiej, ale wtedy potrzeba również wyższych wartości ISO).

[ Dodano: 2014-12-12, 22:16 ]


Scena:
Tło: Colorama colormatt, kolor "coal";
podstawa: biały plexiglass;

Światło i technika:
4 ujęcia z wodą + 1 ujęcie samego obiektu w mocniejszym oświetleniu ( cllik me ). Wszystkie ujęcia wyrównane na warstwach z odręcznym maskowaniem poszczególnych elementów w PS.
- YN560III (1/16) na lewo + savage translum (140x100cm);
- YN560III (1/16) na prawo + savage translum (140x100cm);
- YN560III (1/8) nad sceną + savage translum (100x60cm);
- YN560III (1/32) + rogue grid na tło;
 

hitman1986  Dołączył: 17 Mar 2008
mega foty, zdecydowanie najlepsze produktowe jakie od dawna widziałem.
 

beetlejuice  Dołączył: 25 Maj 2013
Philip100 rewelacyjne zdjęcia. I dzięki wielkie za dzielenie się technikaliami ;-) :-B

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach