jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Ja dziś założyłem starego Fujichrome z terminem 1989. Zdam relację, gdy wywołam.
 

SeizeThePicture  Dołączył: 07 Lis 2009
Jedyne co oglądam złego na Agfie z datą 1997, to mocno pożółkła maska.
Ale co ja tam wiem. A inna sprawa: może szukam czegoś innego.
 

BAN paradziqs  Dołączył: 05 Sie 2009
SeizeThePicture, to taka sama co lezy u mnie w lodowce? :P
 

SeizeThePicture  Dołączył: 07 Lis 2009
paradziqs, tak.
 

sylwesto  Dołączył: 16 Sie 2008
Załadowałem do Holgi Provię 400 przeterminowaną w 2002, a w kolejce czekają 64T i Astia z datą 2006. Wszystkie czeka cross. Jak coś fajnego wyjdzie to wrzucę :-P
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
Astia duzo fajniejsza niecrossowana, szczegolnie w sloncu. Sprawdzilem tak i tak.
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Trafiła mi się do Yashiki za parę złotych Astia 100F, termin ważności 2008-12 ;-)
Jak to naświetlać? Najlepiej w iso, tzn. jako dwusetkę, czy może pięćdziesiątkę?
Nigdy chyba nie robiłem na przeterminowanym filmie Yashiką :->
 
mike666  Dołączył: 23 Gru 2008
Zrobiłem ostatnio fuji 64T z 2006 prawdopodobnie te same co ma sylwesto kupione na alle. Naświetlone na 64 asa wyszły super- wołane na slajd. Z jedną rolką się walnąłem i poszła na 100 asa i też wyszła ku mojemu zdziwienu ok. Jak chcesz robić crossy to naświetlaj na 100 mimo przeterminowania albo nawet na 125
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Dzięki, jestem zielony w temacie crossów nie wiem na czym polega ich "robienie", po prostu zastanawiam
się jak prawidłowo naświetlić taki film, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki.
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Eldred napisał/a:
jak prawidłowo naświetlić taki film, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki
Najlepiej naświetlić prawidłowo.

Astia to topowy film. Nic mu po kilku latach od upływu daty ważności nie będzie. Naświetlasz tak, by skóra była dobrze naświetlona. Ot co.

Ja wywołałem już 4 z kilku moich mocno przeterminowanych slajdów Fuji. Niestety nie przyłożyłem się do naświetlania w ME Super i sporo klatek mam niedoświetlonych. Ale to nie wina filmu, tylko moja.
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Dziękuję za rozwianie wątpliwości :-) :-B
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Eldred napisał/a:
Najlepiej w iso, tzn. jako dwusetkę, czy może pięćdziesiątkę?


A tutaj to juz zupelnie nie wiem o co Ci chodzi. Przeciez Astia 100F to 100 ISO. Slajd przewalony o jedna dzialka w gore to duzo - calkowicie wypalisz swiatla. Niedoswietlony o jedna dzialke da Ci smole w czerniach, ale nasyci kolory.

Cross jest calkowicie nieprzewidywalny. Na crossa lepiej jednak troche przeswietlic, ale mi by bylo szkoda marnowac srednioformatowy slajd. Termin waznosci 2008-12, o ile film nie lezal za poludniowym oknem kiosku, to zadne przeterminowanie.
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Czy VELVIA50 przy f16, 1/125 (słoneczny dzień), da ciekawe kolorki (nacycone/kontrastowe, smoliste cienie), czy raczej będzie ciemna/szara (światła)?

Data ważności Kwiecień 2012
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
M.W, da.
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
dzerry, słyszałem że przeterminowane filmy się dłużej naświetla czy jakoś tak, dlatego zapytałem w tym wątku bo nie wiedziałem, na wszelki wypadek nie będę chyba nim robił niczego bardzo ważnego..
Nie mam pojęcia gdzie film leżał, i nie mam pojęcia co to cross, wiem tylko że w programie photoscape, filtr o tej nazwie ciekawie miesza w kolorach ;-)
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
No, ja wywołałem 6 moich przeterminowanych slajdów.

No i powiem, że następnym razem świeciłbym bardziej. Ten z terminem 1989 wyszedł strasznie zadymiony i bez kontrastu. No ale kto wie w jakich warunkach był trzymany?

Właśnie skanuję i ramkuję. Może coś zdążę dziś wrzucić.

 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Bardzo chętnie zobaczę, oprócz zdjęć także ze względów edukacyjnych :-)
 

sylwesto  Dołączył: 16 Sie 2008
M.W napisał/a:
Czy VELVIA50 przy f16, 1/125


Holga, Diana :?:

Eldred napisał/a:
i nie mam pojęcia co to cross


W tym przypadku wołanie slajdu w C-41 zamiast E6. Miesza w kolorach faktycznie, efekty choć nieprzewidywalne, czasami ciekawe. Dla mocno przeterminowanych slajdów w zasadzie jedyny ratunek na praktyczne zastosowanie.
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat
Holga, Diana :?:


Raczej:



A efekt taki :
http://www.pbase.com/sheena77/image/35455394/large
 

siudym  Dołączył: 18 Lip 2011
siudym napisał/a:
Mam Fuji Provia 100 (sredniak 120), termin skonczyl sie na poczatku 2001 roku, film byl przechowywany w torbie w domu (czyli w cieple).

Jakies uwagi? Czy naswietlac normalnie, czy nizej lub wyzej jak natywne ISO 100?
Bo nie wiem ile on stracil juz ze swojej setki.


Calkiem zapomnialem, a zdecydowanie wypada opisac jak wyszedl ten slajd.. Provia 100 (RDP II) wyrobiona zostala w maju 2012, jak pisalem wczesniej termin sie skonczyl na poczatku 2001 roku i przechowyana byla w cieple w domu. Naswietlalem normalnie jako iso 100, film naswietlony przechowywany dalej w temp. pokojowej az do listopada 2012 wtedy dopiero byl wolany.

Jednak z klatek:
http://img19.imageshack.u.../proviardp2.jpg

Zastanawia mnie jak potraktowac Provie 400 termin skonczony w 1997 roku, tym razem nie byly w pokoju, ale w chlodnej piwnicy. Robic normalnie jako 400?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach