diplodok  Dołączył: 13 Cze 2006
jakis programik do obrobki zdjec jpg
witam!
wlasnie stawiam pierwsze kroki w fotografii cyfrowej :oops: jestem w tym kompletnie zielony
niestety nie pentaxem (brak funduszy :-| )
prosze o porade jakiego dobrego i darmowego programiku najlepiej uzywac do obrobki zdjec jpg?
niestety jakosc odbitek w porownaniu z moim analogiem mnie troche zawiodla...
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
GIMP'a
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
Do obróbki na szybko - Picasa - przy okazji to przeglądarka zdjęć, ma funkcję tworzenia albumów, jest zintegrowana z bloggerem i gmailem. Bardzo toto zgrabne i poręczne.

[ Dodano: 2007-04-09, 00:12 ]
Aha - i przypomniało mi się, że RAWy też obsługuje [oprócz K10].
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Ja takze polecam Picasse. Szybka, lekka, sprawna. Do katalogowania super, do obrobki... dziala wypelnienie swiatlem, dodanie kontrastu i ustawienie balansu bieli, ujdzie filtrowany BW. Reszta raczej dla zabawy :-)
 

adrian  Dołączył: 06 Mar 2007
Fajnych programików jest sporo, przyjemny w obsłudze jest, również darmowy: Paint.NET
 
Maxi 7  Dołączył: 07 Mar 2007
diplodok napisał/a:
dobrego i darmowego programiku najlepiej uzywac do obrobki zdjec jpg?


fajna stronka do wyboru do koloru, właśnie ją powoli przerabiam :-B http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=9
 

Żaba  Dołączył: 08 Cze 2006
Znam też przeglądałem. Z moich doświadczeń FastStone i Picassa. Używam ich obu wzajemnie się uzupełniają. Polecam, ale to bardzo indywidualna kwestia, każdemu pasuje co innego. Moge tylko dodać że FastStone jest regularnie usprawniany przez twórcę i czesto pojawiają sie uaktualnienia.
 

cotti  Dołączyła: 20 Kwi 2006
jestem niepoprawna, jesli chodzi o nowe, fajne, ulepszone programy i niestety, wszelkie lightroomy i klony mi nie podchodza, najskuteczniejsza jestem w PS, ale do katologowania i przegladania - jak przedmowcy - Picasa (aczkolwiek, opisuje zdjecia - tj. skany jeszcze na etapie obrobki w PS, a Picasa slicznie sobie radzi z opisami)