Okruszek  Dołączyła: 03 Mar 2007
[ analog] Pomocy! MZ60 i M 80-200/4.5
witam, jestem tu nowicjuszem.
nie znalazłam podobnego tematu więc otwieram nowy i bardzo proszę o pomoc.

mam pentax mz-60 i dokupiłam obiektyw pentax-m 80-200mm. tylko że za cholere nie chce działać, bo na wyświetlaczu mruga do mnie --Av-- , a obiektyw nie ma tego punktu A, w ktorym aparat działa bez problemów ze starzym korpusem (fabrycznym, 28-80). wiem ze ten nowy obiektyw działa tylko w trybie manualnym ale , no niby go ustawiłam w menu, ale nadal ani rusz.
jakieś pomysły ?


(witam i pozdrawiam forumowiczów)

okruszek.
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
Okruszek, Witam Ciebie na naszym forum :-)
Po pierwsze - dlaczego masz zaznaczone, że jestes dziewczynka?
Po drugie - niestety trafiłeś na jeden z baaaardzo nielicznych aparatów Pentaksa, który nie wspópracuje ze wszystkimi obiektywami . Pentax MZ60 ma okrojony bagnet właśnie o współpracę z obiektywami bez pozycji, czy jak to nazwałeś bez "punktu A" :-|
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
PEwnie to 'ta' Okruszek, a nie ten Okruszek.
 

zy  Dołączył: 29 Lis 2006
juz gdzies tu bylo: trzeba zakleic styki tasma (wtedy juz nie krzyczy ze nie zna przeslony) jesli zmiana przeslony na obiektywie nie zmienia wskazan swiatlomierza to nalezy odkrecic obiektyw o kilka stopni w kierunku zgodnym ze wsk. zegara

wtedy wszystko dziala pieknie. to niestety jedyne rozwiazanie dla tego obiektywu w polaczeniu z tym korpusem:-(
 

Okruszek  Dołączyła: 03 Mar 2007
tak, właśnie, jestem TA Okruszek.

zy! dzięki za radę. pomogło i czuję się z tym duuużo lepiej. myślałam że wywaliłam 150 zł w błotko.

pozdrawiam.
Okruś.
 

zy  Dołączył: 29 Lis 2006
yor łelkam
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
Okruszek, aaa to przepraszam, bo w pierwszym poście napisałAŚ: "jestem tu nowicjuszem" :oops:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów