W tym przypadku porownanie do streeta jest bardzo trafione.
Bo to w zasadzie jeden wór; to, co się dzieje teraz, moment, chwila, ale jednocześnie z jakąś tam refleksją. No i tyle samo w tym (czyli za grosz) oryginalności, co w streecie w pojęciu popularnym ;)
Ciekawi mnie co ma najwiekszy, wplyw na fotografow i ich fotografie, chociazby, takich jak w FJORD, czy to nie po czesci spuzcizna Eggleston'a, Shore'a?
Myślę, że na pewno - ale to, co jednak trochę przeraża to to, że w zasadzie wszystkie z tych zdjęć są takie same. Tak naprawdę, oryginalności brakuje ich autorom i to bardzo, tyle, że tego w nurcie podziwu dla zjawiska jako takiego ("młodzi robią dobre zdjęcia") często się nie zauważa.
Z jednej strony bardzo podobają mi się te prace i chciałbym mieć tak otwartą głowę kiedy miałem 20 lat, z drugiej... Trochę za dużo w tym (nieświadomego?) naśladownictwa.
IMHO takie zdjęcia to pójście na łatwiznę.... trochę widoczków, trochę krzaków żeby było tajemniczo, portret z lampą na wprost i może jeszcze jakiś detal w postaci skarpetek albo butów i mamy portret społeczności
z drugiej strony zdjęcia są lekkie, przyjemne i nie trzeba za bardzo nad nimi myśleć. Jednak za zdjęciami autorów zaprezentowanych w "Fotografii jako sztuce..." jest coś więcej, chociaż bez wytłumaczenia, pewnie w ząb nie zrozumiałbym tych zdjęć.
[ Dodano: 2012-01-17, 10:27 ]
dzerry napisał/a:
Na przyklad, gdyby na tym zdjeciu stal Opel Astra rocznik 2010, a nie Plymouth zywcem wyciagniety z Uncommon Places albo American Prospects, to czy to zdjecie tak samo by gralo?
Tak, grałoby. Gdyby zamiast tej drogi była autostrada i jeszcze 1/3 zdjęcia przesłaniał billboard reklamujący najnowsze jogurty fit 0% tłuszczu, 0% cukru
Na zdjęciu Shore patrzysz na historię + na mit samochodowej Ameryki lat 70'tych, to musi wzbudzać nostalgie.
Za 30 lat ten Opel Astra też będzie ciekawy, chociaż może bez nutki sentymentu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach