pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
Próbowałem z dwoma adapterami. Niestety nie mam więcej, żeby spróbować. Na razie się w to nie bawię. K-7 i tak leży odłogiem, więc korzystam z 8GB karty - też starcza, tym bardziej, że z reguły robię na jpg 8mpx :-P

[ Dodano: 2014-01-08, 11:33 ]
Druga microSD , tym razem 4GB działała bezbłędnie poprzez adapter Kingstona, drugiego adaptera nie sprawdzałem, ale wygląda na to, że i adapter dobry i karta 16GB dobra, tylko jakoś nie chce działać z K-01, a Apollo zbyło mnie olewająco, twierdząc, że to dlatego, że używam niewymienionej w instrukcji karty microSD. Chciałem jeszcze sprawdzić ze swoją starą kartś MMC 128MB, ale nie mogłem jej znaleźć. Podejrzewam, że też by działało.
 
seboc  Dołączył: 09.08.2008
Cytuj
ADestroyer napisał/a:
seboc napisał/a:
Plastik 35mm 2.4

Wszystko pasuje oprócz ogniskowej... bo jest fajna, ale do analoga. Do cyfry mi żadne 35-tki czy 40-tki nie podchodzą. :-(


Kupilem wlasnie plastik 50mm 1.8. jeszcze mniejszy i leciutki.
Fotki z K-01 robi piekne.

Najladniejsze fotki z moich obiektywow robi Samyang 85mm 1.4. Lekkie toto nie jest i do tego ostrosc ustawia sie recznie. Rezultat jednak jest cudny.
 
erico  Dołączył: 24.12.2012
Cytuj
Bardzo dobre ceny ostatnio na body 1000 - 1099 zł .

PS. Polecam zwłaszcza z COSINA AF 19-35 MC. za ok. 1300 - 1400 zł (body + obiektyw) mamy naprawdę dobrą jakość zdjęć i akceptowalny AF (ten obiektyw ma znacznie szybsze działanie mechanizmu niż kity itp. co dobrze wpływa na wolny K-01)

seboc napisał/a:

Najladniejsze fotki z moich obiektywow robi Samyang 85mm 1.4. Lekkie toto nie jest i do tego ostrosc ustawia sie recznie. Rezultat jednak jest cudny.


U mnie tak jest z Pentax-A 35 mm F2.8 (rok szukałem tego obiektywu w normalnej cenie) ale rezultat jest :shock: . Zwłaszcza przymknięty do 4 choć niekoniecznie.
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
Np, panowie! A może jakieś "fotki" z tych obiektywów???
Ja tam zacząłem ślinić się na Sigmę 30/1.4 - małe toto, w przeciwieństwie do pozostałych Sigm z f/1.4 i ogniskowa bardziej mi pasująca, choć jeszcze bardziej by mi pasowało 24mm. Ale priorytetem jest rozmiar-jasność-jakość(niekoniecznie w tej kolejności, ale raczej w tej).
 
sycamor  Dołączył: 10.02.2011
Cytuj
pawelek-79,

Miałem tą Sigmę, spełnia myślę wszystkie Twoje wymagania.

Pozostaje tylko te nieszczęsne 30 mm, mi nie pasowało, chętnie bym przytulił 24/1.8 , ale tu już rozmiar duży, za tym idzie cena, o jakości się nie wypowiem, choć ktoś na forum ją chwalił.

S.
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
sycamor napisał/a:
chętnie bym przytulił 24/1.8 , ale tu już rozmiar duży,

Z tego samego powodu nie rozpatruję 24/1.8, ale ogniskowa bardzo mi pasuje. 30mm, jak pisałem, już mniej, ale 35mm jest zdecydowanie za ciasna jak dla mnie. Chociaż czasami chodziłem z podpiętym FA 50/1.4 i też było dobrze ;)
 
sycamor  Dołączył: 10.02.2011
Cytuj
W sobotę byłem w pubie na imprezie charytatywnej i 18 mm mi było ciasno ...

I brakowało światła jak cholera (ups :oops: )

Choć ISO 12.800 się sprawdziło, dobiły mnie ledowe żarówki, zielono-żółty zafarb wyszedł

Tu jest próbka

S.
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
Do takich sytuacji mam Sigmę 10-20 :)
Sprawdza się świetnie ustawiona na 3-4 metry. GO na 10mm jest olbrzymia. AF wyłączam - szkoda prądu i czasu.
 
sycamor  Dołączył: 10.02.2011
Cytuj
pawelek-79 napisał/a:
Sigmę 10-20


Tego potwora jeszcze sie nie dorobiłem ;-)

Choć mam pewne opory, miałem kiedyś taką Sigmę, była prawostronnie nieostra i nawet serwis jej nie pomógł...

Od tego czasu jestem deko uprzedzony.

S.

 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
Owszem, jest duża, ale bardzo praktyczna. I nie zauważyłem, żeby była "skoszona".
 
sycamor  Dołączył: 10.02.2011
Cytuj
Nie mówię, że każda jest ;-)

Mnie się taka trafiła, stąd mam uprzedzenie...

Może kiedyś do niej dojrzeję, akurat takie imprezy to nie jest to, co lubię najbardziej ;-)

S.
 

wiktor33  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
sycamor napisał/a:
hoć ISO 12.800 się sprawdziło, dobiły mnie ledowe żarówki, zielono-żółty zafarb wyszedł


Światła na koncertach dają zwykle bardzo nieoczekiwane efekty. Tu wyszło bardzo dobrze.
Zauważyłem, że K-01 naprawdę świetnie sobie radzi z ostrym światłem w kadrze. Prawie jak film.
 

espresso  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
Ktoś się spotkał z takim problemem:

Padł mi chyba pentax k-01. Objawy sa takie ze jak sie zwolni migawke to robi pyk i wyłącza. Wyjęcie baterii nie pomaga. Ale jak włożę baterie do ładowarki (dosłownie na pare minut) i potem włożę do aparatu to sie uruchamia. Działa np. Nagrywanie filmów. Przeglądanie zdjeć itd. Do czasu az nie wcisne migawki. Wtedy jest znowu kaput. :?:
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
@espresso
Nie spotkałem się z takim problemem. Mi działa dobrze. Może bateria pada i nie daje rady przy zwiększonym poborze prądu?
 
czikago  Dołączył: 22.07.2013
Cytuj
U mnie pomaga wyciagniecie baterii, ale w moim przypadku wyglada to tak; kilka razy przy zwolnieniu migawki zrobilo pyk jak u ciebie i zawiesilo sie wszystko. Obraz w wyswietlaczu zmienil sie na bialo-czarny I nie dzialalo nic wlacznie z wylaczaniem aparatu. Dopiero po wyjeciu baterii wszystko wrocilo do normy. Na szczescie u mnie stalo sie to tylko kilka razy.
Co ciekawe takie cuda zaczely sie u mnie kilka tygodni temu kiedy zainstalowalem "nowy'' tzn. ten ostatni soft. Przedtem nigdy nie mialem tego problemu.
Jakbys rozwiazal swoj problem to daj znac co bylo nie tak.
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
czikago napisał/a:
u mnie kilka tygodni temu kiedy zainstalowalem "nowy'' tzn. ten ostatni soft.

Ostatni, czyli który? Ja mam od paru miesięcy już 1.05 i nic takiego się nie działo.
 
czikago  Dołączył: 22.07.2013
Cytuj
tak wlasnie ten v1.05, ale nie chce tutaj wyrokowac, ze to przez ten soft moj k-01 zaczal czasem sie zawieszac. Ale mialem po cichu taka nadzieje, bo jesli nie to jest powodem to moge w przyszlosci miec problem jesli te zawiechy beda sie nasilac.
 
tomek_j  Dołączył: 04.11.2010
Cytuj
espresso napisał/a:
Ktoś się spotkał z takim problemem:

Padł mi chyba pentax k-01. Objawy sa takie ze jak sie zwolni migawke to robi pyk i wyłącza. Wyjęcie baterii nie pomaga. Ale jak włożę baterie do ładowarki (dosłownie na pare minut) i potem włożę do aparatu to sie uruchamia. Działa np. Nagrywanie filmów. Przeglądanie zdjeć itd. Do czasu az nie wcisne migawki. Wtedy jest znowu kaput. :?:


Chyba nie ty jeden masz ten problem:
http://www.pentaxforums.c...tself-down.html
 

Lenin  Dołączył: 08.02.2007
Cytuj
pawelek-79 napisał/a:
Próbowałem z dwoma adapterami. Niestety nie mam więcej, żeby spróbować. Na razie się w to nie bawię. K-7 i tak leży odłogiem, więc korzystam z 8GB karty - też starcza, tym bardziej, że z reguły robię na jpg 8mpx :-P

Ja mam jakąś 16GB micro class10 i nie mam z nią problemów. Z inną mam: pentax.org.pl/viewtopic.php?t=44908.
Co ciekawe, kupiłem jeszcze dwa Goodram'y, tym razem pełnowymiarowe 8GB SDHC PRO class10 i mam z nimi inny problem. Rozgrzewają się mocno w K-01 i pojawia mi się Memory Card error, czasem info, że już na niej nie ma miejsca.
 

Havoc  Dołączył: 24.07.2009
Cytuj
Koledzy, koleżanki, a powiedzcie proszę czy to norma że K-01+18-55 ma tak cholerne problemy z AF przy słabym świetle? Wiem, że lustra nie ma, więc mamy tu pomiar na kontraście obrazka pewnie ale kurde...wieczorem w domu, światło w pokoju z żarówki halogenowej 40W na ścianę/sufit, ogólnie taki półmrok wieczorny i aparat w ogóle nie ostrzy. Ogólnie aparat nie nadaje się do niczego po godz. 18. To normalne czy jakiś feler? Nadmienię, że GX20 na tym samym kicie ostrzy w tych warunkach błyskawicznie.
Firmware 1.00, po wgraniu 1.03 nie zmieniło się prawie nic.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach