kristofo  Dołączył: 28 Lut 2007
  Z czym na imprezę? ;-)
Witam. Chętnie poslucham waszych rad w pewnej sprawie.
Jutro moja córka robi 18-kę. Duża impreza, sporo przygotowań i wiem, że bardzo jej zalezy na dobrych zdjęciach. A ja? Szczerze się przyznaję, nie mam wielkiego doświadczenia w robieniu takich fotek. Stąd moja prośba o radę: jakich reguł przestrzegać i czego unikać. Z góry dziękuję za pomoc.
*sprzęt: Pentax K100D + DUALKIT (moje oko i ręcę i nic więcej :-) )
*warunki: będzie raczej półmrok (impreza w starych zabudowaniach gospodarczych przerobionych na agroturystykę), oświetlenie słabę, osoby w ruchu (pomijam tych co sie zaleją :-) ) zresztą wiecie jak jest na takich imprezach.
To chyba pierwszy raz gdy zalezy mi na jakości zdjęć z imprezy. Przeglądając to co do tej pory robiłem moim starym nikonem i trochę KaSetką doszedłem do wniosku, ze zdjecia z takich okazji nalezy unać za FATALNE. Robione z błyskiem nie podobaja mi sie bo osoby na pierwszym planie sa prześwietlone a reszta to taka czarna studnia. Robione bez błysku sa z reguły poruszone a często nieostre. W obu przypadka balans bieli tez jest taki sobie.
W związku z tym kazda uwaga będzie dla mnie cenna. szczególnie te dotyczace BW, czasu migawki, wartości przysłony, stosowania błysku oraz blokady ekspozycji. Liczę tu szczególnie na innych KaSetkowiczów, którzy maja doświadczenie w robieniu zdjęć w takich warunkach.

Z góry dziękuję.
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Ostatnio bawię się zewnętrzną lampą błyskową i chyba byłaby tu dość mile widziana.
 

kristofo  Dołączył: 28 Lut 2007
Niestety nie mam takiej i nie dam rady załatwić. :cry:
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Błysk w sufit - jedyna rada.
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006