RiddlerPL  Dołączył: 19.01.2008
AF 360 FGZ II Cytuj
Link

Wydaje się mieć obracana głowicę i metalową stopkę. To dobry znak. Tylko czujki do trybu A (włąsna automatyka) nie widzę. To dla odmiany zły znak. Ciekawe czy ma uszczelnienia, jest na to szansa, aczkolwiek im dłużej patrzę na te zdjęcie tym więcje mam wątpliwosci...
Ciekawe kiedy oświerzą 540-stkę. Moja dożywa swoich dni - pora byłaby zastąpić ja czyms nowym (WR najlepiej)...
 

squonk  Dołączył: 01.09.2008
Cytuj
czyli 2 kroki w przód i 1 w tył :-)
 

Dada  Dołączył: 01.03.2007
Cytuj
RiddlerPL napisał/a:
Tylko czujki do trybu A (włąsna automatyka) nie widzę.
Siedzi tam gdzie zawsze, pod czerwoną szybką z napisem Pentax. A gdzie chciałbyś ją zobaczyć ? :mrgreen:
 
RiddlerPL  Dołączył: 19.01.2008
Cytuj
Dada napisał/a:
RiddlerPL napisał/a:
Tylko czujki do trybu A (włąsna automatyka) nie widzę.
Siedzi tam gdzie zawsze, pod czerwoną szybką z napisem Pentax. A gdzie chciałbyś ją zobaczyć ? :mrgreen:


Moja AF 540 FGZ ma ją wbudowaną w szybkę (po lewej, pod literką P w napisie na czerwonej szybce). Tu takiego ustrojstwa nie widzę...
 

Dada  Dołączył: 01.03.2007
Cytuj
Bo mało co widać. Trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby zauważyć, że szybka jest czerwona. A na wierzchu to na pewno czujników nie będzie, tylko pod nią.
 
RiddlerPL  Dołączył: 19.01.2008
Cytuj
Jak masz 540 to ją obejrzyj, nie da się tej czujki nie zauwazyć. Ona niezbyt może być pod szybką bo musi zbierać z konkretnego kąta światło, inaczej sens tego pomiaru upada (stąd to jest dziurka a w głębi tuneliku czujnik, nie sensor na wierzchu). Zaś szybka zbierałaby na siebie także światło deko z innych kierunków co jest nieporządane.

Zresztą Metz 58ma podobnie, tyle że u niego to jest tunelik we froncie obudowy (to działa podobnie trochę jak osłona na obiektyw)...
 

berpa  Dołączył: 01.11.2010
Cytuj
Sterowanie takie trochę po Metzowemu zrobione:

http://www.lightingrumour...own-at-ces-3238

To może świadczyć o lepszym uszczelnieniu w porównaniu do swojej poprzedniczki ale będzie bardziej upierdliwe w obsłudze.
 

squonk  Dołączył: 01.09.2008
Cytuj
A tak podobno wygląda "od tylca"..
 

jaad75  Dołączył: 07.10.2006
Cytuj
Dada napisał/a:
Bo mało co widać. Trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby zauważyć, że szybka jest czerwona. A na wierzchu to na pewno czujników nie będzie, tylko pod nią.
Niestety nie, jest tak, jak pisze RiddlerPL.
To źle wróży jeśli chodzi o następcę 540-stki. Bez najmniejszych wątpliwości wybrałbym własną automatykę lampy, zamiast metalowej stopki, czy domniemanych uszczelnień.
 

espresso  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
Test lampy AF360FGZ II http://www.pentaxforums.c...troduction.html Brak TTL to chyba największa wada. Nie jedyna. Zalet się za bardzo nie dopatrzyłem.
 

x4rd  Dołączył: 07.03.2012
Cytuj
espresso

Jakie są jeszcze wady? Na lampach się nie znam ale chętnie poczytam :)

Po lekturze podsumowania miałem wrażenie, że to jest po prostu porządna lampa systemowa.
 

Dada  Dołączył: 01.03.2007
Cytuj
espresso napisał/a:
Brak TTL to chyba największa wada
Przy obecnie produkowanych korpusach - żadna wada. Nie spodziewam się, (nawet po Pentaksie) produkowania nowych lamp wspierających TTL z analogów i dwóch archaicznych cyfrówek sprzed 10 lat.
 

espresso  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
x4rd napisał/a:
Na lampach się nie znam ale chętnie poczytam
przyznam że też mało, ale np. silne (daje po oczach) źródło białego światła do wspomagania AF w miejsce czerwonego hologramu. Jako światło do filmowania przydatność dosyć znikoma. Brak białej wysuwanej blendy.
Dada napisał/a:
Przy obecnie produkowanych korpusach - żadna wada
mam analogowe korpusy, więc brak TTL to chyba jednak wada. Tym bardziej że to coś co było, nie musieli opracowywać od nowa. Raczej to skutek działania ekonomistów a nie praktyków.
 
RiddlerPL  Dołączył: 19.01.2008
Cytuj
Mam K-5/K-7 które dalej używam i lampa zwykle w Auto tam mi pracuje (szczególnie z K-7) więc brak tego trybu to dla mnie też wada. A i siostra nieraz z Canonem S5IS używa moich lamp (w trybie A całkiem spoko działają).
 

opiszon  Dołączył: 29.01.2008
Cytuj
brak trybu Auto to IMHO zdecydowanie większa wada niż brak starego TTLa

w 540 zdecydowanie częściej pracowałem na Auto niż na pTTL
 

Motyl  Dołączył: 05.10.2010
Cytuj
Może w k-3 p-ttl jest już na tyle dopracowany, że uznali iż auto jest zbędne.
 

espresso  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
Już w K5II jest dopracowany, oraz po aktualizacji w K5 też z tego co widzę jest Ok.
 

Enzo  Dołączył: 20.12.2006
Cytuj
MZ-6 i MZ-S już obsługiwały P-TTL więc brak TTL jest po prostu konsekwencją polityki firmy. Jednak Auto mogłoby się przydać.
Motyl, ostatnio używam tylko P-TTL i w połączeniu starej FGZ 360 z K-5 wypada to całkiem powtarzalnie. Przed aktualizacją fimware`u bywało gorzej i właściwie najlepiej było używać automatyki własnej lampy. Mimo wszystko wolę mieć wybór.
Szczerze mówiąc jestem rozczarowany tym liftingiem Pentaksa. Lepszym rozwiązaniem będzie zakup np. Metza 50 lub 52.
 

MixerB  Dołączył: 16.01.2010
Cytuj
Brak TTLa i Auto pozostawia z korpusami MX, MEsuper, SuperA czy MZ-5(n) jedynie tryb manual. Trochę szkoda bo "full manual" można kupić za znacznie mniej niż cena świecidełek FGZ II.

Ale przypomnę, że podobne ruchy ("kastrowanie" sprzętu) były już w przeszłości Pentaxa i dotyczyły nie tylko usunięcia sprzęgacza przysłony z bagnetu.

Np. późniejsze modele lamp z serii FTZ (AF330FTZ/AF500FTZ) nie miały już automatu ani "analogowego TTLa" (rozumieją tylko jego "cyfrową wersję") i nie "gadały np. z SuperA. Wcześniejsze lampy FT (AF240FT czy AF400FTZ ) miały obie wersje TTLa ale już nie miały własnego automatu jak ich poprzedniczki AF280T czy AF200S/T.

M.
 

kubica  Dołączył: 30.11.2011
Cytuj
Ceny nie żałowali- 1400 złociszy polskich

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach