tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
plwk napisał/a:
Ktoś mnie wołał?
zorzyk napisał/a:
Acha, tref, ale chwilowo wyszedł
hehe, ano, udałem się na wycieczkę, pt,:
w poszukiwaniu straconego czasu

Jarek Dabrowski, ale to 10 to czego?
Na fizyce uczyli, wartość bez jednostki jest bezwartościowa!

dodaj [piwo] i już :-D i te nawiasy kwadratowe - koniecznie!
:-B
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
tref napisał/a:
ale to 10 to czego?
Wspólczynnik lepszości jednego nad drugim. :evilsmile:
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
swoją drogą niezły absurd wyszedł.

Cenowo:
nie wiedziałem, że mniej podzielić przez więcej daje jakieś wartości >1

Gabarytowo:
podobnie jak wyżej, 100d się do środka Dyszki zmieści [no prawie]
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
Re: K 100 LEPSZY OD K 10 ?
folab napisał/a:
Pamiętam że ktoś przedstawił punktową ocene za poszczególne osiągi kilku aparatów,były tam k100 ,k10,ds,nikon80 ,canon350, i w ocenie za rozpiętość tonalną matrycy jeżeli dobrze pamiętam k100 dostał 9 na 10 punktów za światła i cienie,natomiast cała reszta była daleko w tyle ,k 10 jakieś 6 punkt.Czy ja dobrze pamiętam,czy ktos wie gdzie to info było?


Aparaty z prawdziwie dobrą rozpiętościątonalną kosztująokoło 100 tys. PLN
A te co my tu mamy to są prawie identyczne tak " na oko" a nie na cyferki no może na S3 Pro i S5 Pro można się dopatrzyć nieco lepiej w końcu "podwójne" matryce robią swoje.
K10d nie wykorzystuje 22-bitowego przetwornika chyba z racji matrycy takiej a nie innej.
Ciekawe jakby połączyć go z matrycą Fuji co by to wyszło pod tym względem.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Kfan napisał/a:
K10d nie wykorzystuje 22-bitowego przetwornika
Znowu...
Co ma 22-bitowy przetwornik do rozpiętości tonalnej?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Kfan napisał/a:
K10d nie wykorzystuje 22-bitowego przetwornika chyba z racji matrycy takiej a nie innej.
Zawsze rozumiałem, że te 22-bity, to dla lepszego odwzorowania kolorów, a nie zwiększenia rozpiętości tonalnej. Ale może znowu się mylę. Jeżeli tak, to poprawcie.

[ Dodano: 2007-05-09, 16:51 ]
No tak, Jarek mnie ubiegł. Musze zmienić PC na szybszy :-/ .
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Ja sobie wymieniłem Jarka na wolniejszego i nie mam tego problemu.
Mnie zastanawia jedno. O tej całej dynamice najwięcej rozprawiają osoby, które nie mają DSLRa. Mam biednego DLa i robięzdjęca. Każdy aparat Pentaksa będzie lepszy od niego. Czy narzekam? Nie. Czy narzeka jakiś użytkownik wykorzystujący aparat do robienia zdjęć a nie testów? Nie. Po cholerę to wszystko?
Canon 1DMkIII ma możliwość zapisywania RAWów 14bitowych. To daje o wiele większe możliwości podczas obróbki. Ale drogi przyszłościowy nabywco lustrzanki czy jesteś w stanie to wykorzystać? Czy po raz kolejny spotkamy się z żalem, że JPG są nieostre.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Ty jak zawsze( na pewno ?) Michu trafisz w sedno :-B .
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Prawie zawsze :mrgreen: A piwo proszę bardzo: :-B
 

Tomaszttr  Dołączył: 23 Lut 2007
AAAARRRRGGGGHHHHHHH!!!!!!!
Wymiękam...
Chyba muszę :-B * :-B * :-B = :lol:
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Kfan, - prosze...balagam idz porobic zdjecia a nie pisz takich......eeeee bzdur.....
co do sredniego formatu.....ee po co gadac....
 
ina  Dołączyła: 29 Mar 2007
Takie watki poprawiają mi humor ;)
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
Fafniak napisał/a:
Kfan, - prosze...balagam idz porobic zdjecia a nie pisz takich......eeeee bzdur.....
co do sredniego formatu.....ee po co gadac....

No na razie nie mogę iść robić zdjęć niestety :(
W którymi miejscu dokładnie zarzucasz mi pisanie bzdur?

[ Dodano: 2007-05-10, 15:30 ]
argawen napisał/a:
Kfan napisał/a:
K10d nie wykorzystuje 22-bitowego przetwornika chyba z racji matrycy takiej a nie innej.
Zawsze rozumiałem, że te 22-bity, to dla lepszego odwzorowania kolorów, a nie zwiększenia rozpiętości tonalnej. Ale może znowu się mylę. Jeżeli tak, to poprawcie.

[ Dodano: 2007-05-09, 16:51 ]
No tak, Jarek mnie ubiegł. Musze zmienić PC na szybszy :-/ .


Skoro dzięki niemu można zapisać więcej informacji to dlaczego nie ma to być korzystne dla rozpiętości tonalnej?
A czy odwzorowanie kolorów z rozpiętością tonalną nie jest powiązane?
A zresztą czy ja to wymyśliłem?
Cytat z Fotopolis:
"Teoretycznie daje to możliwość 1024-krotnie dokładniejszego próbkowania analogowego sygnału niż w dotychczasowych przetwornikach 12-bitowych. Dawałoby to szansę na większą ilość szczegółów w cieniach i światłach. Jak jednak będzie w praktyce?"
 

kivirovi  Dołączył: 25 Kwi 2006
Kfan, skoro interesuje cie tak teoria to idz porob zdjcecia teoretycznie :shock:
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
macioh napisał/a:
dobrze pamiętasz (nie ejstem tylko pewny tych punktów). poszukaj, ten temat był w tym dziale ;-)

[ Dodano: 2007-05-09, 11:37 ]
Fafniak, to jest właśnie to.

Obrazek


Skoro fizyczna wielkość piksela ma wpływ na rozpiętość tonalną to te wyniki są przecież logiczne bo matryca z K100 ma większe piksele niż z K10 - 6:10 mln na zbliżonej powierzchni.
Czemu tu się dziwić?
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Cytat
A czy odwzorowanie kolorów z rozpiętością tonalną nie jest powiązane?

Nie, bo jak masz dwumetrowy sznurek (rozpiętość tonalna matrycy), to możesz go pociąć na sto albo na tysiąc kawałków, ale jego długość się nie zmieni. Jest więcej informacji, więc procesor podczas obróbki lepiej da radę, ale rozpiętość tonalna jest fizyczną cechą analogowego urządzenia o nazwie matryca CCD. Jest to różnica pomiędzy najmniejszym sygnałem, jaki da się odróżnić od szumu, a maksymalnym, powodującym przepełnienie komórki (przepalenie). Szczególnie z tym drugim cyfrówki mają problem. Różnica w ilości światła, jaka jest potrzebna do wywołania tych dwóch skrajnych efektów, to właśnie rozpiętość tonalna.
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
kivirovi napisał/a:
Kfan, skoro interesuje cie tak teoria to idz porob zdjcecia teoretycznie :shock:

O co Ci chodzi?
A czy mnie to interesuje? Przecież nie ja zacząłem ten wątek.
Zauważam, że dla wielu osób ten aspekt nie ma żadnego znaczenia nie przeszkadza im wyjarany obszar zdjęcia ani trochę - ja np jestem na to wrażliwy nie lubię jak zamiast fałdów koszuli mam jakąś białą plamę na zdjęciu.
To tak praktycznie a w teorię nie wnikam.

Ponieważ praktycznie na jpgach trudno uniknąć takich zjawisk męczę się z RAWami.
Wielu cyka jpgi i twierdzi ze foty są super - kwestia wrażliwości i wymagań.

Na tej samej zasadzie wielu ludziom wystarcza mp3 lub radio turystyczne a są tacy którzy muszą mieć sprzęt Hi-End specjalne pomieszczenia i płyty dla audiofili.
No i wszyscy happy :)

[ Dodano: 2007-05-10, 16:20 ]
bEEf napisał/a:
Cytat
A czy odwzorowanie kolorów z rozpiętością tonalną nie jest powiązane?

Nie, bo jak masz dwumetrowy sznurek (rozpiętość tonalna matrycy), to możesz go pociąć na sto albo na tysiąc kawałków, ale jego długość się nie zmieni. Jest więcej informacji, więc procesor podczas obróbki lepiej da radę, ale rozpiętość tonalna jest fizyczną cechą analogowego urządzenia o nazwie matryca CCD. Jest to różnica pomiędzy najmniejszym sygnałem, jaki da się odróżnić od szumu, a maksymalnym, powodującym przepełnienie komórki (przepalenie). Szczególnie z tym drugim cyfrówki mają problem. Różnica w ilości światła, jaka jest potrzebna do wywołania tych dwóch skrajnych efektów, to właśnie rozpiętość tonalna.

To logiczne i rzeczowe co piszesz - wypiję pifko przemyślę i jutro albo przyznam Ci rację albo wysnuję nową teorię :)
Idędo sklepu. Do jutra :)
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
Są jeszcze tacy, co zwracają uwagę na jakość, ale nie wykluczają użytku w warunkach kiedy nie można iść na całość. ;-)

Wydaje mi się, że większa dokładność przetwornika powinna dać jakiś zysk, bo z "najniższego poziomu czerni" dla przetwornika 12 bitowego, przetwornik 22 bitowy powinien być w stanie wyciągnąć jeszcze niższą i wyższą połówkę Albo i kilka poziomów. Analogicznie na górze. Więc to, co 12 bit uzna za koniec 22 bit może pociągnąć kawałek dalej.

Muszę to przeczytać jutro, czy z sensem napisałem. :-)
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Cytat
Wydaje mi się, że większa dokładność przetwornika powinna dać jakiś zysk, bo z "najniższego poziomu czerni" dla przetwornika 12 bitowego, przetwornik 22 bitowy powinien być w stanie wyciągnąć jeszcze niższą i wyższą połówkę Albo i kilka poziomów. Analogicznie na górze. Więc to, co 12 bit uzna za koniec 22 bit może pociągnąć kawałek dalej

Tak jakby przetworinik AC nie mógł być wyskalowany tak, żeby objąć CAŁĄ dynamikę matrycy :-P Już pisałem, że CCD to urządzenie analogowe.

Ale powiedzmy, że jest, jak mówisz. Zakładając, że najniższa wartość może wypaść z równym prawdopodobieństwem na całym przedziale o szerokości jednego "skoku", to zysk będzie średnio połową z jednego skoku (1/4096) czyli 1/8192. Na drugim końcu mamy tak samo, więc zysk wyniesie dwa razy to, czyli znowu 1/4096 (słownie jedna cztery tysiące dziewięćdziesiąta szósta). Zakładając wyjściową rozpiętość 8EV, to będzie to 1/512 EV, czyli ok. 0,002 EV
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
jak sygnal jest blisko szumu to i 150 bit raczej nie pomoze.... :roll: :?: Do momentu gdy fizycznie poziom sygnalu i szumu/braku sygnalu i "przepelnienia" nie bedzie bardziej "oddzielony" to dupa.....

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach