sycamor  Dołączył: 10 Lut 2011
Ale K-10 D chyba nie była aż tak dobrze uszczelniona ...

Choć ten etap akurat mnie ominął, przeszedłem z K100D Super na obce wynalazki, po czym od razu K-5, potem K-3 ...

S.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
sycamor napisał/a:
Ale K-10 D chyba nie była aż tak dobrze uszczelniona ...
K10D. Była dobrze uszczelniona.

[ Dodano: 2015-03-04, 19:51 ]
BTW, K100D Super był późniejszym modelem od K10D.
 

Fenol  Dołączył: 31 Sie 2010
jaad75 napisał/a:
sycamor napisał/a:
Ale K-10 D chyba nie była aż tak dobrze uszczelniona ...
K10D. Była dobrze uszczelniona.


Żeby nie siać fermentu to dodam dwie istotne informacje:

- k10d, której byłem posiadaczem była serwisowana przez wcześniejszego właściciela (wymieniana płyta główna). Wprawdzie było to robione na gwarancji, ale być może serwis coś skopał przy zakładaniu uszczelek.

- korpus k10d miał wadę konstrukcyjną i w jednym narożniku bardzo często pojawiał się odprysk plastiku. Mój egzemplarz miał tę przypadłość (co zauważyłem dopiero po utopieniu :mrgreen: ), tamtędy mogła też się dostać woda do środka.

Dodam, że obiektyw, który był wtedy podpięty działa do dziś ;-)
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
irek83 napisał/a:
Pomyślałem tylko, że korpus nie powinien przepuścić wody ewentualnie obiektyw.
Korpus nie jest wodoszczelny i hermetyczny, posiada tylko uszczelki, które pozwalają na jakiś czas częściowo powstrzymać przedostawanie się do środka wody. Podobnie jest z obiektywem. Chcesz mieć wodoszczelny sprzęt kup sobie to:


Ja zawsze postrzegałem uszczelki jako coś, co pozwala na wyjęcie aparatu z torby w czasie deszczu i zrobienie nim paru zdjęć, po czym znowu aparat ląduje do torby. W życiu nie przyszłoby mi do głowy paradowanie z aparatem wiszącym na szyi kiedy na dworze trwa regularna ulewa.

 

irek83  Dołączył: 11 Paź 2014
Benek, chodziło mi o sytuację w której był znajomy podczas przybliżania i oddawania tubusem obiektywu. Wydawało mi się że jeśli powietrze z wodą zostało zasysane to najmniej szczelnym miejscem będzie właśnie tubus który jest ruchomy a nie wizjer. Jak plwk wspomniał już wiem, że taka szczelność jest niemożliwa.
 
kachnmar  Dołączył: 29 Mar 2008
espresso,
z innej beczki
jak wygląda trwałość srebrnej farby na body
 
LDevil  Dołączył: 30 Maj 2007
Mam pytanie do osób które przesiadły się z K-5 na K-3: jak oceniacie tą zamianę, z czego jesteście zadowoleni, a z czego nie?
Zastanawiam się nad przesiadką na K-3, w posiadanym obecnie sprzęcie narzekać mogę w sumie jedynie na AF.
Domyślam się, że w tym wątku pewnie padły odpowiedzi na moje pytania, ale nie dam rady przeczytać szybko prawie 200 stron :)
 
Wurcel  Dołączył: 07 Lis 2012
AF szybszy :) 2 sloty karty, brak filtra AA, co do szumów, dużej różnicy nie ma. Polecam przesiadke
 

Zbyszek  Dołączył: 19 Paź 2006
Do tego co napisał Wurcel dodam jedną dla mnie istotną: zmiana miejsca przełącznika zdjęcia /film. W K-5 zdarzało mi się sporadycznie korzystać z opcji filmowania, dla mnie kręcenie gałką było mało wygodne, szczególnie przy dynamicznej akcji (czytaj: pokazy lotnicze) Od czasu K-3 mam zdjęcia i filmy :) jeden mały ruch wygodnie umieszczonej dźwigni i już.
 

And  Dołączył: 07 Mar 2014
Cytat
espresso,
z innej beczki
jak wygląda trwałość srebrnej farby na body

Niestety po ok pół roku użytkowania wytarł się napis INFO a następny w kolejności do zanikania jest MENU - już widzę lekkie zmiany. W K-5 nie miałem tematu wycierania się napisów.

 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
And, ale to napisy na przyciskach, a nie "farba" na body...
 

And  Dołączył: 07 Mar 2014
Było pytanie o srebrność farby, więc pisząc napisałem o napisach.
(Jest model koloru srebrnego ale chyba nie o ten typ chodziło).

 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
And napisał/a:
Jest model koloru srebrnego ale chyba nie o ten typ chodziło
Dokładnie o ten - espresso taki właśnie ma.
 
kachnmar  Dołączył: 29 Mar 2008
And napisał/a:

Niestety po ok pół roku użytkowania wytarł się napis INFO a następny w kolejności do zanikania jest MENU - już widzę lekkie zmiany. W K-5 nie miałem tematu wycierania się napisów.


Cenna informacja dzięki.
w moim k-5 też nie zaobserwowałem wycierania się napisów.
Moje pytanie miało na celu ustalenie jak zachowuje się srebrna k-3 bo taką mi zaoferowano do kupienia.
Ale sprawa w tzw ."międzyczasie" ze względu na cenę zrobiła się nieaktualna.
Niemniej jednak zastanawiam się czy to srebrne body jest "malowane" czy jest wykonane jakoś inaczej.
 

Fenol  Dołączył: 31 Sie 2010
kachnmar napisał/a:
Niemniej jednak zastanawiam się czy to srebrne body jest "malowane" czy jest wykonane jakoś inaczej.


K-5 Silver Limited jest malowane - łatwo zarysować srebrną powłokę. Jak nie zapomnę, to wrzucę zdjęcie spodu mojego egzemplarza, sporo już rys powstało.

Mimo wszystko srebrna wersja jest tak ładna, że nie mogłem się przed nią powstrzymać :mrgreen:
 

komtur  Dołączył: 04 Cze 2008
And napisał/a:
W K-5 nie miałem tematu wycierania się napisów.

Kiedyś to chyba pisałem, ale wciąż mnie to ciekawi - dlaczego te napisy są takie marne? Nie mogą ich zrobić choćby na tyle trwałych jak w przyzwoitej klawiaturze komputerowej czy kalkulatorze? Albo podobnie jak w przypadku zielonego guzika, gdzie farba jest we wgłębieniu? Obniżają koszt produkcji w ten sposób czy co? ;-)
 
pjak  Dołączył: 28 Kwi 2008
Może dlatego, że profesjonalny fotograf (jak my wszyscy) nie potrzebuje napisów. Ergonomia jest tak dopracowana, że każdy obsługuje puszkę intuicyjnie. :-P Napisy są dla amatorów, którzy i tak kiedyś zostaną profi. ;-)
Laboratorium naszego ukochanego producenta opracowało algorytm "zniknięcia tych napisów", które to zjawisko "jeszcze bardziej zewrze nasze szeregi" :mrgreen:
Tutaj zajawka fullprofi tuningu
 

rbucz  Dołączył: 01 Gru 2006
Ja bym jeszcze napis PENTAX zatarł, bo tak - jest strasznie nieprofesjonalnie :)
 
LDevil  Dołączył: 30 Maj 2007
Czy ustawienia redukcji szumów (Redukcja ziarna przy wysokim ISO) mają zastosowanie również do plików RAW, czy tylko do JPEG?
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
LDevil napisał/a:
Czy ustawienia redukcji szumów (Redukcja ziarna przy wysokim ISO) mają zastosowanie również do plików RAW, czy tylko do JPEG?


Chyba po raz setny w sprawie zapisu RAW.

Zapis RAW składa się z dwu części:
danych o wielkościach sygnału elektrycznego na senselach oraz
metadanych, czyli na przykład:
wygenerowanego podglądu w .jpg (czyli to, co widzimy na wyświetlaczu aparatu), naszych ustawień "wywołania" zdjęcia w tym właśnie poziomu redukcji szumów.

I teraz otwieramy plik .DNG (lub .PEF) w programie do "wywoływania" (np. Lightroom) i mamy dwie możliwości: program ignoruje metadane i wgrywa własne (użytkownika) ustawienia lub wczytuje metadane z aparatu fotograficznego, czyli aplikuje "zredukuj ziarno przy wysokim ISO".

Tak czy siak - w wywoływarce i tak można je dowolnie zmieniać.

Co do plików .JPG - to są ustawienia inżynierów zrobione w imieniu i dla kolegi, żeby się nie męczyć wywołarkami... :)
A bardziej serio: ustawienie parametrów dla plików .jpg w aparacie fotograficznym, to jak ustawienie tych parametrów w Lajtrómie, tylko bez "wyjmowania" z puszki.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach