Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
A mierzyłeś jakoś, że spadek pojemności jest mniejszy niż 10% czy tak "na oko" to określiłeś? Może podasz jakieś źródło informacji bo na stronie Panasonica nic takiego nie piszą.
 
mfoto  Dołączył: 20 Kwi 2015
Czy w K-3 została zlikwidowana funkcja przy odtwarzaniu ,, porównanie zdjęć".
Przekopałem instrukcję i nie mogę się nigdzie na nią natknąć .Jeżeli zlikwidowano to szkoda bo była pomocna przy szybkim porównywaniu dwóch zdjęć.
 

bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
W K20D było i czasem się przydawało natomiast w K-3 się nie natkąłem aczkolwiek
fajnie jest rozwiązane usuwanie grupowe :mrgreen:
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
Mam małe pytanko. Te trzy sensory AF o zwiększonej dokładności (dla szkieł F/2.8 i jaśniejszych) to reagują na pionowe czy poziome linie obrazu?
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Sensory są poziome, czyli reagują na pionowe linie.

[ Dodano: 2015-05-22, 21:28 ]
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
Dzięki za informację. A zna ktoś może numer patentu dla systemu SAFOX XI albo wcześniejszych? Interesuje mnie jak działa ten system bo mam problem z funkcjonowaniem AF z obiektywem Sigma 17-50/2.8 i nie daje mi to spokoju. Obiektyw już dwa razy był w serwisie na kalibracji i nie usunęli problemu. Mam bardzo dziwny objaw, a mianowicie aparat inaczej ustawia ostrość dla przysłon 2.8-5.0 a inaczej dla przysłon 5.6-22. Jak ustawię przysłonę 2.8 i złapię ostrość to przestawiając później przysłonę w zakresie 2.8-5.0 i wciskając spust migawki do połowy, obiektyw nie kręci już pierścieniem i daje za każdym razem potwierdzenie ostrości. Wystarczy jednak przestawić przysłonę na 5.6 i wcisnąć spust do połowy a obiektyw przekręci pierścień ostrości w stronę dali. Zmieniając następnie przysłonę w zakresie 5.6 - 22 nie przestawia już ostrości i daje potwierdzenie ostrości dla każdej przysłony z tego zakresu. Gdy znowu przestawią przysłonę z 5.6 na 5.0 to obiektyw przestawi pierścień ostrości w stronę bliży. Jest po prostu wyraźna granica miedzy przysłonami 5.0 i 5.6 gdzie układ AF ustawia inaczej ostrość. Jak ustawię korektę AF w body żeby dla przysłon 2.8-5.0 trafiał w punkt to dla przysłony 5.6 mam już BF. Z kolei jak ustawię korektę AF pod przysłonę 5.6 to dla 2.8 mam spory FF. Aby było śmieszniej to dzieje się to tylko dla ogniskowych z zakresu 35-50mm a dla zakresu 29-35mm taka granica przestawiania AF jest między przysłonami 5.6 a 6.3. Dla ogniskowych 17-29mm w ogóle nie ma takiego zjawiska. Mało tego jak złapię ostrość na przysłonie 2.8 i trzymając wciśnięty spust migawki do połowy przestawię przysłonę na 5.6 to zdjęcie wyjdzie dobre. Nie jest to więc problem optyki związany ze zjawiskiem focus shift. Czy ktoś ma pomysł co jest grane? Czy obiektyw raportuje jakoś do body jak ono ma ustawiać ostrość? Przecież czujnik AF znajduje się w body więc nie wiem dla czego dla przysłony 5.6 automatyka AF celowo psuje ostrość, która była dobrze złapana dla bardziej wymagającej przysłony 2.8.
 

ZbyszekB  Dołączył: 27 Wrz 2010
Grzenio, to może być problem z czujnikami. Sądzę tylko serwis będzie Ci mógł pomóc. Pytanie jest takie czy będzie chciał. :-x
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Grzenio napisał/a:
Czy obiektyw raportuje jakoś do body jak ono ma ustawiać ostrość? Przecież czujnik AF znajduje się w body więc nie wiem dla czego dla przysłony 5.6 automatyka AF celowo psuje ostrość, która była dobrze złapana dla bardziej wymagającej przysłony 2.8.
Raportuje odległość ostrzenia i samego siebie być może, że jest tu jakiś myk - obiektywy Sigmy często "podszywają się" pod inne... Automatyka ostrości zawsze patrzy na "zepsutą" ostrość" - może po prostu coś uruchamia inny bias od f/5.6.

Co do sugerowanej przez Ciebie kwestii różnicy kalibracji czujników f/5.6 - f/2.8, to po pierwsze, ostrzenie odbywa się zawsze na pełnej dziurze, więc samo ustawienie f/5.6 nie dawałoby zmiany, a po drugie, łatwo wychwyciłbyś różnice ostrząc innym punktami, niż centralne.
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
To raczej chyba nie jest problem z czujnikami AF bo ten obiektyw identycznie zachowuje się na innym body (K100D). Poza tym nie zależy to od czujników 2.8 i 5.6 bo ostrząc w oparciu o centralny punkt tak samo zachowuje się dla pionowych linii jak i dla poziomych a są wtedy właśnie używane różne czujniki. Dla czujników innych niż centralny jest tak samo.
Może rzeczywiście ten obiektyw podszywa się pod inny np. obarczony wadą focus shift i automatyka AF próbuje korygować te pływanie płaszczyzny ostrości jak widzi, ze zdjęcie będzie robione na przymkniętej przysłonie. Tylko dla czego koryguje w drugą stronę? Zazwyczaj dla większości obiektywów wraz przymykaniem przysłony płaszczyzna ostrości przesuwa się w stronę dali więc po co automatyka AF jeszcze bardziej by to pogłębiała? No i jeśli by tak było to chyba wszystkie te Sigmy by się tak zachowywały. Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów taką Sigmę i mógłby sprawdzić czy u niego zachowuje się tak samo?

[ Dodano: 2015-05-23, 23:45 ]
Dla zainteresowanych - znalazłem dokument opisujący komunikację obiektywu z body:
http://www.freepatentsonline.com/8190020.pdf
Na stronie 4 jest pokazana mapa zaszyta w EEPROM-ie obiektywu zawierająca "ΔFocal Plane / AF Pulse" dla różnych ogniskowych i czterech różnych odległości. Czyli jest to chyba źródło wszystkich tych "front focusów" i "back focusów" w lustrzankach. Nie widzę tam informacji o przysłonie. Nie miałem jeszcze czasu się temu przyjrzeć dokładniej.

A tutaj jest chyba opisana zasada działania AF w Pentaxach:
http://www.freepatentsonline.com/6818875.pdf
Jest to patent z roku 2004 więc pewnie nie jest to SAFOX XI. Zasada działania jednak może być bardzo podobna.
 

irek83  Dołączył: 11 Paź 2014
Jutro będzie nowy firmware :mrgreen:
 
Wurcel  Dołączył: 07 Lis 2012
Jest nowy FW, pytanie, czy muszę wgrać poprzednie FW czy mogę od razu dzisiejszego? :)
 

irek83  Dołączył: 11 Paź 2014
Są jakieś zmiany czy tylko buga naprawili?
 
LDevil  Dołączył: 30 Maj 2007
Wie ktoś jakie są w praktyce ograniczenia na długość filmu? W instrukcji znalazłem tylko informację o tym, że 25 minut, albo do przegrzania aparatu. Nie wiem tylko po jakim czasie to przegrzanie może nastąpić.
Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie?

Normalnie takich długich filmów nie kręcę, ale dzisiaj w przedszkolu syna będzie przedstawienie które chciałbym uwiecznić.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
LDevil napisał/a:
Wie ktoś jakie są w praktyce ograniczenia na długość filmu? W instrukcji znalazłem tylko informację o tym, że 25 minut, albo do przegrzania aparatu. Nie wiem tylko po jakim czasie to przegrzanie może nastąpić.
Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie?
Kręciłem kiedyś wywiad K-5 i po pierwszych dość długich ujęciach musieliśmy po co kilka minut dawać mu kilka minut ostygnąć. Fakt faktem, że w studio nagraniowym, w którym się to odbywało było dość gorąco i równolegle kręcący Canon miał podobne problemy, ale on mógł kręcić dalej, mimo ostrzeżeń na ekranie... Na szczęście, to były materiały promocyjne dla samego wykonawcy, a nie "wywiad z gwiazdą", bo byłoby słabo.
 

bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
LDevil napisał/a:
Normalnie takich długich filmów nie kręcę, ale dzisiaj w przedszkolu syna będzie przedstawienie które chciałbym uwiecznić.
Nie wiem jak filmy z waszych puszek, może ja mam jakąś felerną bo filmy z mojej są jakieś zaszumione czy jak hmm... w każdym bądź razie lepiej wygląda film z mojego galaxy s5 pomijając oczywiście GO :-(
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
bigjack, zaszumione? A jakie ustawiasz parametry naświetlania?
 

bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
jaad75 napisał/a:
zaszumione?
może źle się wyraziłem z tym zaszumieniem. Na zewnątrz przy dobrych warunkach oświetleniowych na powierzchniach typu trawnik, liście drzew itp występuje efekt nie wiem jak to nazwać ... mrowienia zbiory szybko poruszających się punktów :) Już dokładnie nie pamiętam jakie miałem ustawienia chyba tryb AV F3.5 ale próbowałem przy różnych ustawieniach i zawsze było to samo.
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
A te mrowienie masz na filmie oglądanym na komputerze? Ja takie mrowienie miałem jak podłączyłem telewizor kiepskim kablem HDMI. Sam plik oglądany na komputerze był w porządku.
 
LDevil  Dołączył: 30 Maj 2007
jaad75, dzięki za informacje, wychodzi na to, że będzie ciekawie :)
bigjack napisał/a:
Nie wiem jak filmy z waszych puszek, może ja mam jakąś felerną bo filmy z mojej są jakieś zaszumione czy jak hmm
No na pierwszy rzut oka filmy kręcone w gorszych warunkach oświetleniowych nie wyglądają cudownie.
 

bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
Grzenio napisał/a:
A te mrowienie masz na filmie oglądanym na komputerze?

Filmy z K-3 i galaxy zgrane do kompa.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach