MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
grober napisał/a:
Sigmą nie mogłem też ustawić ostrości, słychać było brzęczenie silnika choć pierścień ostrości się nie obracał.

Coś nie tak z obiektywem, albo go źle zamocowałeś - o ile to w ogóle możliwe.
Odnośnie "zawiechy" korpusu - to w instrukcji jest jak byk o elektryczności statycznej - i trzeba wyjąć baterię - to się w każdym aparacie zdarza, no i trzeba aktualizować firmware. Raz mi się zawiecha zdarzyła na starym oprogramowaniu, od instalacji nowego zapomniałem o problemie. I uruchamia się szybciej. :-)
 
Grzechotnik  Dołączył: 27 Paź 2008
grober napisał/a:
Moja K-3 wczoraj (2 razy) i dziś (1 raz) dziwnie się zachowywała z Sigmą 10-20 4-5,6 złapała "zawiechę". Przełącznik na "OFF" nic nie zmienił. Baterii nie wyciągałem, był podpięty grip Newell z zapasowym zasilaniem. Wypięcie obiektywu pomogło.

A kiedy ostatni raz przeczyściłeś bagnet zarówno w obiektywie jak i w aparacie?

grober napisał/a:
Ze wspomnianą Sigmą nie mogłem też ustawić ostrości, słychać było brzęczenie silnika choć pierścień ostrości się nie obracał.

Jak wyżej, na 90% zanieczyszczone gniazdo sprzęgła w korpusie i po podpięciu obiektywu brak sprzęgnięcia. Silnik pracuje ale mieli powietrze.

Dla pewności sprawdziłbym sam bagnet i gniazdo blokady. Dość często szkła Sigmy mają nadwymiarowe wgłębienie blokady co powoduje nadmierny luz. Sprawdź czy szkło po podpięciu nie ma tego nadmiernego luzu, taki 1/10mm w obie strony jest dopuszczalny, zbyt duży będzie skutkował utratą połączenia na stykach i brakiem sprzęgu napędu AF.

Potem sprawdź bagnet w korpusie aparatu.
Sam bagnet w korpusie nic tak naprawdę nie blokuje, jeśli płytkę bagnetu (ową chromowaną część) odkręcimy od korpusu to po założeniu na obiektywy można ją obracać dokoła bez żadnego oporu. Sprężystość połączenia i samą blokadę obrotu zapewnia mały sprężysty pierścień położony pod płytą bagnetu (widać go jak się odpowiednio spojrzy) z trzema występami sprężystymi i wygiętym jednym małym elementem który odpowiada za zablokowanie obiektywu przed dalszym przerkęceniem. (jest wyraźnie widoczny przy czerwonej kropce). Samo zablokowanie obiektywu we właściwej pozycji zapewnia bolec blokady bagnetu.
Jak spojrzysz na bagnet obiektywu to na sześć krawędzi występów bagnetu tylko dwa są ostro ścięte pod kątem prostym, pozostałe są wyoblone. W jeden wchodzi płytka blokady przy zakładaniu obiektywu a drugi to zderzak nie pozwalający obiektywu przekręcić zaczepia on o ową blaszkę.
Częste zakładanie, zbyt silne zakładanie obiektywu czy noszenie aparatu z podpiętym ciężkim obiektywem z czasem powoli odkształca ów wystający element sprężysty i możemy mieć nadmierne luzy zwłaszcza jeśli gniazdo blokady jest nadwymiarowe a tak często jest w Sigmach.
 

grober  Dołączył: 16 Lip 2010
Tak na szybko: możliwe, że "zawiecha" to sprawka
MAX581 napisał/a:
(..) elektryczności statycznej - i trzeba wyjąć baterię - to się w każdym aparacie zdarza, no i trzeba aktualizować firmware. Raz mi się zawiecha zdarzyła na starym oprogramowaniu, od instalacji nowego zapomniałem o problemie. I uruchamia się szybciej. :-)


Firmware mam najnowszy, więc to można wykluczyć.
Ale, żeby zawiesił się trzy razy?

Grzechotnik i MAX581 - brzęczenie było skutkiem niedokładnego wpięcia obiektywu w korpus. Tuż przed zatrzaśnięciem się blokady obiektywu. Owo brzęczenie nastąpiło po tym jak szukałem sposobu na "zawiechę". Mój błąd, a dla Was :-B
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Tak ciekawostka jeśli chodzi o porówanie jakości video K-3 i Sony A6000.

Niby ta sama roździelczość matrycy a różnica w jakości dramatyczna :-(

Nawet jeśli ją porównać do K1 !

https://www.dpreview.com/...167033063874438
 
pawelsko  Dołączył: 04 Mar 2015
Czy mógłbym kogoś prosić o udostępnienie profili barwnych do K3.
Dzięki z góry
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Przybyło tylko się nie ujawniają i robią filmy "do szuflady" ;-)

Nie każdy chce być "opluty" stekiem wyzwisk/hejtu po umieszczeniu swego filmowego dzieła na Youtube :evilsmile:
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
espresso napisał/a:
i gdzie są te klipy video z tych protez do filmowania? Gdzie pytam, bo od czasu zaimplementowania trybu video do korpusów DSLR jakoś nazwisk słynnych kamerzystów (a i filmów) nie przybyło.
Podejrzewam, że przemawia przez Ciebie tak trochę dyletanctwo wynikające z totalnej nieznajomości tematu. Pierwszy z brzegu przykład
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Skoro tak, to tym bardziej powinieneś wiedzieć, jaką rewolucją było wprowadzenie trybu filmowego do lustrzanek.
Kumpel wrócił z FSO Idziaka - to właśnie popularyzacja filmowania lustrzankami sprawiła, że filmowanie zeszło pod strzechy - coś jak powstanie pierwszego małoobrazkowego aparatu Leica na film 35mm.
Zresztą o popularności jakiejkolwiek dziedziny świadczy najlepiej rynek akcesoriów - warto zobaczyć w jaki sposób się rozwinął. Doprawdy nie mam pojęcia, w jakiej niszy siedzisz, by nie dostrzegać rewolucji filmowej, która dokonuje się na naszych oczach dzięki trybowi filmowemu.
Sam nie filmuję, ale skoro funkcja ta nie przeszkadza mi w robieniu zdjęć, nic do niej nie mam.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
A propos rewolucji - słyszałem, że kiedyś operowano gilotyną.
 

greentrek  Dołączył: 14 Sie 2012
Nie operowano, tylko leczono migrenę, poniekąd arystokratyczną chorobę :evilsmile:

Raz próbowałem cośtam sfilmować, ale to zdecydowanie nie moja bajka :-/
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Tak w ogóle to nawet Woody Allen zaczął cyfrowo kręcić. Ale chyba nie aparatem. Są też filmy kręcone ajfonami. Ja jakoś filmowania w aparacie nie tykam, acz kusi, może kiedyś
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
W K-3 bardzo podoba mi się sposób przełączania na tryb filmowy. Co do jakości- na moje sporadyczne amatorskie potrzeby wystarcza.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
espresso napisał/a:
Ale niestety w jakiejś mierze koszt tej funkcji ponosimy, bo przecież parę linijek oprogramowania z nieba nie spadło.
To znikomy koszt w ogólnym rozrachunku. A dopóki aparat będzie miał wizjer, tryb manualny, pomiar punktowy i dynamikę w okolicach 13EV, to nie ma dla mnie znaczenia, jakie dodatkowe wodotryski ma zaimplementowane.

To jest rewolucja. Luster używają zawodowcy (link który podałem powyżej), do produkcji wysokobudżetowych, seriali. Produkcje krótkometrażowe (w tym teledyski) czy dokumentalne, również korzystają z DSLR czy bezlusterkowców. Sam znam dwie osoby zawodowo się zajmujące filmowaniem, które porzuciły kamery (Sony FS100 i FS7) na rzecz A7S. I powtórzę raz jeszcze - gdyby filmowanie lustrzankami/EVILami nie miało znaczenia, to nie istniałby rynek dedykowanych akcesoriów.

I jeszcze w kwestii linijek kodu. Załóżmy, że rzeczywiście tak jest. Dopisanie kodu jednemu programiście ile może zająć? Tydzień? Dajmy mu na to miesiąc. Miesięcznie ile może zarabiać programista? 4-5k$? Daje to jednostkowy koszt 1$ w przypadku produkcji 5.000 aparatów. Przy produkcji 10.000 daje 50centów, etc, etc... Mogę się oczywiście mylić i dlatego wdzięczny byłbym za wyjaśnienie osoby znające temat.
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Z tym kosztem kodu obsługi video to w Pentaxie chyba jest to robione na zasadzie kopiuj-wklej ? :evilsmile:
Od kilku korpusów nie widać jakiegoś postępu i zmian in plus...
Po co tak mocna kompresja ? Karty SD są teraz pojemne i stosunkowo tanie...
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Michu napisał/a:
Załóżmy, że rzeczywiście tak jest. Dopisanie kodu jednemu programiście ile może zająć? Tydzień? Dajmy mu na to miesiąc. Miesięcznie ile może zarabiać programista? 4-5k$?
nie doceniają zarówno złożoności kodu obsługującego video jak i kosztów pracy programistów w krajach pierwszego świata. No ale mogą robić w Indiach...

Tyle że i tak pewnie kod reużywają między wersjami.

Stawiam na to że tam jest zespół kilku programistów który się tym na bieżąco zajmuje, ale to są pomijalne koszty - na marketing i bankiety więcej wydają ;-)
 

ZbyszekB  Dołączył: 27 Wrz 2010
Markus napisał/a:
Po co tak mocna kompresja ? Karty SD są teraz pojemne i stosunkowo tanie...
Pamiętaj że nie tylko pojemność jest ograniczeniem ale też szybkość zapisu. Mniejsza kompresja oznacza więcej danych do zapisania w jednostce czasu.
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Mam kartę w standardzie U3 więc to żaden problem...
Na dziś nie widzę żadnych przeciwskazań żeby DSLR Pentaxa oferowały wideo 4K ;-) No może oprócz ograniczeń sprzętowych. W każdym razie chociaż FullHD powinno mieć przepływność rzędu 50-100 MB/sek. a nie marne 22 MB/sek.
 

ZbyszekB  Dołączył: 27 Wrz 2010
Markus napisał/a:
Mam kartę w standardzie U3 więc to żaden problem...
Transfer samej karty to jest tylko jedno ogniwo w tym łańcuchu. ;-)
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
ZbyszekB napisał/a:
Markus napisał/a:
Mam kartę w standardzie U3 więc to żaden problem...
Transfer samej karty to jest tylko jedno ogniwo w tym łańcuchu. ;-)


Zgadza się ale dziś "chińskie kamerki" za 300 zł mają często wideo o wyższym bitrate ;-)
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
Michu napisał/a:
I jeszcze w kwestii linijek kodu. Załóżmy, że rzeczywiście tak jest. Dopisanie kodu jednemu programiście ile może zająć? Tydzień? Dajmy mu na to miesiąc. Miesięcznie ile może zarabiać programista? 4-5k$? Daje to jednostkowy koszt 1$ w przypadku produkcji 5.000 aparatów. Przy produkcji 10.000 daje 50centów, etc, etc... Mogę się oczywiście mylić i dlatego wdzięczny byłbym za wyjaśnienie osoby znające temat.


A może nie tydzień lub miesiąc a rok? Co chciałbyś dopisać? Dolicz do tego architektów, business analityków, testerów itp.
To może warto kupić jako 3rd party software? Ale znowu - za ile? A co z maintenance kodu? To wszystko nie jest takie proste... z jakiegoś powodu ta funkcjonalność jest w Pentaxie upośledzona. Na pewnie nie dlatego, że "tak nam się podoba i już".

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach