wariat133  Dołączył: 29 Mar 2012
Hmm, ja również jestem na podobnym rozstaju. Bo zaczynam powolutku zarabiać pieniążki z mojej pasji. Niestety nie mogę ci powiedzieć czy k5 i jego wariacje ,k3, będą lepsze bo ich nie mam. Mam K7, a wcześniej k10, jestem zadowolony z mojej k7demki. W przeciągu 2 lat chciałbym otworzyć firmę z dofinansowaniem UE. Dla mnie zestaw k5II i K7 to byłby dobry wybór ponieważ mam już jedno body a co 2 to nie jedno ;) Do tego kilka sigm i można myśleć o profesce. Matryca z k5 II daje świetne efekty (iso, dynamika), a autofocus jak piszą jest równie dobry. Niestety automatyka lamp kuleje, więc w grę wchodzą manuale. Dla mnie FF to przeszłość tak jak klisza i nie bije mi serce szybciej na myśl o FF. Podobną plastykę można mieć obecnie na apsc, jest masa świetnych obiektywów od Pentaxa i od 3rd party dev. Ale ... cena, wiadomo że u canona jest taniej bez porównania, na all jest masa szkiełek i bodziaków możesz przebierać. Jeśli masz znajomych fotografów to również pożyczyć. Za to body Pentaxa dają niesamowitą wygodę obdługi są poręczne itd. Sam nie wiem co wybiorę w najbliższym czasie. Ale wydaje mi się że największą przeszkodą jest głowa a nie aparat. Bo myślisz że nie mając danego sprzętu nie dasz rady. Mój znajomy fotograf pracujący w Szczecinie wyobraź sobie śmiga po weselach z Canonem 30D i efekty ma świetne. Do tego ma 77 1.8 Tamrona 17-50 2.8 50 1.4.
 

Tomcior  Dołączył: 17 Mar 2010
@ Wuzet No to też jest rozwiązanie na początek, ale pewnie sam wiesz, że wizja nowej puszki zawsze wygrywa z chłodną kalkulacją :)

 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
wariat133 napisał/a:
Niestety automatyka lamp kuleje, więc w grę wchodzą manuale
Z IIs nie miałem nigdy najmniejszych problemów z powtarzalnością błysków, co innego ze starą K-5, ale teraz wygląda, że też jest ok.

Swoją drogą używać K20D i twierdzić, że to Pentax "drepcze w miejscu", to dobre jest... :-P
 

Tomcior  Dołączył: 17 Mar 2010
jaad75 ale co jest dobre? zaczynałem jeszcze na MV1 i jak dla mnie amatorskość tego sprzętu jest nadal taka sama jak lata temu. Czy k-20 czy k-5 to nadal jest las... w porównaniu do tego co pokazują konkurenci.

[ Dodano: 2013-11-10, 02:57 ]
wariat133 dzięki za informacje, o takie mi chodzi.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Tomcior napisał/a:
Czy k-20 czy k-5 to nadal jest las... w porównaniu do tego co pokazują konkurenci.
Las w porównaniu do czego? Do APS-C konkurencji absolutnie nie, a i część starszych pełnych klatek odpada w przedbiegach. W obrazowaniu APS-C od czasów K20D nastąpił gigantyczny postęp - ISO6400 jest normalną używalną czułością, ISO1600-3200, to nawet odszumiać nie trzeba, potrzebujesz wyżej w ślubnej?

[ Dodano: 2013-11-10, 03:11 ]
Tu takie klasyczne porównanie:
http://www.dpreview.com/r...929141212218135
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
wariat133 napisał/a:
śmiga po weselach z Canonem 30D i efekty ma świetne. Do tego ma 77 1.8 Tamrona 17-50 2.8 50 1.4.
77mm na EOSie?
 
BAN Sektoid  Dołączył: 26 Lut 2013
Jako posiadacz FF napiszę, że szału nie ma. IMHO zbytek przy fotografii amatorskiej. Będę sprzedawał moje 5D.
 

ds  Dołączył: 19 Sie 2013
Jeżeli chodzi o szumy przy zdjęciach we wnętrzach to takie K5II naprawdę nie ma się czego wstydzić. Ogólnie pliki z niego są bardzo elastyczne w obróbce. W FF stosunek rozmiaru matrycy do fotografowanych przedmiotów/osób jest jednak trochę inny niż w cropie i to czasami widać. A jeśli chodzi o AF z K5II ja mam cały czas mieszane uczucia.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
K5, K5II i K3(prawdopodobnie, bo nie ma jeszcze oficjalnych testów) jakością obrazowania dorównują współczesnym, najnowszym aparatom pełnoklatkowym. Tak na prawdę, to obecne Pentaksy od czasu wprowadzenia K5 tak na prawdę są w czołówce jakości obrazowania, czy to do APS-C, czy do FF porównujesz, mimo, że Pentax nie dorobił się "pełnej klatki"*, ale za to ma w przeciwieństwie do Canona, Nikona, Sony, Olympusa, czy Panasonica, aparat średnioformatowy - Pentax 645D. Więc możesz zaszaleć ;)
Co do AF, to się nie wypowiadam, ale skoro nie masz problemów w AF w K20D, to znaczy, że w tej kwestii sobie radzisz.
A co do przeskoku z K20D na K5 to niebo a ziemia. W K20D maksymalne używalne ISO to 1600 i to po odszumieniu. Z K-5 lub K-5II będziesz miał lepszą jakość z ISO 6400 niż z 1600 na K20D. Jeśli tylko szumy są Twoim zmartwieniem, to bierz śmiało K-5II. Jeśli nie starcza ci dynamiki, to bierz K-5II. :mrgreen:
A druga bardzo ważna sprawa - praktycznie wszystkie obecnie sprzedawane aparaty oferują bardzo zbliżoną jakość, czy to zaawansowane APS-C, czy FF, przy czym tańsze FF mają podobno mocno ograniczoną funkcjonalność korpusu, bo matryce takie same jak w topowych puszkach FF.

[ Dodano: 2013-11-10, 08:52 ]
A jak nie chcesz wchodzić w koszty, to prawie tak dobrą jakość oferuje dużo tańszy K-30 i K-50(które tak na prawdę niczym się między sobą nie różnią) i jeszcze tańszy K-500(brak uszczelnień) - taka sama matryca jak w K-5 i K-5II, ale RAW 12bit a nie 14bit. Zaś AF jak w Twojej K20D.

* - pełna klatka to coś takiego jak "polski nowy", ale co? PLN zamiast polskiego złotego(zł)??? Na pełną klatkę powinno się mówić - aparat małoobrazkowy formatu 135 [/u], bo tym na prawdę jest. A tu jakiś fetysz płytkiej GO(przy APS-C i 4/3 też ta GO nie jest za głęboka) i dużego wizjera(to drugie akurat rozumiem), ale na pewno nie ma to wpływu samo z siebie na dynamikę, czy szumy, bo te zależą od fizycznych rozmiarów piksela(przy zachowaniu tej samej technologii produkcji).
 

modrzew  Dołączył: 07 Gru 2008
Tomcior napisał/a:
No właśnie porównując to do Canona 5d Mark II z rynku wtórnego, wszystko poza matrycą przemawia na rzecz Pentaxa.

Akurat w porównaniu z P to raczej 5d II wypada nie na czasie ;-)
Nie patrz się na to na zasadzie "łał, ale to pełna klatka - to musi być lepsze!", tylko przyjmij do wiadomości, że są różne matryce, różnych producentów i różnie zaimplementowane w danych korpusach. Canon akurat osiadł na laurach w tej kwestii i nie ma się co podniecać samą wielkością. Co innego jakbyś rozważał np. D800(E).
A K20D z całą sympatią do niego (też miałem :-) ) to już mocno archaiczny korpus i nie ma co go porównywać z modelami od K-5 w górę.

Zastanów się też jakie szkła chciałbyś ewentualnie podpiąć do tej "pełnej klatki", bo sam korpus cudów nie uczyni (oczywiście magicy od plastyki będą twierdzili inaczej, ale to ich sprawa). Jeśli potrzebujesz np. jasnych szerokich kątów, czy lepszej współpracy z lampami niż w P to to są konkretne powody do zmiany.

Tomcior napisał/a:
No pełna klatka daje komfort pracy w takich budynkach jak kościoły, które niestety najczęściej są masakrycznie doświetlone.

Weź do ręki porządne APS-C i sprawdź jak to wychodzi (nie K20D i nie APS-C Canona) ;-)
 

wariat133  Dołączył: 29 Mar 2012
Pentagram napisał/a:
77mm na EOSie?
pomyłka miało być 85. troszke puźno to pisałem i wyszły moje marzenia co szkiełek pentaxa :mrgreen:
 

Tomcior  Dołączył: 17 Mar 2010
Bardzo Wam dziękuje za wszystkie informacje. Ogromna to pomoc w podjęciu decyzji.
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
Ja też coś tam kasy zaczynam łapać za fotografię od czasu do czasu. Powiem Ci szczerze, że na razie K-5 mi w zupełności wystarcza. Jedynym jego mankamentem jest czasem szukający AF, ale do tego się już przyzwyczaiłem (szczególnie od 150mm w górę w Tamronie 70-200 oraz w kontrastowych scenach, gdzie ostrzę na ciemny obszar). Poza tym uważam, że akurat ta puszka jest świetna. Uszczelniona, świetnie leżąca w dłoni i intuicyjna. Pracuję z lampami manualnymi i to mi wystarcza.
 
Alek  Dołączył: 20 Kwi 2006
x4rd napisał/a:
Ja też coś tam kasy zaczynam łapać za fotografię od czasu do czasu. Powiem Ci szczerze, że na razie K-5 mi w zupełności wystarcza. Jedynym jego mankamentem jest czasem szukający AF, ale do tego się już przyzwyczaiłem (szczególnie od 150mm w górę w Tamronie 70-200 oraz w kontrastowych scenach, gdzie ostrzę na ciemny obszar). Poza tym uważam, że akurat ta puszka jest świetna. Uszczelniona, świetnie leżąca w dłoni i intuicyjna. Pracuję z lampami manualnymi i to mi wystarcza.

Jak ogólnie oceniasz Tamrona 70-200mm?
Ponoc mechanika jest b slaba i trzeba uwazac zeby nie uderzyc, bo nawet przy lekkim uderzeniu moze sie optycznie pogorszyc..
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Szkoda, ze watek sie kończy. Chciałem iść po popcorn, ale skoro już wszystko jasne postaram się podsumować.

1. Pełna klatka jest z zasady lepsza od APS-C. Podejrzewam, że walka z szumami w świetle zastanym będzie z FF łatwiejsza, bo duży może więcej...

2. Warto sprzedać P i kupić używanego C. Używany przez śluboroba C będzie lepszy, ponieważ przebieg migawki jest w nim równy przebiegowi VW TDI rocznik 2003 od sąsiada zza Odry. Podobnie jak kierowca, sprzedający aparat zabierał swój sprzęt tylko do kościoła...

3. Amatorski, okrojony model MV-1 jest równie amatorski dziś, co w dniu wyprodukowania. Aparat to nie wino, sam z wiekiem nie dojrzewa, a bukiet w bokehu mu nie rośnie, nawet fotografując makro...

4. Profesjonalne sesje plenerowe robimy telefonem, obrabiamy aplikacją na smartphone'a. Klienci pieją z zachwytu*...

* sesje plenerowe chóru szkolnego "Poznajcie słowniki" przy SP 44 im. "Janka muzykanta"

5. Interpretacja parametrów aparatów jest jak czytanie ze zrozumieniem. Można łatwo pomylić "amatorszczyznę" z " konkretnym narzędziem dla fotografa".
Idąc tym tropem - najlepsze opinie powstają po analizie specyfikacji technicznej sprzętu, najgorsze po analizie przykładowych zdjęć w określonych warunkach oświetleniowych...

6. Światełko w tunelu jest zapowiedzią pełnej klatki.
Zwłaszcza, gdy nadjeżdża pociąg z półtuszami...

7. 16 lat doświadczenia w fotografii pozwala na to, aby wybrać sprzęt do zarobkowania na podstawie kilku opinii obcych ludzi z internetu pomijając oglądanie zdjęć, czytanie testów w miarę niezależnych ekspertów oraz porównanie możliwości najnowszych konstrukcji z tymi, których obecnie się używa i których największe subiektywnie oceniane bolączki chce się wyeliminować...

8. C... you can!
Wszystkomający sprzęt konkurencji zawsze jest lepszy od naszego, ponieważ jest na C, ma dobry marketing i ma pełną klatkę.
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
Alek - jestem z niego bardzo zadowolony. Myślę, że to najlepsze szkło jakie posiadam w zestawie, jeżeli chodzi o portrety, to robię nim większość zdjęć. Minusem jest bez wątpienia brak cichego napędu, szczególnie na spotkaniach, konferencjach itp. Bardzo dużym plusem jest oczywiście oferowana jasność oraz ostrość już od pełnej dziury.
 

mizu  Dołączył: 13 Lip 2013
Tref hehe,
Jedno jest pewne, ff nie będzie strzałem w kolano ani stopę bo wszystkie już przestrzelone, ale może być jeszcze kula w łeb..
 

Eljot  Dołączył: 04 Lip 2013
x4rd napisał/a:
7. 16 lat doświadczenia w fotografii pozwala na to, aby wybrać sprzęt do zarobkowania na podstawie kilku opinii obcych ludzi z internetu pomijając oglądanie zdjęć, czytanie testów w miarę niezależnych ekspertów oraz porównanie możliwości najnowszych konstrukcji z tymi, których obecnie się używa i których największe subiektywnie oceniane bolączki chce się wyeliminować...

No cóż, w tej dziedzinie jest masa materiału testowego i to wielu filozofii, więc na obiektywne testy można szybko trafić. Jeśli już ktoś miał pentaxa, to ergonomia i inne aspekty pracy ze sprzętem też są mu znane.
 

TM_Mich  Dołączył: 08 Wrz 2009
wuzet napisał/a:
Rafaello, Tam tym bardziej płaci sie za zdjecia (nazwisko fotografa) a nie czym one są zrobione. B. Kanarek robi Pentaxami i jest w czołówce...

Już nie robi. Przeszedł na FF Nikona.
 

cube007  Dołączył: 12 Mar 2009
TM_Mich napisał/a:
wuzet napisał/a:
Rafaello, Tam tym bardziej płaci sie za zdjecia (nazwisko fotografa) a nie czym one są zrobione. B. Kanarek robi Pentaxami i jest w czołówce...

Już nie robi. Przeszedł na FF Nikona.
To prawda. Robił Pentaxem i był w czołówce, teraz robi Nikonem i zapewne z tej czołówki nie wypadł :-P

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach