astal  Dołączył: 22 Mar 2011
plwk napisał/a:
To można z oczu wyczytać.

W obu przypadkach! :-) W dechę tekst zresztą. {admini nie gonią tu za offtopy?}

Wracając do tematu: Co to byłoby za tele (zoom albo i nie) na koncerty, ale do tysiaka. Istnieje w ogóle taka opcja?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
astal napisał/a:
Co to byłoby za tele (zoom albo i nie) na koncerty, ale do tysiaka.

Zależy od odległości i jakie kadry się woli. Do tysiąca ciężko, ale na raty niższe od tysiąca jak najbardziej.
 

astal  Dołączył: 22 Mar 2011
10 m i np. twarz lub cała postać? Jakbyś coś polecił, to mam sporo sprzętu muzycznego do opchnięcia, kasa się z czasem znajdzie.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Coś z zoomów o świetle 2.8 - 50-135 (150) lub 70-200.

 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Offtopy są solą tego forum. :-P Co do tele to ja osobiście do nieco podobnych celów używam Tamrona 70-200/2,8. Idzie za ok. 2000 zł lekko używany wyrwać (przynajmniej mój tak trafiłem)
 

astal  Dołączył: 22 Mar 2011
Dada napisał/a:
Offtopy są solą tego forum

Bęben taktowy z 500... mechanizm stopy z 500... co by tu jeszcze... :-)
 

Kapar  Dołączył: 29 Sty 2008
astal napisał/a:
Bęben taktowy z 500... mechanizm stopy z 500... co by tu jeszcze...

nerka, płuco...potem żona...
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Trzeba zacząć od elementów najkosztowniejszych :evilsmile:
 

astal  Dołączył: 22 Mar 2011
..jak kupowałem wzmaka z paczką do basu (kosztuje tyle co K-5) to mówili "po co ci to? Nie jesteś profesjonalistą". Bass wart tyle co DA 50-135mm f/2.8 SDM i ten sam komentarz (a Amerykanie skapi nazywają to "boutique", taki bass) :-) Co za różne hobby, nieprawdaż, cenowo ;)
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
plwk napisał/a:
Zenit B, starszego nie miałem, miał już matówkę z mikrorastrem.

Mój Zenit B, rocznik 1969, ma matówkę gładziutką jak pupcia niemowlaka. Odkąd pamiętam. Inna sprawa, że w wizjerze jest mocno powiększony obraz.
 

pan_kg  Dołączył: 08 Lis 2008
Przymierzam się do nowego zakupu. Waham się pomiędzy Pentaxem 50/1.4 a Tamronem 17-50 2.8. Wcześniej bawiłem se już SMC 50/1.4 i byłem zachwycony plastyką i kolorami z tego obiektywu. Z drugiej strony kusi mnie uniwersalność Tamrona. Jestem ciekaw waszej opinii czy Tamronem uda się zrobić zdjęcie o plastyce i bokehu zbliżonym do Pentaxa.

Może ktoś wrzucić tutaj (albo podać linka) do sampli porównawczych Pentaxa 50mm z Tamronem 17-50 tego samego obiektu na przesłonie ok. 2.8 (może być także Pentax kontra Tamron 28-70 lub sigma 17-70 w granicach 50mm i f2.8 - chodzi mi o kolorystykę i plastykę)?
 

rbucz  Dołączył: 01 Gru 2006
pan_kg, jeśli pod pojęciem plastyki rozumiesz małą głębię ostrości, to między 2,8 a 1,4 są 2 działki światła różnicy - to b. dużo. Jeśłi chodzi o kolorystykę - każde z wymienionych szkieł da nieco inną, ale w dobie powszechnej obróbki komputerowej zdjęć, to akurat niewielki problem. Zarówno Tamronem jak i "50"tką da się robić dobre zdjęcai - sam musisz wybrać - uniwersalność przy niezłej jakości kontra bezkompromisowa jakość - przy pewnych ograniczeniach. Pamiętaj, że 50mm na APSC to już wąsko - praktycznie klasyczna portretówka się z takiego szkła robi. Tak naprawdę, warto mieć oba....
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Zastanawiam się nad tym dylematem kolegi, odnośnie Tamrona 17-50/2,8. Nawet testy przeglądałem i wyszło mi że lepiej dokupić Sigmę 8-16 jako uzupełnienie "kit-a".
Jeszcze chodził mi po głowie pomysł z pentaxem 12-24 - ale po porównaniu z podobnymi wyszło że jednak Sigma 10-20 była by lepsza.

Na stronie http://www.photozone.de/pentax można porównać testy różnych obiektywów i zrobiłem sobie porównanie Pentax DA 12-24mm f/4 AL ED [IF] i Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC .

Wszystko było by fajnie gdybym lepiej znał angielski, bo bym zrozumiał podsumowanie. Wg. danych w tabelkach wychodziło mi że idą dość równo , tyle że pentaxowy obiektyw ma dużo większą aberrację chromatyczną. Za to w ocenie - dostał 4* a Sigma 3* czy coś około tego. I nie zrozumiałem czemu... Bo powinno być odwrotnie , no niech tam po równo... mniejsza o te 3stopnie różnicy, i 1300zł różnicy w cenie. ;-)
Na stronie testów Nikona natomiast, rzeczona sigma dostała o jedną gwiazdkę więcej!
Ktoś wie o co chodzi? Czemu Pentaxowy oceniono wyżej?

 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
MAX581 napisał/a:
Na stronie testów Nikona natomiast, rzeczona sigma dostała o jedną gwiazdkę więcej!
Ktoś wie o co chodzi?

Jakość zdjęcia zależy od pary obiektyw - body. Na opacznych jest porównanie wyników testów Sigmy 30/1.4 na różnych body i były bardzo duże różnice w teście aberracji w zależności od body.
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Czyli generalnie duża aberracja wszystkich szkieł Pentaxa zależy od puszki K-10 na której testy zostały zrobione? Bo faktycznie Sigma 10-20/4-5,6 na Nikonie ma aberrację nawet o 0,5 mniejszą (czyli 1,14 a nie jak w k-10 1,62) . Jednak i tak była ona niemal o POŁOWĘ NIŻSZA w Sigmie niż w P 12-24... Stąd moje zdziwienie...

Co w takim razie wybrać? Sigmę szerszą o 3 stopnie i tańszą o 1300 zlotych , czy Pentaxa SMC DA 12-24mm f/4 ED AL (IF) , a może coś pomiędzy (cenowo) - Sigma 8-16mm f/4,5-5,6 DC HSM ? Co sądzicie?

(myślałem również o podobnym Tamronie i Tokinie , ale testy Tamrona zbyt odbiegaja od siebie zależnie od egzemplarza jak sądzę, a Tokina na Pentaksa nie ma oferty, a szkoda bo swietnie ostrzy przy podobnym poziomie aberracji co pentax - ciekawe czemu? Czyżby konkurencja "wewnętrzna"?)
 

andrusz  Dołączył: 28 Lip 2007
MAX581 napisał/a:
Na stronie http://www.photozone.de/pentax można porównać testy różnych obiektywów i zrobiłem sobie porównanie Pentax DA 12-24mm f/4 AL ED [IF] i Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC .

Wszystko było by fajnie gdybym lepiej znał angielski, bo bym zrozumiał podsumowanie.

Postaram się streścić (nie dosłowne tłumaczenie).

Sigma 10-20/4-5.6:
Zadziwiająca jakość obrazu, ale ma kilka niedoskonałości. Ostrość ogólnie jest bardzo dobra, za wyjątkiem rogów dla 10mm, gdzie pojawia się miękkość przy otwartej przysłonie. Słabą stroną szkła jest bardzo duże winietowanie przy otwartej przysłonie (ale to raczej normalne dla tak szerokich szkieł). Abberracje chromatyczne są w normie, za wyjątkiem rogów dla 10mm. Bardzo dobra jakość wykonania. Ogólnie dobra alternatywa dla szkieł Pentaksa.

Pentax 12-24/4:
Najmocniejszym punktem obiektywu jest szeroki koniec, gdzie ostrość jest wyjątkowa. Nawet na bokach, a także w rogach obrazu ostrość jest bardzo dobra już od f/4. [...] Najsłabszą stroną szkła są abberacje chromatyczne (które można łatwo usunąć w postprocesie), znaczne przy 12mm, trochę mniejsze przy 18mm. Wydaje się, że szkło jest bardziej odporne na flarę od wariantu Tokiny (pewnie z powodu powłok SMC). Ogólnie bardzo dobra jakość wykonania i umiarkowana cena.

MAX581 napisał/a:
Na stronie testów Nikona natomiast, rzeczona sigma dostała o jedną gwiazdkę więcej!
Ktoś wie o co chodzi? Czemu Pentaxowy oceniono wyżej?

To Nikonowa czy Pentaksowa oceniona jest wyżej? ;-) Pół gwiazdki więcej za optykę (oraz ocenę cena/jakość) dostała wersja Nikonowa. Ale... na 1. stronie testów wyraźnie piszą, że:
Cytat
Please note that the tests results are not comparable across the different systems!

Nie należy porównywać ze sobą wyników testów pomiędzy różnymi systemami!
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Hehe.. zabawne nieporozumienie wyszło:
andrusz napisał/a:
To Nikonowa czy Pentaksowa oceniona jest wyżej?

Nie chodziło tym razem o Sigmy a o Sigma vs. Pentax. ;-)
Dzięki za tłumaczenie konkluzji - wreszcie jasno i gramatycznie wiadomo "o so chozi"... ;-)

co do poównań - zapewne chodzi o to by nie porównywać wyników liczbowych - bo dla kazdego aparatu ustalono inne "normy" z powodu różnic w matrycach i nawet w tym samym systemie są różnice wynikające bądź z wielkości matrycy, bądź jej rozdzielczości. Ciekawe też jest to że ten sam obiektyw testowany w tym samym systemie przy różnych rozdzielczościach matryc zyskuje bądź traci w ocenie. Pokusiłbym się o takie podsumowanie - że im rzeczywiście lepszy obiektyw, tym bardziej zyskuje na ocenie wraz ze zwiększeniem matrycy (fizycznym lub liczbowym). Po prostu kiepska matryca dodaje mu własnych błędów . I odwrotnie - na większych matrycach wychodzą dotąd ukryte błędy słabszej optyki. I w tym sensie - warto porównywać dane z testów. Jeśli taki Tamron jest lepszy od np. Sigmy w teście C i teście N i to w wyższych rozdzielczościach czy większych matrycach - to można postawić na jego wygraną w teście Pentaxa. Dlaczego odwołuję się do wyższych wartości matryc? Bo zmieniając aparat z pewnościa otrzymam matrycę o wyższych parametrach. Już teraz nie ma chyba na rynku luster 8 czy 10MPix... A optykę raczej zostawię... 8-) No i warto też brać pod uwagę możliwość wejścia w FF przez Pentax-a. No chyba że się wymiksuje z rynku jak Fuji - które zaprzestało produkcji luster w ogóle. A nie czarujmy się - nie ma lepszej reklamy dla firmy niż zawodowiec "pentaksiarz" - im dłużej nie będzie pełnej klatki, tym pewniej zawodowcy po tę markę nie siegną. I pozostanie droga Fuji ... Oj kończę ten przydługi OT za :-P nim mnie ktoś upomni...
 

oliee0  Dołączył: 29 Paź 2010
W dechę są wszystkie z przysłoną poniżej 1.0. :mrgreen:
 

DMG  Dołączył: 21 Maj 2011
plwk napisał/a:
Zenit B, starszego nie miałem, miał już matówkę z mikrorastrem.

[ Dodano: 2011-03-22, 19:27 ]
astal napisał/a:
To już wiesz ile mam lat

To można z oczu wyczytać.

Oj, Zenit B chyba nie miał, przynajmniej mój na pewno byl gładki tak samo jak jego
późniejszy brat Zenit E. Microraster zaczął sie of TTLa.

[ Dodano: 2011-06-18, 00:13 ]
MAX581 napisał/a:
Czyli generalnie duża aberracja wszystkich szkieł Pentaxa zależy od puszki K-10 na której testy zostały zrobione?

Chyba przypadkiem trafiłeś w sedno sprawy.
Te same szkła inaczej zachowują się na moim Gx20 a inaczej na GX1L i to w zupełnie nieprzewidywalny sposób.

A tak na temat, mam jak się doliczyłem jakieś 19 słoików w szafie (chyba czas im na giełdę) ale jak przychodzi do jakiejś poważniejszej roboty to i tak zawsze wyciągam kita 18-55 II więc chyba jest w deche.

[ Dodano: 2011-06-26, 00:25 ]
Małe uaktualnienie, przeglądając rzeczoną szafę natrafiłem mojego ulubionego Heliosa-44K-4 i jedyne co mogę powiedzieć to, że to szkło nieustannie mnie zadziwia. Na GX20 jest dalej ostre i widać to już nawet na lcd aparatu. Poza tym brak jakichkolwiek oznak CA, które na DA 35mm f2.4 zdarzają się i owszem.
Tego szkła nie sprzedam nawet jakbym miał w szafie wzystkie Limitedy.
 
Mwatowa  Dołączyła: 13 Sie 2011
nie czytalem wszystkiego co juz na forum napisano.ale w opisy przez producenta trworzone nie wierz slepo.chyba ze masz dostep do wykresow MTF/choc nadal zrodlo to samo/.w prosty sposob mozesz sie przekonac o jakosci obiektywu robiac praktyczny test . wez dowolny banknot/ nie wymiety za mocno / i sfotografuj go, majac sztywno zamontowany aparat,albo swiecac szybkim swiatlem tak zeby byl on na srodku kadru/na glownej osi optycznej/ i w miejscacvh peryferyjnych/ na boku kadru/ i zrob serie ekspozycji z wykorzystaniem ,jak ci cierpliwosci starczy wszystkich wielkosci przyslon, oczywiscie rykompensujac zmiany w ekspozycji albo czasem , albo iloscia tego krotkiego swiatla. najpierw zrob taka serie majac banknot na zblizeniu a potem w planie srednim/ nie bawiac sie w szczegoly/.2/3 drogi masz za soba. wyjdz w plener z krajobrazem miejskim i zrob kolejna serie przy roznych przyslonach zdjec anten,drzew,przewodow linii przesylowej,/polecam gotyk/ co znajdziesz.tym sposobem plan daleki tez bedzie stestowany kup butelke dobrego wina. odpol kompa i zacznij aptekarska komparatystyke.

[ Dodano: 2011-08-13, 12:32 ]
na stronie pentaksa w krotkim opisie wstepnych wlasnosci obiektywow jest sformulowanie ze sa one/te obiektywy/ do codziennego uzytku. czyli ze co? sa takie dobre ze codzienna eksploatacja nic im nie szkodzi? a sa takze jakies odswietne/ sobotonio niedzielne takze?i ktore z nich pasuja do 645D?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach