sycamor  Dołączył: 10 Lut 2011
Nie za ma co :-D

S.
 

DeTe  Dołączył: 14 Maj 2008
janpa napisał/a:
Myślę intetsywnie nad X-T1 + zestaw 3 stałek (...) jeśli Pentax w ciągu 1-2 lat czegoś ciekawego nie pokaże

Niby że co? Nie ma nic ciekawego w Pentaxie w zestawie body + 3 stałki?
Sorry, może się czepiam ale to trochę naciągana argumentacja :-)
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
DeTe napisał/a:
ale to trochę naciągana argumentacja

Dlaczego? Jeżeli chcesz F2 i widniej, w ogniskowych spasowanych pod aps-c, to ja tu nie widzę jakiegoś naciągania.
Atrakcyjna cena + znakomitość K5II mocno kusiła, ale jednak szklarnia XF wygrała jasnością z LTD (DA, oczywiście).
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
Cytat
Niby że co? Nie ma nic ciekawego w Pentaxie w zestawie body + 3 stałki?


A są? f1.8 lub jaśniej, af, metalowy bagnet też by nie zaszkodził i cena do 1814 zł :mrgreen:
 

DeTe  Dołączył: 14 Maj 2008
denvi napisał/a:
F2 i widniej

kerad napisał/a:
f1.8 lub jaśniej

kerad napisał/a:
i cena do 1814 zł

To ja czegoś nie wiem chyba :roll:
Żeby nie było, że chcę zdeprecjonować ten system, bynajmniej, baaardzo ciepło o nim myślę, choćby przez sentyment - wszak mój pierwszy cyfrowy aparat to był FUJI właśnie.
Ale: przykładowo X-T1 + 23/1.4 + 35/1.4 + 56/1.2 to wydatek co najmniej 14 tys. zł. Toż przecież za te lub niewiele większe pieniądze można mieć K5IIs z trzema limitedami FA.
No chyba że mówimy o tych tańszych X-ach, ale wtedy porównujmy je z LTD DA, choć tutaj pewnie relacje cenowe będą podobne :roll:
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
kerad napisał/a:
A są? f1.8 lub jaśniej

FA 50/1,4? Nie przeczę, że również podoba mi się to co produkuje Fuji ale podobnie jak DeTe nie widzę jakieś dużej różnicy w cenach między nimi a resztą świata. Chyba, że mają coś w serwisach spod lady...
 

janpa  Dołączył: 23 Lis 2009
DeTe napisał/a:
przykładowo X-T1 + 23/1.4 + 35/1.4 + 56/1.2 to wydatek co najmniej 14 tys. zł. Toż przecież za te lub niewiele większe pieniądze można mieć K5IIs z trzema limitedami FA.


Zgadza się, ale każdy z tych FA limitedów będzie ciemniejszy a K-5II sporo większe i cięższe.

Ponadto zamiast 23/1.4 można do obliczeń wstawić 18/2, zamiast 56/1.2 - 60/2.8 (choć tu akurat bym przyszalał ;-) ). Jeśli jeszcze zamiast aktualnej ceny X-T1 wstawisz do obliczeń aktualną cenę X-PRO1 + 18/2 (3 700 PLN - zakładam, że, za jakiś czas X-T1 też będzie wyprzedawane) to wynik będzie zupełnie inny...
 

DeTe  Dołączył: 14 Maj 2008
espresso napisał/a:
Popatrz na spadek ceny X-Pro1.

Wątek jest o X-T1 więc ten model wziąłem pod uwagę. Ale jak chcesz to możemy go porównać z K-3. A leciwego X-Pro zestawmy z K-5II :mrgreen: I tu rzeczywiście Fuji może wygrać. Cenowo. Bo jakościowo to już nie bardzo. Jakościowo nieznacznie może wygrać ten pierwszy wymieniony przeze mnie zestaw ale na pewno nie będzie tańszy i nie jest to powód żeby pisać, że Pentax nie ma nic ciekawego :-)

janpa napisał/a:
wynik będzie zupełnie inny...

Podobnie jak jakość :roll:

janpa napisał/a:
każdy z tych FA limitedów będzie ciemniejszy a K-5II sporo większe i cięższe

No nie wiem jakim jesteś 'profi' żeby docenić różnicę miedzy F1.2-1.4 a F1.8-1.9 ale skoro dopuszczasz w drugim zdaniu F2.0 i F2.8 to pewnie takim samym jak ja :-P
Co do wielkości i ciężaru to w pełni się zgadzam i jest to dla mnie najważniejszy (poza programami) argument za tym systemem. A że jestem niepoprawnym gadżedziarzem to podejrzewam, że kiedyś będę miał zestaw, o którym wspomniałem wcześniej. Ale na litość boską, nie dlatego, że jestem niezadowolony z Pentaxa czy dlatego, że Pentax nie ma nic ciekawego do zaproponowania :roll:
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
Przedstawię nieskromnie mocno subiektywny pojntofwiu.
DeTe napisał/a:
X-T1 + 23/1.4 + 35/1.4 + 56/1.2

Nie interesują mnie, jako uzytkownika wizjera optycznego w X-pro "duże" szkła 23/1,4 i 56/1,2. zasłaniały by 50% wizji. Do EVF się jakos nie chcę przekonać. Używam tylko przy małych odległosciach, co poniekąd puszka sama z się wymusza.
Biorąc powyższe pod rozwagę takie porównania mi wyszły (P vs. F):
21/3,2 vs. 18/2
35(40)/2,8 vs. 35/1,4
70/2,4 vs. oczekiwana 90/2 ewentualnie 60/2,4
Cenowo chyba zbliżone i full metal dżaket podobnie w obu przypadkach. Jasność ze wskazaniem na Fujiarki.
A w dodatku X-pro, jak dla mnie, mimo wszystko ładniejszy od "mistera of dslra", czyli K-5. ;-)
 

janpa  Dołączył: 23 Lis 2009
DeTe napisał/a:
No nie wiem jakim jesteś 'profi' żeby docenić różnicę miedzy F1.2-1.4 a F1.8-1.9 ale skoro dopuszczasz w drugim zdaniu F2.0 i F2.8 to pewnie takim samym jak ja


No właśnie taki ze mnie "profi", że w zasadzie wystarczyłyby mi F2.0 i F2.8 i takie biorę do porównań :-)
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
DeTe napisał/a:
X-T1 + 23/1.4 + 35/1.4 + 56/1.2 to wydatek co najmniej 14 tys. zł. Toż przecież za te lub niewiele większe pieniądze można mieć K5IIs z trzema limitedami FA.


Nie samym PE i FU człowiek żyje :mrgreen:


Enzo napisał/a:
FA 50/1,4?


O tym właśnie pisałem - nie ma tego dużo a jak już coś się znajdzie to dosyć leciwe. W tym wypadku lata produkcji 1991 - 2004. Pentax jest jak przyczajony tygrys i ukryty smok w jednym. Czas pokaże co z tego wyjdzie :-?
[ Źródło: http://kmp.bdimitrov.de/l...l/FA50f1.4.html ]
 
janek_wu  Dołączył: 26 Maj 2008
kerad napisał/a:
Nie samym PE i FU człowiek żyje :mrgreen:

PE to polietylen, z tego się robi wędliny z niewielkim dodatkiem mięsa. Ale co to jest FU?
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
Reakcja na PE?
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
FU to chyba jakiś raper? Ale masz rację, po co pisać dziwnymi skrótami jak można wprost. Poprawiam się i podaję klucz odpowiedzi:
PE - Pentax
FU - Fujifilm
 
tomek_j  Dołączył: 04 Lis 2010
kerad napisał/a:

A są? f1.8 lub jaśniej


Bo na przykład ja nie nadążam. Kiedyś duża jasność obiektywu była była pożądana bo: fotograf miał do dyspozycji film ISO=100, ISO=200, ew szumiące ISO=400. Żeby w gorszym świetle uzyskać akceptowalne czasy mógł sobie bardziej otworzyć obiektyw i wtedy był zadowolony.
Czy to Fuji z tematu ma ISO ograniczone do 400? Jeżeli nie (no raczej nie) , to po co (poza GO) większości fotografów np f/1.2. Ja bym chciał wiedzieć, co taki jasny obiektyw daje przy ISO= pierdylion. Czytam, szukam i nie wiem, dlaczego na przykład stałka Pentaxa f/2.4 to ciemnica, skoro dla wszsytkich nowych korpusów ISO800 jest super, ISO1600 całkiem dobre, a ISO3200 całkowicie używalne. Pomijam fotografowanie biegających nocą Aborygenów - tu Pentax wysiada.
 

puch24  Dołączył: 03 Sie 2013
tomek_j,
Jasne obiektywy (0,95-1,1) są absolutnie niezbędne, bo mała głębia ostrości to teraz jedyny liczący się śhodek wyhazu ahtystycznego... :-P Bez tego to jak bez holajzy - ani rusz.
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
puch24 napisał/a:
Jasne obiektywy (0,95-1,1) są absolutnie niezbędne, bo mała głębia ostrości to teraz jedyny liczący się śhodek wyhazu ahtystycznego


A co jeżeli nowy obiektyw oferujący maksymalnie f2.8 kosztuje 1900 zł a podobny z f1.8 730 zł? Jak to się ma do "wyhazu ahtystycznego"?
 

kojut  Dołączył: 13 Kwi 2011
kerad, ten za 1900 ma inne zalety, których nie doszukasz się w tym za 730. Ten tanszy, jakby zbliżył się w 80% do tego co oferuje droższy, ale ciemniejszy, to musiałby przy tym świetle kosztować z 3000.
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
kojut, z pewnością ma jakieś zalety, przecież nie płaci się tylko za markę, prawda. Ale przykładowo ostrością to on nie grzeszy a i z winietowaniem jest nie najlepiej.

 

puch24  Dołączył: 03 Sie 2013
kerad,

Chodziło mi tylko o to, że obecnie nastąpiła jakaś szalona pogoń za małą głębią ostrości jako podstawowym (jedynym?) śhodkiem wyhazu ahtystycznego, i stąd pogoń za super jasnymi obiektywami, pełnym formatem kadru, itd.
Oczywiście nie wykpiwam takich zdjęć, bo też mi się podobają, ale nie fetyszyzuję małej głębi ostrości i środków prowadzących do jej uzyskania.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach