kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
kojut napisał/a:
Jak Fuji jest równie duży jak lustrzanka podobnej klasy, to ja piękna blondynka jestem

Ale jest równie duży i kosztowny jak sony a7, czyż nie tak? :-P
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
kerad napisał/a:
Ale jest równie duży i kosztowny jak sony a7, czyż nie tak?

Ale ze znacznie lepszym wysokim iso i jeszcze znaczniej jasnymi szkłami za podobne pieniądze :-P
Chyba że to porównanie było względem blond kojuta? To ja się nie odzywam. ;-)
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
denvi napisał/a:
Ale ze znacznie lepszym wysokim iso

Nie kłam nie kłam, przecież wszyscy wiemy, że pełne klatki robią mniej szumu.
denvi napisał/a:
Chyba że to porównanie było względem blond kojuta?

Co do blond kojuta to wystarczy spojrzeć na ten radosny avatar aby wszystko stało się JASNE :-P
 

kojut  Dołączył: 13 Kwi 2011
kerad napisał/a:
Ale jest równie duży i kosztowny jak sony a7, czyż nie tak? :-P

Niezupełnie. Zbuduj w sony system oparty na stałkach 28/2, 35/1.4, 55/1.4 i 85/1.2 czy jasnych zoomach. I dla A7 jako konkurenta bym raczej upatrywał x-e2
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
No i jak tak patrzę na te porównania, to tylko utwierdzam się przekonaniu, że kompletnie nie rozumiem przesiadania się na X-T1 z lustrzanek typu k-5. Nie dość, że wielkie to bydlę, to w dodatku bez żadnego wygodnego uchwytu. Nie wiedziałem też, że ten 16-55 to taki kolos. On kryje pełną klatkę? :-)
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
Benek napisał/a:
. Nie wiedziałem też, że ten 16-55 to taki kolos. On kryje pełną klatkę? :-)

Gdybyś miał w Olku 12-35/F2 - to jaki by był duży z silnikiem USM i stabilziacją?
Gdyby do Fuji był 16-55/ F4 to byłby mniejszy.
Coś za coś.
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
kojut napisał/a:
dla A7 jako konkurenta bym raczej upatrywał x-e2

Wybraź sobie że przyjeżdżam na Twoje ... imieniny i przywożę prezent, a co ;) I tutaj masz do wyboru nowe sony a7 lub x-e2 (szkła do nich to już Twój problem). Czy mam rozumieć że wybierasz x-e2?
 

kojut  Dołączył: 13 Kwi 2011
kerad napisał/a:
kojut napisał/a:
dla A7 jako konkurenta bym raczej upatrywał x-e2

Wybraź sobie że przyjeżdżam na Twoje ... imieniny i przywożę prezent, a co ;) I tutaj masz do wyboru nowe sony a7 lub x-e2 (szkła do nich to już Twój problem). Czy mam rozumieć że wybierasz x-e2?
Tak. A jak już prezenty robisz na moje imieniny to najbardziej chciałbym lx100 (bije wszystkie lustrzanki i bezlustrowce na łeb na szyję)- dałbym Ci w zamian wszystkie lustrzankowe graty aps-c ;-)
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
kojut napisał/a:
najbardziej chciałbym lx100 (bije wszystkie lustrzanki i bezlustrowce na łeb na szyję)

Na łeb i szyję to wszystkie lustrzanki bije mx-1, szczególnie jak spada na nie z drugiego piętra. Lx100 to je masakruje swoją "plastyko". Ciekawe czy doczekam takiego aparatu jak lx100 z 35mm matrycą i jasnym obiektywem 24-135 w cenie poniżej 3tys PLN, może być bez af i mieć napis Konost ;)
 

fuen  Dołączył: 13 Lis 2012
kojut napisał/a:
lx100 (bije wszystkie lustrzanki i bezlustrowce na łeb na szyję)

Prędkością zmiany ogniskowej :-P
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
kojut napisał/a:
kerad napisał/a:
Ale jest równie duży i kosztowny jak sony a7, czyż nie tak? :-P

Niezupełnie. Zbuduj w sony system oparty na stałkach 28/2, 35/1.4, 55/1.4 i 85/1.2 czy jasnych zoomach.


Sony A7 w porównaniu do DXowych systemów wystarczą szkła o 1 EV ciemniejsze dla uzyskania podobnego efektu więc nie ma takiej konieczności.
Np za DXowy 35/F1,4 w przypadku systemu FF spokojnie wystarczy 50/F2
Jak porównywać koszty systemu to raczej w ten sposób.
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
W czym problem, przecież oni mają full system :evilsmile: Swoją drogą przeglądam zdjęcia z Sony ILCE-7R i FE 55mm F1.8 ZA - one są faktycznie diabelsko ostre. O ile pamiętam to na dpreview.com zabrakło skali dla tego szkiełka. Miał ktoś okazję to potestować?
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
Kfan napisał/a:
Np za DXowy 35/F1,4 w przypadku systemu FF spokojnie wystarczy 50/F2
Jak porównywać koszty systemu to raczej w ten sposób.

No to porównaj koszt Fujinona XF35/1,4 z sonowskim Zeissem 55/1,8 :evilsmile:
Przypuszczanm, że zaraz zaczniesz "wyciągać" przejściówki, stare manuale itp. Ale to już naciąganie faktów, które mija sie z celem i funkcjonalnością.
Z resztą kup tego A7 (znajomy znalazł za niecałe 4 tysie z standardowym zoomem. Tyle wziąlem za 4 letnie body 5d2. A podobno to rynek weryfikuje wartość sprzętu :evilsmile: ) popstrykaj i dopiero "!strasz!" jego możliwościami. ;-)
Porównaliśmy X-pro1 z A7 na iso 6400 (już pisałem o tym) w odpowiednio do czułości trudnych warunkach. Sony poległ z kretesem. Najsłabszy fufu obrazek jaki kiedykolwiek widziałem. 5d wyciągany z iso3200 pewnie byłby lepszy. :-P
Ogólnie aparacik przyjemny, dobry na niskich czułościach ale brak dedykowanej (bezpośrednio) szklarni w ludzkiej cenie. Dwie stałki po 4 koła za sztukę nie zachęcają.
 

kerad  Dołączył: 02 Sie 2006
espresso napisał/a:
Przecież ostrość obrazka nie jest jedynym kryterium

Faktycznie, są inne ważne aspekty fotografii - czyli sprzęt jednak do d... :-P

Edit:
A tak na poważnie to chyba inne kryteria też są spełnione. Zapytałem o ten zestaw bo jestem pod wrażeniem zdjęć (głownie jakości technicznej) Martina Kühn i byłem ciekaw Waszego zdania.

 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
Co by nie być gołosłownym. Kropniecią 100%. Pierwsze Fujek, jotpeg, minimalne wyostrzanie rozjaśnione do poziomu konkurenta w Ms.Office. W pracy jezdem 8-) . Drugie z A7 wyciągane po ciężkim boju z rawa. Nie mam juz niebiesko-czerwonej papki w postaci jpega :evilsmile:

 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Denvi - ale Twój przykład nie pokazuje absolutnie niczego. Dwa różne ujęcia z innym światłem.
Ściągnąłem pliki z Dpreview i w porównaniu tej samej sceny lepsze jest Sony.
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
Oczywiście że nie jest to żaden test. Warunki jednak niemal identyczne. Milimetrów do sciany z mlecznego szkła nie odmierzaliśmy (z którą było żródło światła). Robiony w tym samym czasie. Jedna gęba oświetlona z prawej druga z lewej. Jak się stoi na wprost to jakoś tak wychodzi, czasami.
A na DP zmniejszają ilość światła wraz ze wzrostem czułości? Czy na każdym iso scenka jest tak samo oświetlona? Stąd często różnica w kwestii testy-życie.

[ Dodano: 2015-04-10, 15:22 ]
I żeby nie było. Nie jestem jakoś masakrycznie zadowolony w Fujka. Może skrobnę jakąś grafomańską opinię. Czekam jeszcze na wynik "reportażu", który będę robił na chrzcie za 2 tyg.
Zastanowiła mnie mocno potężna dysproporcja w jakości obrazka na korzyść aps-c (aszszszkoda że nie mam jotpega z soniaka) porównując do magicznego fufu.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Denvi - ale gdyby to były identyczne warunki, to nie byłoby aż tak drastycznej różnicy kolorystycznej. Fuji rozmywa kanał niebieski (odpowiedzialny za szum), stąd być może na pierwszy rzut oka bardziej pozytywne wrażenia, ale wiąże się to z utratą szczegółów - wspominałem o tym w wątku o X-M1 - matryca Fuji niczym nie różni się od matryc innych puszek APS (Jaad wspominał gdzieś, że to ta sama matryca, co w K-5).
A to, że Sony ma wciąż problemy z programowaniem swoich matryc jest już zupełnie innym tematem.
 

kojut  Dołączył: 13 Kwi 2011
kerad napisał/a:
Lx100 to je masakruje swoją "plastyko".

Chciałbym robić tak plastyczne zdjęcia jak fatman swoim m4/3: http://forum.optyczne.pl/...php?pic_id=9912
Kfan napisał/a:
Np za DXowy 35/F1,4 w przypadku systemu FF spokojnie wystarczy 50 F2 Jak porównywać koszty systemu to raczej w ten sposób.

Użyjesz obiektywu o 1ev ciemniejszego, to szumy Ci wzrosną o 1ev i o tyleż samo spadnie DR. Jak porównywać, to porównywać tak samo.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
denvi napisał/a:
Porównaliśmy X-pro1 z A7 na iso 6400 (już pisałem o tym) w odpowiednio do czułości trudnych warunkach.

Tak z ciekawości - jak radzą sobie układy AF obu tych aparatów przy takim świetle? Są w stanie ustawić ostrość na poruszającym się obiekcie?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach