Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
Tak se czytam i czytam...
Czemu dylemat o przesiadce na inny system sprowadzacie znowu do technikaliów konfliktu APS-C/FF?? Przecież prawdziwy powód to szklarnia - jej braki i niedomagania (i pewnie trochę AF). A tutaj znowu dzielenie włosa na czworo, żeby posiadacze APS-C ciągle czuli się dowartościowani, a ci od FF też nie tracili sensu życia.

A mnie boli np. cena Sigmy 150-600 i jej brak dla JSS. I niemożność jej zastąpienia niczym innym. I że to się nie zmieni, a może być jeszcze gorzej (tylko nie piszcie, że jest 150-450, plizzz - jego cena to jakiś żart w polskich warunkach). I że chciałbym popróbować czegoś nowego, ale nie ma jak. Że stać by mnie było na nowe szkło, ale nie stać mnie na kolejny system. Takie marudzenie.

Enzo - i jak jest?
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
Mertz napisał/a:
Enzo - i jak jest?

Jak już wspomniałem, gdyby nie sytuacja mieszkaniowa to pewnie bym już dzierżył w łapie coś z większą matrycą. Ale faktycznie nie jest to wybór łatwy. Bardzo dobre wysokie ISO Canona kontra nikonowska matryca która w pozostałych aspektach jest po prostu świetna. Do tego dochodzi wygoda trzymania 6D kontra dwa sloty pamięci w D610. Patrząc na swoje zdjęcia widzę jednak, że przydałby się korpus z jakimś jasnym 24 lub 35 mm więc zakup małego obrazka będzie kwestią czasu.
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
No to za Nikonem przemawia cała nowa linia obiektywów 1.8 w bardzo przystępnych cenach i bardzo dobrej jakości optycznej. Z tej linii mam 28,35,50 i 85. Marzy mi się 24, ale wtedy poszedlby do kąta 18-35. A jak go kupowałem to nie było jeszcze 24 i 20. U Canona nie ma wszystkich odpowiedników klasy 1.8 nowej generacji.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Autofokus 610 poległ w oświetleniu studyjnym. Ze statywu! Zgubił się na jednolitej powierzchni materiału. Na wszystkich punktach wybieraka.
Dla pikanterii dodam, ż KP się nie zgubił. W tym samym oświetleniu, z tego samego statywu, z tej samej odległości. Nawet obiektyw byl podobny, tylko pentaksowy. Po zmianie na 610 znów nie dało się zrobić zdjęcia, bo niezawodny AF zawiódł.

Uwielbiam mojego nikona. Za każdym razem, gdy mam go w ręku cieszę się, że mogę korzystać z mojego pentaksa. Nawet, jeśli nie jest to FF.
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
tref, a może miałeś zepsuty statyw? Albo co gorsza wszystkie punkty wybieraka! ;)
Nie wymyślaj historii "ekstremalnych''! Dawaj(proszę) jakiś przykład z KP przy 12800 i 25600. Bardzo jestem ciekawy tego aparatu.
 
stx  Dołączył: 25 Lip 2016
Enzo napisał/a:
Bardzo dobre wysokie ISO Canona


https://www.dpreview.com/...698604872431939
a jaka dynamika tonalna
;-)
 
stx  Dołączył: 25 Lip 2016
espresso napisał/a:
Właściwa dla matryc Canona, czyli odpowiednik dobrze przeterminowanego filmu ;-)

Słyszałem że filmy trzymało/trzyma się w lodówce, może Kanóny tez trzeba? :-D
 

szybkiparowoz  Dołączył: 20 Lut 2011
Co oznacza "+6EV" na podlinkowanym porównaniu?
 
stx  Dołączył: 25 Lip 2016
Wyciągnięcie z cieni o +6EV. W praktyce możliwość matrycy. Są tacy co przy zachowaniu odpowiedniej skali bezpośrednio przypisują dane +EV do danego ISO

 

szybkiparowoz  Dołączył: 20 Lut 2011
To znaczy, że jak Canonem naświetli się w punkt, to zdjęcie też jest be?
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Praktycznie przy iso 100 w nikonie wyjdziesz z wielu opresji, w canonie już nie tak wielu. Im wyżej iso ustawisz tym mniej się da zrobić, ale proporcje możliwości pozostają. Możliwości KP - jak na apsc - wspaniałe! Wart swojej ceny.
 
stx  Dołączył: 25 Lip 2016
KP zostało przez łoptycznych przebadane i wykazali odszumianie ISO nie mniej i tak można by jego wyniki w tym zakresie określić bardzo bardzo dobrych. W wyborze jego pomógł by mi obiektyw jasny, szybki, z zakresu 16-24.BTW Ciekawe co by Pentax wycisnął z nowej matrycy 20Mpx Sony co jest w aparatach D500 i D7500. Fani K5IIs mogli by się ucieszyć myślę...
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
Na szczęście 6d nie ma problemów z ekspozycją. :-P Największe korekty (śnieg, plaża, piwnica) to 1-1,5 EV. No 2 EV na minus jak chciałem żeby ta piwnica była na prawdę ciemna. Muszę przyznać, że bestia dość inteligentna. A takie 6EV to czysto akademickie rozważania.
Popstrykałem sobie wczoraj na tym 25600 (auto iso mam do 6400) i nie widzę różnicy w stosunku do prezentowanych tu sampli z K-1 czy D610. BTW próbowałem uzyskać parametry jak na zdjęciu starej szkoły. Zamknąłem drzwi do sąsiedniego pomieszczania, zasunąłem gumowaną roletę i dopiero dostałem żądane nastawy. Ale ja sie nie znam. ;-) Albo C oszukuje zaniżając wartości iso. :-> Wyciągałem nawet o 2EV te 25k i dopiero po tym na gładkich powierżchniach pojawiał sie banding. Odkryłem też, że iso12800 jest zupełnie używalne, podobne lub lepsze niż 6400 w 5d2.
Ogólnie, te "kosmiczne" zaległości matryc Canona w stosunku do reszty Świata, to tylko w testach wychodzą. W realu jakoś trudno tego doświadczyć.
Oczywiście nikogo nie namawiam, nie twierdzę, że moje lepsze itd. To tylko fakty.
I nie agituję do zakupu plasticzanych nikkorów made in China.
Sorry M.K., musiałem troszkę potrollować :evilsmile:
 
stx  Dołączył: 25 Lip 2016
http://photonstophotos.ne...-1,Pentax%20K-3
Zdjęcie da się zrobić telefonem w dobrych warunkach. Poza czystą przyjemnością i innymi czynnikami uzasadnieniem kosztów jest szeroko rozumiana jakość zdjęć w złych warunkach.
Nie jestem ekspertem ale wykres jakby chciał powiedzieć wezmę trochę dynamiki ale dam lepsze ISO...

[ Dodano: 2017-07-20, 11:21 ]
Nie mniej jest to naprawdę mikro skala "przewag" ale jest...
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
denvi, absolutnie się nie gniewam o małe uszczypliwości. Normalny jestem(oczywiście troszeczkę nienormalny również; parafrazując pewne zdanie - chcesz być na forum - musisz być nieco walnięty!). ;-)
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
stx napisał/a:
a jaka dynamika tonalna

Jak widzę wielbłąda to nie narzekam że jest garbaty. Chodzi mi o fakt, że na ekstremalnych czułościach matryca Canona zachowuje się lepiej niż nikonowski cud. Tylko tyle i aż tyle.
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
Całe szczęście, że normalnie walnięty "oponent" mi się trafił. M.K ;-) :-B
BTW, http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=51493, pstryk b) to iso 6400 z 6d. Nie odszumiane, bo nie potrza. No chyba że jakiś defaut w LR był?
Wracając do debaty o wyższości lub nie ff/apsc, to od tej wartości iso widać różnicę pomiędzy formatami. Gdzie fufu jeszcze trzyma kontrast, kolor i pozwala na jakieś manipulacje aps-c już ewidentnie blednie. Poniżej 6400, obecnie, specjalnych różnic nie ma.
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
denvi, a czy b&w to nie jest nieco ułatwione? Kiedyś mówiło się, że Canon szumi najmniej, ale najbrzydszym ziarnem z możliwych. Nie wiem ile jest w tym prawdy. Faktem jest, że szczur jak zaszumi to zazwyczaj 'monochromatycznie'.
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
M.K, na 6400 delikatniusieńki monochromatyczny szumik, na jednolitych powierzchniach coś tam widać. 12800 już wyrażniej, ale dalej jednolity. Na 25600 wyłażą już kolorowe plamy w canon style, ale w LR suwak do usuwania kolorowego szumu wystarczy minimalnie dygnąć, na 10, i znikają.
To też jedna z zalet C. LR znakomicie daje sobie radę z ich plikami. Na razie mój stary LR (ostatni bezabonamentowy) i CS3 dają radę, ale ta "chmurzasta" polityka jakoś mi się nie kalkuluje. Ciekawe jak pliki z C w Affinity wyglądają?
 
stx  Dołączył: 25 Lip 2016
Z Tą przegraną APSC z FF powyżej 6400 to dziś wyraźna jest w jednym systemie:
https://www.dpreview.com/...865430385000361
https://www.dpreview.com/...865430385000361
Oczywiście dywagacje teoretyczne

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach