piotrek0001  Dołączył: 05 Sty 2009
Ciekawe te zdjęcie ładnie rysuje sie bohek.

Czy na 50 FA 1.4 osiągne coś zbliżonego ?
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
piotrek0001 napisał/a:
Czy na 50 FA 1.4 osiągne coś zbliżonego ?
Nie. Przeszukaj wątek bokehowy pod kątem obu szkieł. I zobaczysz, jak bardzo Pentacon jest inny ;-)
 

Przemas  Dołączył: 11 Gru 2006
Maka133, chapeau bas - kapitalne zdjęcia :) Gratulacje :):)
 
Charli1902  Dołączył: 19 Maj 2008
Gratulacje.
 

piotrek0001  Dołączył: 05 Sty 2009
Ciekawi mnie jeszcze jak uzyskał takie kolory w tle... czyżby kładł za robalem kolorowe kartki ?

...........................
Jeszcze raz popatrzyłem na zdjęcia to nie kartki :/ Nie wiem... czyżby to tylko obróbka w PS? :/ Jeśli tak to ile w tym fotografii a ile z grafiki ? :/
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
piotrek0001 napisał/a:
Jeśli tak to ile w tym fotografii a ile z grafiki ?


Grafika staje się nieodłączną częścią fotografii jednakże aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba przeczytać regulamin konkursu - jeżeli dopuszcza ingerencję graficzną to dlaczego jej nie stosować? ;-)
 

rimario  Dołączył: 03 Sty 2011
Maka133 Gratulacje idziesz jak burza :-D . Przypomnę kolegom na forum, że to już druga nagroda kol. Arkadiusz w 2013 Grand Prix za Elvisa oczywiście NG.
 

piotrek0001  Dołączył: 05 Sty 2009
x4rd napisał/a:
piotrek0001 napisał/a:
Jeśli tak to ile w tym fotografii a ile z grafiki ?


Grafika staje się nieodłączną częścią fotografii jednakże aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba przeczytać regulamin konkursu - jeżeli dopuszcza ingerencję graficzną to dlaczego jej nie stosować? ;-)


aaaaa.....

Troche kicha... ale ok
 

SlicaR  Dołączył: 28 Kwi 2013
piotrek0001, widziałem jedno z tych zdjęć w innej odsłonie kolorystycznej, ale widziałem też inne w wersji RAW i zmiany były naprawdę niewielkie (jak znajdę to podlinkuję). Moim subiektywnym zdaniem to jeszcze jest fotografia nie grafika.
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
Przecież ze zdjęcia (RAW) można wyciągnąć każdą możliwą kolorystykę, nie tylko z czystego (różnego) balansu bieli, ale również przez krosowanie (krzyżowanie krzywych składowych RGB), czy też przesuwania lub zmiany kształtu krzywych światła/składowych (suwaki dla leniwych w Lr) w fazie wywołania.

Kiedyś* wywołanie (błona światłoczuła) było ograniczone na wejściu porzez rodzaj filmu włożonego do aparatu.
(który to film sam w sobie był przyszłą ingerencją w to, jaki kolorystycznie, kontrastowo, szumowo (wielkość ziarna) obraz powstanie).

Dziś, mamy większe (szersze możliwośći) bo mamy możliwość w zasadzie nieograniczonego symulowania błon fotograficznych a dalej nieograniczone dalsze modyfikacje balansu bieli, intensywności, kolorystki itd.

Kiedyś, kiedy się jeden raz wywołało film, było to również JEDYNE wywołanie.

=
Za ingerencję uważam wyłącznie modyfikację obrazu rastrowego: miejscowe przeksztacenie kształtu - rozciąganie, ściskanie, zmiana nachylenia, klonowanie, nakładanie tekstur itd itp.
=
*w sensie praktycznym, bo wiele osób wciąż używa błon (filmów) światłoczułych

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach