Pentax
ladyhawke napisał/a:Ja mam w domu K5 II i Panasa GX-7.
Jak w Panasie mam nie doświetlone zdjęcie, to coś tam mogę zrobić z RAWa, ale nie jest to to samo, na co pozwoli K5 II.
Za to jak zrobię prawidłowo naświetlone zdjęcie Panasem, to klękajcie narody ;)
Generalnie Panas jest po to, żeby zmieścił się do małej torby miejskiej i robił ładne JPG, zebym nie musiała siedzieć nad rawami.
Zadanie spełnia znakomicie.
K5 II jest natomiast doskonały do zdjęć nocnych.
Podczas ustawienia manualnego z długim czasem, Panas zamraża LV - trzeba poczekać te 30 s zeby przetworzył to co ma ustawione. W Pentaxie mamy wizjer optyczny, wiec nie ma tematu. Do tego mamy skale ostrości na obiektywie, można ustawić ostrość wg skali ostrości, a w obiektywach Panasa mamy potencjometr i pierścień się kręci dookoła. Oczywiscie pół biedy jak mamy skalę liniową na ekraniku.
Pentax K-5|ME-Super
Sigma 10-20 f/4-5.6, FA 35, Limited 70, A 50 f/1.7, Metz 48 AF-1
Fotograf -teoretyk...
Michciu76 napisał/a:matzll fajne te zdjęcia ale czy to jest dokładnie HDR czy ta nowa opcja dostępna w nowszym E-M5MarkII która ma za zadanie wyciągnąć więcej szczegółów?? Aparat z funkcją HDR zawsze wypluwa jpg-a.
K-S2 + Super A + DA 20-40 + DA 18-135 + S10-20 3.5 + S30 1.4 Art + HD 55-300 + Ltd 21, 35, 40, 70 + A50 1.4, 1.7 + A28 2.8
plis napisał/a:Czy to tylko złudzenie?
Kiedyś to były czasy ! Po drzewach się chodziło...
Kotlet`s professional photography
http://sebastianstoklosa.blogspot.com/
plis napisał/a:Przyglądam się temu wątkowi od jakiegoś czasu i wygląda na to, że uszczelniony em-5 mógłby rywalizować o miano aparatu podstawowego z k-s2 u kogoś kto chce lekki zestaw na wędrówki i nie czepia się pikseli...
Czy to tylko złudzenie?
Enzo napisał/a:BTW znajomy poirytowany dwusystemowością (miał Nikona D700 i Olympusa E-M10) sprzedaje wszystko i kupuje Fuji X-T10 z 35-tką i 56-tką. Przy Nikonie trzymała go mała GO i obsługa lamp z pozycji korpusu. Przy Olku - waga i jakość obrazu. W Fuji poza obsługą lamp będzie miał to czego potrzebuje.
K-S2 + Super A + DA 20-40 + DA 18-135 + S10-20 3.5 + S30 1.4 Art + HD 55-300 + Ltd 21, 35, 40, 70 + A50 1.4, 1.7 + A28 2.8
plis napisał/a:No tak. Jest jeszcze Fuji... Gdyby X-T10 miał uszczelnienia, miałbym faworyta większości rozterek.
Jako, że mam chęć na odświeżenie K30, będzie zdrowiej dla mnie jak przestanę czytać tylko przyjmę założenie, że Ks2 jest (prawie) idealny. W innym przypadku będę grzebał się w różnych wątkach na różnych forach zamiast zdjęcia robić :)
Samyang 12 ma tak wielką GO na f/2 (ustawiając punkt ostrość na 4 m, GO mieści się w zakresie od 2 m do ~), że trudno sobie wyobrazić problem z trafianiem ostrości. Najczęściej nieostre zdjęcia które czasami się mi przytrafią przy korzystaniu z tego obiektywu spowodowane są poruszeniem, brak stabilizacji matrycy daje boleśnie o sobie znać. Za to przy zdjęciach z bliskiej odległości (0,2 -1m) focus peacking sprawdza się, przynajmniej w fuji, znakomicie. Kręcąc pierścieniem ostrości widać jak przesuwa się obszar ostrości. Nie dam głowy, że na granicy tego podświetlonego zakresu wszystkie obiekty są ostre. Ale główne motywy zdjęcia ostre są, o ile nie wykona się niekontrolowanego ruchu wzdłuż-osiowego aparatem.ladyhawke napisał/a:Tak się zastanawiam, co do focuspeakingu...
Mam Samyanga 12mm, nie przekazuje danych do korpusu o ustawionej przysłonie.
Ustawiam 2.0. FP coś pokazuje, ale to nijak ma się do faktycznej głębi ostrości wynikającej z ogniskowej i f2. Niekoniecznie można trafić z ostrością.
Ciekawe czy w Sony działa to podobnie.
X-T1
plis napisał/a:Jako, że mam chęć na odświeżenie K30, będzie zdrowiej dla mnie jak przestanę czytać tylko przyjmę założenie, że Ks2 jest (prawie) idealny.
WuWu84 napisał/a:W dodatku do wygodnej obróbki RAWów przyda się soft z profilami do szkieł korygującymi dystorsje i winietowanie, a w przypadku panasonica także CA.
WuWu84 napisał/a:Korzystając z jesiennego nadmiaru czasu przed komputerem siadłem, policzyłem i mi przeszło zagłębianie się w m4/3 mimo całej sympatii do niego.
WuWu84 napisał/a:Z drugiej jednak strony odświeżenie niewielkie w przypadku K30
WuWu84 napisał/a:Jeśli więc chcesz wyraźnie lżejszy zestaw to jednak m4/3.
K-S2 + Super A + DA 20-40 + DA 18-135 + S10-20 3.5 + S30 1.4 Art + HD 55-300 + Ltd 21, 35, 40, 70 + A50 1.4, 1.7 + A28 2.8
Jak wygląda? Ja tam widzę tylko jakieś kratki. Pokaż zdjęcie, a nie kratki. No chyba, że fotografujesz kratki, to wtedy OK.WuWu84 napisał/a:Panasonic 7-14/4 bez korekcji beczki wygląda ponoć tak: http://www.photozone.de/o...a_714_4?start=1
Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
GX8, GM1, P7-14, P12-32, P35-100, P100-300, K50/1.1
Lepiej wyjść na spacer, niż wyjść na debila.
Jeden aparat 2017
zaawansowany kompaktplis napisał/a:(...)chce lekki zestaw na wędrówki i nie czepia się pikseli...
Moim zdaniem jedynie architektura, i to łapana "en face". Druga rzecz - kurcze, przecież nawet w najprostszych programikach zniwelowanie beczki to dwie sekundy. Naprawdę jest o co drzeć szaty?kojut napisał/a:Benek, nietrudno sobie wyobrazić sytuacje, w których taką dystorsja będzie przeszkadzała.
Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
GX8, GM1, P7-14, P12-32, P35-100, P100-300, K50/1.1
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl