olgierd napisał/a:Ja mam po prostu predylekcję do zdjęć nieostrych
"Living is easy with eyes closed"
pozdrawiam Olgierd
*Ist DL2 + 18-55mm + helios 50/F.2
esc_art napisał/a:W kwestii RAW [...] Czekając na zapis RAW-a na karcie możemy przegapić dobre zdjęcie.
"Living is easy with eyes closed"
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
plwk napisał/a:esc_art, czy zapis RAW-a blokuje Ci możliwość wykonania następnego zdjęcia
*Ist DL2 + 18-55mm + helios 50/F.2
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
2*Zenith + 35/2.4 Zeiss, 85/2 + 58/2
Praktica + 28/2.8, 50/1.8, 135/2.8
Pentax K10D + Sigma 17-70, Tamron 90/2.8, CarlZeiss 35/2.4
"Niemów mi jaki masz sprzęt, pokaż mi Swoje fotografie"
esc_art napisał/a:Czekając na zapis RAW-a na karcie możemy przegapić dobre zdjęcie.
Papcio
K5IIs|K5 |Metz 58 AF-1| 540FGZ | trochę szkła | LUMIX DMC-LX3 |DC-GX9 | Flexaret VII | MZ7 i inne starocie, które lubię { K1000, Zorkij, Ami 66 ...}
http://www.papcio.art.pl
papcio napisał/a:Czasem przyda się monopod
malyglod napisał/a:papcio napisał/a:Czasem przyda się monopod
Hmm, nie wiem, może mało jeszcze w życiu widziałem, ale nie spotkałem się nigdy z widokiem fotografa z monopodem/statywem w trakcie koncertu. A nawet jeśli ktoś by się odważył, to po co? Jaka jest szansa, że obiekt pozostanie przez ruchu nawet, jeśli uda nam się utrzymać aparat na 1/5 sekundy?
Pozdrawiam
http://peterkki.blogspot.com/
CobrAM napisał/a:A teraz coś z zupełnie innej beczki ...
... BALANS BIELI na koncertach
fotografuje dużo, umieszczam na http://www.mmsilesia.pl/user/853/news
ale w czym problem, z kolorami, zwłaszcza nienawidze czerwonego,
lub może intensywnych jednokolorowych oświetleń, moja KAdyszKA radzi sobie średnio - tragicznie, wtedy robie czarno białą.
Jak ustawiacie balans, bo brakło mi pomysłów. Wiadomo RAW i w domu "majzel i motek"(dłuto i młotek).
Co do ostrości to całkowicie nieporuszone zdjęcia są żadsze, widać detale i tylko takie staram sie robić. Jak ktoś z moich znajomych ma ciemne szkła, lub brak stabilizacji) to mówi że woli efekt dynamiki. Jasne ... tylko sie uśmiecham prezentując pentaxa i patrząc mu w oczka.
np. Rawa Blues 2008:
http://cobram.neostrada.pl/rawablues/index.html
ostre są najlepsze, unikam nieostrych.
Niektóre koncertowe oświetlenie łapie mi na 10000K (rawa blues i inne profesjonalne koncerty - kolory żyleta, kontrast i nasycenie obniżyć w aparacie), reszta - niewiadomo jak ustawić.
*Ist DL2 + 18-55mm + helios 50/F.2
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
return LBA ? lemat Dady : piwko w Poznaniu?;
opiszon napisał/a:infidel78, najlepiej chyba tryb manualny, dobierasz czas taki żeby się naświetliło bez lampy, no a błysk na drugą kurtynę i masz wtedy naświetlenie jak bez lampy + błysk lampy
Moim zdaniem, nie da rady. Na scenie masz swiatlo punktowe. Dopalajac lampe zawsze je stracisz. Mozesz probowac lekko liznac lampa, ale nie oczekuj rewelacji. Jak jest ciemno, to zrob tak, zeby zdjecia byly ciemne i tyle. Jaki to bedzie koncert? Jakie oswietlenie? Bedziesz robil cala scene, czy zblizenia? Jaki masz obiektyw? Pamietaj tez, ze lampa na koncercie jest strasznie irytujaca. Ja robie dosc specyficzna fotografie koncertowa, ale brak swiatla wymagradzam sobie jasnymi szklami i doswiadczeniem. Tu masz pare koncertow, na jednych bylo naprawde niewiele swiatla, na innych wiecej. Smoliste cienie? I co z tego, w koncu takie byly.infidel78 napisał/a:Jak to zrobić, aby użyć lampę, ale nie stracić kolorów na scenie.
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:Smoliste cienie? I co z tego, w koncu takie byly.
mygosia napisał/a:Mając podgląd na pewno sobie poradzisz.
Dlatego trzeba olac swiatlomierz na koncercie. Najlepiej zdjac pomiar z podlogi albo czegos ciemnego, neutralnego, gdy jest oswietlone podstawowym bialem swiatlem. Odjac do tego ze dwie dzialki, to znaczy niedoswietlic o dwie dzialki ten pomiar, i juz nie zmieniac przez caly koncert. No chyba, ze jakies dramatyczne zmiany oswietlenia zachodza. Wszystkie moje zdjecia z linkow powyzej robione byly na 1/30 na 2 i 2.8mygosia napisał/a:Zauważyłam, że kolorowe światło b. często oszukuje światłomierz - te zdjęcia niedoświetlone były o ok 1,5 do nawet 2,5 działek - szczególnie wredne okazało się światło czerwone.
E tam. Jak znajde chwile to zeskanuje koncertowki na Provii 400 z Hajmatika E. Na kocnercie jest naprawde latwo, bo nie ma uniwersalnego odnosnika. Nigdy nie wiesz jak to naprawde bylo w kolorach. Dlatego ja wole mimo wszystko cz-b koncertowki.mygosia napisał/a:Mając podgląd na pewno sobie poradzisz. Wyzwanie to zdjęcia na slajdzie
pozdrawiam,
dzerrry
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl