FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Używana lampa Pentax AF 540 FGZ
Będę niebawem oglądał tą lampę z zamiarem kupna. Nigdy nie robiłem zdjęć z lampą, nie znam się zbytnio.
Mam pytanie - na co zwrócić uwagę przy kupnie? Jak ją najlepiej przetestować żeby sprawdzić czy wszystko gra? Czy może tak być , że w jednym trybie błyska, a w innym nie - czyli czy jest tak, że albo lampa działa w 100% albo w 0%.
Podobno jest w super stanie, mało błyskana, wiadomo każdy tak mówi. Na co spojrzeć w lampie żeby się o tym przekonać? obtarte mocowanie czy coś takiego?
Jaka jest jej rynkowa cena tak +/- ?
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
Tak na szybko :
-czy nie jest pęknięta gdzieś obudowa
-czy suwaki włączają powszczególne funkcje
-czy palnik błyska po każdym wyzwoleniu
-czy działa zoom lampy (ręczny i automatyczny)
-czy działa lampa wspomagająca AF
-czy głowica z palnikiem obraca i podnosi/opuszcza się za zaskokami
-czy stopka nie jest naderwana
-czy sprzedawca nosi krawat. ;-)
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
O, dzięki, o krawacie nie pomyślałem :)
Muszę chyba przestudiować dokłądnie instrukcję żeby wiedzieć jak to wszystko sprawdzić
"palnik błyska po każdym wyzwoleniu" - czyli jak pstryknę to błyska?
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
Tak, ale...dobrze byłoby sprawdzić , czy działa pomiar w połączeniu z korpusem czy może zawsze "wali" pełną mocą (Uwaga ! Nie błyśnij sobie czy komu innemu po oczach pełnym błyskiem z małej odległości, by nie ucierpiał wzrok. Ten lampion generuje naprawdę dużą ilość energii). Dla tego samego ekwiwalentu ISO, błyski na ten sam obiekt przy F 4 i F16 powinny się różnić mocą.
I jeszcze trywialna uwaga : do testowania warto mieć dobrze naładowane akumulatory. ;-)
 

irek83  Dołączył: 10 Paź 2014
MarWoj, raz mi się zdarzyło błysnąć sobie w oczy pełną mocą z odległości nie większej jak 30 cm. Białe myszki widziałem przez jakieś 15 min ;-)
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006