FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
17-50 tylko w cropie

[ Dodano: 2016-07-14, 15:22 ]
Fenol - 10-20 normalnie współpracuje z K-1 i tylko wineta jest czy tak jak w 17-50 że trzeba cropować bo jest czarba obwoluta?
 

skaarj  Dołączył: 18 Mar 2016
LR 5.7.1 (czyli ostatni upgrade jaki byl) czyta PEFy z K1. Bez update'ow nie probowalem :)

pz
 

dickkett  Dołączył: 18 Wrz 2006
Fenol napisał/a:
To co sprawdzone:
Sigma 10-20/3.5 nawet kryła FF tak gdzieś od... 14mm? Pracowała ok.
Sigma 18-35/1.8 - tylko w trybie crop, więc trochę bez sensu do K-1
Sigma 70-200 HSM w wersji II - śmigała aż miło :-)

Sigma 100-300/4.0 APO EX DG,
Sigma 50-500/4.0-6.3 APO EX DG.
Korpus nietknięty, nawet luz.

[ Dodano: 2016-07-14, 18:52 ]
Listę "rysujących" podaje m. in. fotopolis.pl.
 
Grzechotnik  Dołączył: 27 Paź 2008
Fenol napisał/a:
To co sprawdzone:
Sigma 10-20/3.5 nawet kryła FF tak gdzieś od... 14mm? Pracowała ok.

To krycie raczej użyteczne to było tak od góra 18mm czyli trzymanie Sigmy 10-20mm nie miało żadnego sensu.
W zasadzie to nie po to wydaje się grubą kasę na format 36/24 by robić na cropie.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Tak, tylko kup coś sensownego szerokiego do K-1 oprócz przedrogiego 15-30. Ja się poddałem
 
teta  Dołączył: 28 Kwi 2006
Sigma 12-24?
 

Fenol  Dołączył: 31 Sie 2010
FraZa napisał/a:
Fenol - 10-20 normalnie współpracuje z K-1 i tylko wineta jest czy tak jak w 17-50 że trzeba cropować bo jest czarba obwoluta?


Z tego co pamiętam, to po prostu powyżej 14mm zwykła winieta i oczywiście spadek rozdzielczości na brzegach, ale nie ma czarnych rogów - oczywiście to raczej ciekawostka, niż dobry wybór dla FF. Ale jeśli chcesz znać szczegóły zdjęciowych testów, to zgłoś się do Irka83, on na PPD testował moją Sigmę na K-1 :-)
 

Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
Fenol napisał/a:
Sigma 18-35/1.8 - tylko w trybie crop, więc trochę bez sensu do K-1



??? ale czamu? Sprawdzałem kilka miesięcy temu, podpinając do SFX'a (czyli matówka duuuża i wymagająca) i krył od ok. 24mm. Czyli zgodnie z tutejszą logiką - to praktycznie pełnoprawny obiektyw FF.
BTW - tak mi się zwróciło uwagę, że nowy jasny zum Sigmy ma parametry 24-35/2...
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Teta- ktoś tu pisał że ta sigma nie wyrabia na ff, słaba ostrość, poza tym to chyba średni obiektyw
 

Fenol  Dołączył: 31 Sie 2010
Mertz napisał/a:
??? ale czamu? Sprawdzałem kilka miesięcy temu, podpinając do SFX'a (czyli matówka duuuża i wymagająca) i krył od ok. 24mm. Czyli zgodnie z tutejszą logiką - to praktycznie pełnoprawny obiektyw FF.


O ile dobrze pamiętam (a wydaje mi się, że dobrze pamiętam), to na K-1 na każdej ogniskowej dawał ścięte (zaczernione) narożniki.

[ Dodano: 2016-07-15, 23:34 ]
 

zlaskovik  Dołączył: 13 Maj 2008
Byłem w tym tygodniu w fotostradzie w blue city w Warszawie, sprzedawczyni powiedział że K1 schodzi jak ciepłe bułeczki, dystrybutor nie nadąża z realizacją zamówień. Co prawda zmieniłem system ale za Pentaxa zawsze trzymam kciuki.

Mają też dobry wybór nowych szkieł - nowe obiektywy wyglądają imponująco. Forza Pentax !!!!
 

ZbyszekB  Dołączył: 27 Wrz 2010
zlaskovik napisał/a:
w fotostradzie w blue city w Warszawie
Chyba muszę tam zaglądnąć. :->
 

greentrek  Dołączył: 14 Sie 2012
zlaskovik napisał/a:
K1 schodzi jak ciepłe bułeczki, dystrybutor nie nadąża z realizacją zamówień

Wiemy to od samego dystrybutora ;-)
 

zlaskovik  Dołączył: 13 Maj 2008
ZbyszekB napisał/a:
zlaskovik napisał/a:
w fotostradzie w blue city w Warszawie
Chyba muszę tam zaglądnąć. :->


Jak byłem w środę to nie było, pani mówiła ze dostają pojedyncze sztuki i od razu ktoś kupuje!!!
 

ZbyszekB  Dołączył: 27 Wrz 2010
zlaskovik napisał/a:
Jak byłem w środę to nie było, pani mówiła ze dostają pojedyncze sztuki i od razu ktoś kupuje!!!
Bardziej mi chodzi o:
zlaskovik napisał/a:
Mają też dobry wybór nowych szkieł - nowe obiektywy wyglądają imponująco. Forza Pentax !!!!
Ale K-1 też bym "pomacał". ;-)
 

wanakamura  Dołączył: 03 Lip 2009
espresso napisał/a:
foto napisał/a:
czyżby chodziło Ci o to
Raczej o to że jak zrobisz na Velvi z 31 to sandały spadną, a pod K1 to tylko fajny obrazek będzie. Jak jeszcze zrobisz powiększenie wystawowe to i owszem. 15-30 trudno będzie wykorzystać w analogu bo to nowoczesny kastrat. Ani pierścienia przysłon, ani śrubokręta. Do tego pewnie producent nie czynił szczególnych wysiłków o korekcję optyczną, bo to się potem suwaczkami robi, albo i z automatu. Rzutnik pokaże to co fizycznie zostało światłem na Velvi namalowane.

Pewnie że Analogowa klisza ma niesamowite możliwości. Natomiast jako że ani nie mam doświadczenia z wywoływaniem tym bardziej kreatywnym to wole cyfre. Mam SuperA ale brak własnej ciemni etc etc. Próby wywoływania u kogoś skany i dalsza obróbka cyfrowa mnie zniechęciła. Patrząc przez pryzmat tego co może K1, długo jeszcze to ja będę ograniczać aparat a nie on mnie.
poniżej K1 +DA* 60-250 @60mm f/5 obiektyw z wyjętą tulejką. korekcja światła X-rite Passport, postprodukcja LR+Nik,
Edit: wyświetlone projektorem na ścianie też robi wrażenie ;)


 

wanakamura  Dołączył: 03 Lip 2009
espresso napisał/a:
wanakamura napisał/a:
wyświetlone projektorem na ścianie też robi wrażenie ;)
Z całą pewnością. Tym bardziej iż wszystko wskazuje na to że matryca K-1 daje sporo. Szkoda że nie masz tego na mniejszym ISO, ale zapewne wówczas niezbędny byłby statyw. Dla mnie wszystko powyżej 200 ISO to ostateczność. Tylko niezbędne/wyjątkowe sytuacje.
Ps.
Nie oglądaj porównania Velvia 50 + dobry rzutnik & cyfra + dobry rzutnik. Niech dobre wrażenie cyfryzacji zostanie Ci na dłużej.
Szczególnie unikaj pokazu slajdów średnioformatowych.

Panie Mocna Kawo, jakbym pracował przy ISO do 200 to nigdy bym pentaxa nie kupił całe życie spędził bym o ramionach Foevona :).
Zresztą to samo z kliszą ISO >400 to już piękne analogowe ziarno :) no Ale tam można założyć film o ISO 50 ;)
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
espresso napisał/a:
Szkoda że nie masz tego na mniejszym ISO, ale zapewne wówczas niezbędny byłby statyw.

Nie zawsze potrzebny jest statyw. Można zrobić serię kilkunastu - kilkudziesięciu zdjęć na wyższym ISO i połączyć je w stos a potem uśrednić z użyciem mediany (link, link). Rezultaty są na prawdę dobre. Oczywiście dobry statyw byłby na pewno lepszym rozwiązaniem ale skoro nie ma statywu pod ręką to można przynajmniej skorzystać z dobrodziejstw techniki cyfrowej żeby nie być skazanym na zaszumione zdjęcia.
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
Zakres tonalny jest przecież ściśle powiązany z szumem. Technika, którą podałem w linkach jest niczym innym jak właśnie uzyskaniem wypadkowej fotografii takiej jaką byś zrobił ustawiając niskie ISO. Tyle tylko, że nie trzeba mieć statywu.
 
tomek_j  Dołączył: 04 Lis 2010
espresso napisał/a:
[
Ps.
Nie oglądaj porównania Velvia 50 + dobry rzutnik & cyfra + dobry rzutnik.
Szczególnie unikaj pokazu slajdów średnioformatowych.


Ooo ważne ostrzeżenie - a gdzie takie pokazy są żeby unikać? Ja nie mam rzutnika wcale, a dobrego rzutnika w szczególności, to łatwiej będzie.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach