Fenol  Dołączył: 31 Sie 2010
tomek_j, cały czas pojawiają się w systemie nowe szkła: lepsze, gorsze, tanie i bezczelnie drogie. Tylko system jest od dawna o wiele pełniejszy niż Sony E. Ja tam na brak szklarni nie narzekam, za to przydałoby mi się więcej umiejętności. Na pewno nie nazwę mojego sprzętu ograniczającym ;-) tu raczej operator ogranicza sprzęt ;-)
 
tomek_j  Dołączył: 04 Lis 2010
Fenol napisał/a:
tomek_j, cały czas pojawiają się w systemie nowe szkła: lepsze, gorsze, tanie i bezczelnie drogie.

Szczególnie te ostatnie. Tak w kontekście K-1 (ceny z polskiego sklepu)
Pentax HD D FA 15-30 mm f/2.8ED SDM WR 6900PLN
Pentax HD FA 70-200 mm f/2.8 ED DC AW 8450 PLN
Pentax HD D FA 24-70 mm f/2.8ED SDM WR 5400PLN

Jeżeli ktoś napisze, że systemowe i u innych takie same ceny, to odpowiem - wiem i rozumiem.
W temacie tanie - Pentax HD D FA 28-105 mm F3.5-5.6 ED DC WR 2500PLN

A co z APSC ? Tu nowościowo-pentaxowa bryndza na całego. Jedyne co ostatnio to
Pentax HD DA 16-85mm F3.5-5.6 ED DC WR za tylko 2800PLN - okazja , tylko brać, jak się trafi na dobra sztukę, a to podobno jest sztuka trafić
Przeróbki starych szkieł na HD się nie liczą.
Jak wspomniałem ratuje nas Sigma i baardzo leciwy Tamron.
Tak na prawdę daleki jestem od jakiegoś dużego narzekania, ale takie są fakty. Szkieł jest sporo, ale nowych, jasnych i ostrych brak. Tak od Pentaxa i innych.
 

Fenol  Dołączył: 31 Sie 2010
tomek_j napisał/a:
A co z APSC ? Tu nowościowo-pentaxowa bryndza na całego. Jedyne co ostatnio to


Jeszcze
HD PENTAX-DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR
HD PENTAX-DA 18-50mm F4-5.6 DC WR RE
HD PENTAX-DA 55-300mm F4.5-6.3ED PLM WR RE

Ja wiem, szału nie robi, ale coś się pojawia ;-) na razie - co dość oczywiste - skupieni są na FF. A że szkła FF na APS-C wykorzystasz, to możesz je traktować też jako szkła do APS-C :-P
 

Kuba Nowak  Dołączył: 12 Maj 2010
Może wreszcie za tydzień pokażą owe DA 12-28/4 ?
 

irek83  Dołączył: 11 Paź 2014
Ceny k-1 w UK poszybowały w górę o całe 200 funtów.
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
irek83 napisał/a:
Ceny k-1 w UK poszybowały w górę o całe 200 funtów.


Znaczy się że dobrze idzie sprzedaż
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
tomek_j, wyluzuj chłopie! Już weekend! ;-)
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
foto napisał/a:
naczy się że dobrze idzie sprzedaż


Znaczy, że jen idzie w górę
 

Michal Sosnicki  Dołączył: 29 Paź 2007

Powiem Wam że pracuję na K1 i cały czas nie umiem dostrzec zalet przejścia na FF... Nie widzę różnic między K1 a K3... A do tego Pentax 15-30 2.8 po miesiącu pracy odmówił współpracy i się zepsuł... AF - silnik AF - przestał działać... Od wczoraj leży w serwisie...
 
everand  Dołączył: 19 Wrz 2015
foto napisał/a:
irek83 napisał/a:
Ceny k-1 w UK poszybowały w górę o całe 200 funtów.


Znaczy się że dobrze idzie sprzedaż


Znaczy sie że funt stracil na wartosci po referendum - ot...
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
Ja co gorsza nie widzę wielkich różnic między m43 z podpiętym dobrym szkłem a K-3 też z takowym :-P (nigdy nie spodziewałem się, że to napiszę)
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
Espresso, niższa dynamika faktycznie jest, ale w tak zwanych typowych warunkach w ogóle to nie przeszkadza. Gdyby jeszcze zoomy Olka były lepsze pod słońce, to pewnie bym już sprzedał Pentaxa. Ale zamieniać 1 do 1 limitedów na stałki do m43 to jakoś mi się nie chce.
 

irek83  Dołączył: 11 Paź 2014
Michal Sosnicki napisał/a:
Obrazek
Powiem Wam że pracuję na K1 i cały czas nie umiem dostrzec zalet przejścia na FF... Nie widzę różnic między K1 a K3... A do tego Pentax 15-30 2.8 po miesiącu pracy odmówił współpracy i się zepsuł... AF - silnik AF - przestał działać... Od wczoraj leży w serwisie...


Ja dostrzegam lepszą dynamikę, ostrość i limitedy radzą sobie lepiej do tego jak trzeba użyć wyższego ISO to też różnica jest spora. Jedynie nie wiem czy różnica w cenie miedzy apsc a ff jest adekwatna do tych różnic.
 

wanakamura  Dołączył: 03 Lip 2009
Michal Sosnicki napisał/a:
Obrazek
Powiem Wam że pracuję na K1 i cały czas nie umiem dostrzec zalet przejścia na FF... Nie widzę różnic między K1 a K3... A do tego Pentax 15-30 2.8 po miesiącu pracy odmówił współpracy i się zepsuł... AF - silnik AF - przestał działać... Od wczoraj leży w serwisie...

ja tam widzę. Teraz niestety ograniczeniem jestem bardziej ja i AF :)
Natomiast na pewno muszę przyznać że obecnie najlepszy współczynnik jakość/cena to APSC. Ale tak już jest że im wyższa jakość tym cena rośnie nie liniowo a co najmniej w kwadracie :)
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
Michal Sosnicki napisał/a:
Obrazek
Powiem Wam że pracuję na K1 i cały czas nie umiem dostrzec zalet przejścia na FF... Nie widzę różnic między K1 a K3... A do tego Pentax 15-30 2.8 po miesiącu pracy odmówił współpracy i się zepsuł... AF - silnik AF - przestał działać... Od wczoraj leży w serwisie...


Używam, tylko Limitedów i w porównaniu z K-5IIs na K-1 jest dobrze zauważalna większa szczegółowość. Ostrość też jest lepsza. K-1 lepiej też sobie radzi z przejściami między jasnym a ciemnym. Co prawda 31 Ltd lepiej zachowuje się pod światło na APS-C na FF blikuje i straci trochę kontrast, natomiast jeżeli nie złapie światła obrazek z K-1 daje świetny.
Limited FA 77 wydaje się najlepszy w porównaniu z 43 i 31. W połączeniu z K-1 to sama przyjemność. Pooglądałem trochę zdjęć z duetu K-1 + DFA 24-70 i mnie nie zachwycił, wydaje się, że nie do końca jest dobry na brzegach i dałem sobie na wstrzymanie. Zakupiłem wczoraj Pentax F - 24-50 mm F-4 i ciekaw jestem jaka będzie współpraca z K-1 bo z APS-C jest świetny i kolory takie ciepłe, miłe dla oka. Czekam aż przyjdzie to dam znać co i jak. Jeżeli ma ktoś FA 20mm F2.8 lub FA 20-35 F4 i byłby skłonny sprzedać to proszę o kontakt na PW
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
Michal Sosnicki jeżeli robisz na hiperfokalnej to różnicę pewnie widać tylko w rozdzielczości.
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
espresso napisał:
Tylko gdzie i dla kogo, bo zapewne nie w galerii internetowej. Owszem jeśli kadrowanie robisz w kompie a nie przed nacisnieciem spustu. Swoboda w krojeniu większa, aczkolwiek satysfakcja mniejsza. Owszem jeśli porównujesz wycinki w powiększeniu.

Podam prosty przykład, zdjęcia zapisane w formacie 6MP z K-5IIs i K-1 po otworzeniu na monitorze np 15 cali większej różnicy nie będziesz widział ale na większym jest już to zauważalne a gdy powiększysz do maksymalnego rozmiaru dokładnie widać większą szczegółowość, ostrość, ogólną klarowność i jakość zdjęcia na korzyść K-1.
Nie ma co nad tym dyskutować bo to jest fakt.
W galerii internetowej na flickrze też to widać ale trzeba zdjęcie powiększyć.
Różnice między K-5IIs a K-1 nie są bardzo duże ale są dobrze zauważalne. Gdyby K-1 był droższy jak jest to np. w Canonie to bym go nie kupił, bo różnica w obrazku nie jest na tyle duża żeby płacić za C-5III prawie 12000zł a tym bardziej 17000 za C-5IV.
Kupiłem go poniżej ceny proponowanej więc wielkiego bólu nie było a aparat daje naprawdę dużo satysfakcji.

PS. Co do kadrowania to kadruję zawsze przy kliknięciu migawki, czasami tylko lekko przekadrowuję przy obróbce
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
Oglądałem na flickrze fotki z K-1 na monitorze 27" i porównywałem do tych z K-5IIs. Różnica jest, bez dwóch zdań. Ale IMHO dooopy nie urywa. Efekty "Wow!" nie ma. Poza tym wiele osób nie ogląda cropów, tylko całe zdjęcia tak, jak się mieszczą na monitorze. Wtedy różnice jeszcze bardziej się zacierają. W żadnym wypadku nie chcę mówić, że K-1 robi złe zdjęcia, lub że nie widać różnicy w stos. do aps-c. Chcę tylko powiedzieć, że mnie, jako potencjalnego nabywcę ten skok jakościowy w ogóle nie przekonał. A każdy inny zrobi jak zechce - kupi albo i nie :-)

BTW foto, wydaje mi się, że na części Twoich zdjęć jest niedokładnie usunięta aberracja chromatyczna. To trochę psuje końcowy efekt.
 

Kuba Nowak  Dołączył: 12 Maj 2010
foto napisał/a:
kadruję zawsze przy kliknięciu migawki, czasami tylko lekko przekadrowuję przy obróbce


A ja kadruję tylko tyle, na ile obiekt pozwoli, potem odlatuje ;-)
 
tomek_j  Dołączył: 04 Lis 2010
Paffcio napisał/a:
. Chcę tylko powiedzieć, że mnie, jako potencjalnego nabywcę ten skok jakościowy w ogóle nie przekonał.


Nie mam K-1, ale tak sobie myślę, że obecnie kiedy robi się zdjęcia przy w miarę znośnym oświetleniu, to od matrycy 1" do FF przy dobrze oprogramowanej matrycy i w miarę dobrym obiektywie na zdjęciach umieszczanych w necie, to może być trudno zobaczyć efekt WOW!!!. Schody się zaczynają, kiedy potrzebne sa zdjęcia dobrej jakości w trudnym oświetleniu, nocne z długimi czasami naświetlania , z bardzo dużym kontrastem, kiedy potrzeba wysokiego ISO, bo mało światła, a czasy muszą być krótkie itp. Wtedy zaczynają odpadać kolejno mniejsze matryce i im większa tym lepiej.
Dla kogoś, kto potrzebuje wysokiej jakości bo ją musi mieć, lub chce ją mieć większa matryca jest naturalnym wyborem.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach