x4rd  Dołączył: 07.03.2012
Cytuj
espresso a nie próbował zaprzyjaźnić się z shiftem 24 mm Samyanga?
 

espresso  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
foto napisał/a:
Ja obstawiam, że 1 to K1 2. to 645

Uzupełnić muszę iż do pierwszego zdjęcia, czyli z K1 był użyty obiektyw 50/2,8 macro, czyli największa żyletka od Pentaxa a do 645D obiektyw 55/2,8. Oba na f8.
 
foto  Dołączył: 03.05.2013
Cytuj
espresso ja ze swoich doświadczeń z obiektywami które mam i K-1 zauważyłem, że obraz z Limitedów 31,43,77 jest plastyczniejszy niż z DFA 24-70.
Myślę, że oprócz matrycy wpływ na generowany obraz ma również obiektyw. Obrazek z 31 i 77 na F2.8 pieści oko takim lekkim analogowym lookem

DFA 24-70 jest ok ale to już obrazek taki typowo cyfrowy
 

espresso  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
foto napisał/a:
Myślę, że oprócz matrycy wpływ na generowany obraz ma również obiektyw.
Zapewne, ale gdzieś czytałem post użytkownika 645D który również posiada 645Z i tego"analogowego" zjawiska w tym drugim nie dostrzega. Oczywiście to tylko taka polemika podobna do rozważań o wyższości świąt wielkanocy nad świętami bożonarodzeniowymi, a i tak wiadomo że oba mają pogańskie korzenie.
Tym nie mniej bardzo się lubimy z moim 645D . Pewnie tak długo pozostanie.
 
foto  Dołączył: 03.05.2013
Cytuj
espresso napisał/a:
foto napisał/a:
Myślę, że oprócz matrycy wpływ na generowany obraz ma również obiektyw.
Zapewne, ale gdzieś czytałem post użytkownika 645D który również posiada 645Z i tego"analogowego" zjawiska w tym drugim nie dostrzega. Oczywiście to tylko taka polemika podobna do rozważań o wyższości świąt wielkanocy nad świętami bożonarodzeniowymi, a i tak wiadomo że oba mają pogańskie korzenie.
Tym nie mniej bardzo się lubimy z moim 645D . Pewnie tak długo pozostanie.


Pewnie coś w tym jest bo jak oglądam zdjęcia z 645Z to już inaczej to wygląda. 645D ma wyjątkowo ładną plastykę i co za tym idzie estetykę zdjęcia.
 
Kadet80  Dołączył: 28.11.2013
Cytuj
Jestem już praktycznie zdecydowany na k-1, ale wpadły mi do głowy pytania:
1. Co oznacza, ze aparat ma gwarancję na 300.000 klapniec lustra? Czy jak skończy mi się gwarancja, na liczniku będę mieć np 150.000 i padnie mi lustro to naprawia to bez ponoszenia przeze mnie kosztów?
2. Ile MB zajmują rawy z jedynki? Karty Sandisk extreme 90 MB/s nie będą zbyt wolne?
3. Czy serwis Sigmy nadal nieodpłatnie "naprawi" mi np sigme 50/1.4 aby nie rysowala body.? (gwarancji już na nią nie posiadam).
4. Czytałem troche postów na zagranicznym forum pentaxa i część użytkowników pisało, że AF w jedynce jest gorszy niż w trójce. Co myślicie o takiej tezie? Też to potwierdzacie?

Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi które pomogą mi w wyborze.

Ps. Jakiś następca K-1 jest już na horyzoncie? Bo może poczekać pół roku i kupić coś ulepszonego w stosunku do pierwszego cyfrowego ff.
 
foto  Dołączył: 03.05.2013
Cytuj
Kadet80 co do AF to na Limitedach i DFA 24-70 chodzi bardzo dobrze. Bawiłem się Canonem 5D IV i zauważyłem tylko niewielką przewagę w szybkości Canona.
 

Sid Gotama  Dołączył: 10.10.2013
Cytuj
Kadet80 napisał/a:
...

Ps. Jakiś następca K-1 jest już na horyzoncie? Bo może poczekać pół roku i kupić coś ulepszonego w stosunku do pierwszego cyfrowego ff.

"Ps" sobie odpuść, bo wpadniesz w zaczarowany krąg czekania... w tym systemie to nie działa :-P
 

fuen  Dołączył: 13.11.2012
Cytuj
foto napisał/a:
Canonem 5D IV i zauważyłem tylko niewielką przewagę w szybkości Canona.

Ale im ciemniej, tym przewaga szybkości wzrasta. Celności może niekoniecznie ;-)
 
foto  Dołączył: 03.05.2013
Cytuj
fuen napisał/a:
foto napisał/a:
Canonem 5D IV i zauważyłem tylko niewielką przewagę w szybkości Canona.

Ale im ciemniej, tym przewaga szybkości wzrasta. Celności może niekoniecznie ;-)


No właśnie co po szybkości bez ciemności ;-)

[ Dodano: 2017-10-11, 14:25 ]
Małe porównanie K1 , D850, D810

https://www.pentaxforums....-d810-d850.html
 
Ytr  Dołączył: 24.09.2009
Cytuj
Czy rawy z k-1 są mniej "elastyczne" przy wyginaniu krzywych od rawów z k-5 czy też to jest kwestia programu do wywoływania raczej?
Używam czasem starszej wersji Silkypix. Kiedy mam więcej czasu, to do ustawiania jasności, ciemności, kontrastów czy załamań WB wolę wyginać krzywe na wykresie niż ustawiać suwakami "highlights - lights - shadows - darx. I zauważyłem, że obrazki z k-1 dużo mocniej reagują na wyginanie niż z k-5. W efekcie z k-5 mogę bardzo precyzyjnie ustawić wszystko, bo każde podniesienie/opuszczenie zaznaczonego punktu na wykresie o 1 stopień minimalnie tylko zmienia jasność. A do tego krzywe mogę zaginać pod dużymi kątami bez utraty płynności przejść tonalnych. Natomiast w k-1 minimalne korekty po pierwsze skutkują dużo większymi zmianami jasności a po drugie szybko pojawiają się załamanią płynności w przejściach tonalnych, przy dużo mniejszych kątach gięcia krzywych.
Czy to możliwe, że to trochę większa rozpiętość tonalna od k-5 powoduje takie rozrzedzenie bitów? Czy może te bity są jakoś inaczej rozmieszczone na osi światłocieni?
 
foto  Dołączył: 03.05.2013
Cytuj
Ytr napisał/a:
Czy rawy z k-1 są mniej "elastyczne" przy wyginaniu krzywych od rawów z k-5 czy też to jest kwestia programu do wywoływania raczej?
Używam czasem starszej wersji Silkypix. Kiedy mam więcej czasu, to do ustawiania jasności, ciemności, kontrastów czy załamań WB wolę wyginać krzywe na wykresie niż ustawiać suwakami "highlights - lights - shadows - darx. I zauważyłem, że obrazki z k-1 dużo mocniej reagują na wyginanie niż z k-5. W efekcie z k-5 mogę bardzo precyzyjnie ustawić wszystko, bo każde podniesienie/opuszczenie zaznaczonego punktu na wykresie o 1 stopień minimalnie tylko zmienia jasność. A do tego krzywe mogę zaginać pod dużymi kątami bez utraty płynności przejść tonalnych. Natomiast w k-1 minimalne korekty po pierwsze skutkują dużo większymi zmianami jasności a po drugie szybko pojawiają się załamanią płynności w przejściach tonalnych, przy dużo mniejszych kątach gięcia krzywych.
Czy to możliwe, że to trochę większa rozpiętość tonalna od k-5 powoduje takie rozrzedzenie bitów? Czy może te bity są jakoś inaczej rozmieszczone na osi światłocieni?


Ja wywołuję tylko w LR i rawy z K-1 są jak z gumy (przynajmniej ja mam takie wrażenie) mogę sobie pozwolić na więcej niż w K-5 którego uważam za świetny aparat mimo swoich już paru lat.
 

wanakamura  Dołączył: 03.07.2009
Cytuj
Jeżeli checesz kupić K1 i nie używasz Maca omijaj LR z daleka. U mnie chodzi masakrycznie wolno i już daaawno przesiadłem się na Capture One. Jezeli chodzi o elastyczność to spada znacząco z ISO. Tak więc najlepiej przy trudnych scenach naświetlać na najjaśniejsze przy ISO 100 a potem jazda. Ale nie suwaki. Warstwy, wielokrotne wywołanie takie rzeczy. Żeby było naturalnie :).
Odwdzięczy się wtedy takimi zdjęciami że analog dawno wysiada :)
 
foto  Dołączył: 03.05.2013
Cytuj
wanakamura ja nie używam maca tylko DELLA na W10 i zdjęcia w w pixel shift nie stwarzają problemu a są to pliki ok 200Mb. Nie widzę żadnej zadyszki komputera.
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Mam mocno zabytkowy komputer z Windows7 i LR z rawami z K-1 sobie radzi wystarczająco szybko.
 
Kadet80  Dołączył: 28.11.2013
Cytuj
juz wiem co mnie najbardziej denerwuje w K-1 - to co widze w wizjerze jesli chodzi o punkty ostrosci.
w poprzednich modelach system ten byl duzo lepszy, bardziej czytelny podczas ostrzenia.
w jedynce, w ciemnych miejscach, dopiero po potwierdzeniu widze czerwony (i tak malo widoczny) kwadracik (w dodatku sama obramowka kwadratu a nie mocno widoczny czerwony kwadrat. w poprzednich modelach juz z chwila nacisniecia przycisku AF badz spustu do polowy bylo widac ktory punkt mamy widoczny.
mam nadzieje, ze moze poprawia to w kolejnej aktualizacji
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Na PPD zgłaszałem ten problem przedstawicielom Ricoha. Mieli to przekazać do centrali.
 

FraZa  Dołączył: 25.04.2006
Cytuj
Dokładnie, nie wiem kto to wymyślił, w K3 jest o niebo lepiej, to chyba największa wada aparatu
A wiecie dlaczego Pentax nie robi małych RAWów? To jakiś duży problem?
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
FraZa napisał/a:
A wiecie dlaczego Pentax nie robi małych RAWów? To jakiś duży problem?

O co dokładnie chodzi, czy o poziom kompresji?
Gdy pomyłkowo włączyłem PEF to po konwersji do DNG, otrzymane pliki były około 30% mniejsze od tych otrzymywanych z puszki.
 

Michu  Dołączył: 18.04.2006
Cytuj
plwk napisał/a:
O co dokładnie chodzi, czy o poziom kompresji?
Chodzi raczej o tzw sRAW, czy mRAWy. Przy wielopikselowych aparatach niektórzy producenci dają możliwość zapisu pliku RAW w mniejszej rozdzielczości (np. zamiast 36 - 24 lub 12MPxl) - nie wszyscy potrzebują takich wielkich plików.
Z tego co jednak się orientuję, sRAWy są 12bitowe i oferują znacznie gorszą jakość obrazka (włącznie z ostrością).
Osobiście, jako przeciwnik wielkich plików, w tym przypadku nie sądzę, bym korzystał z tej możliwości.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach