Pentax 645, MX, MZ5, Z1p, Ds, K-1, K-01, 750z, Q
MF , FF , APS-C
PentaGrupa na FB | Zapraszam również na moją stronę poświęconą fotografii nieruchomości - bshots.pl
MF , FF , APS-C
espresso napisał/a:Zapewne, ale gdzieś czytałem post użytkownika 645D który również posiada 645Z i tego"analogowego" zjawiska w tym drugim nie dostrzega. Oczywiście to tylko taka polemika podobna do rozważań o wyższości świąt wielkanocy nad świętami bożonarodzeniowymi, a i tak wiadomo że oba mają pogańskie korzenie.foto napisał/a:Myślę, że oprócz matrycy wpływ na generowany obraz ma również obiektyw.
Tym nie mniej bardzo się lubimy z moim 645D . Pewnie tak długo pozostanie.
MF , FF , APS-C
MF , FF , APS-C
Kadet80 napisał/a:...
Ps. Jakiś następca K-1 jest już na horyzoncie? Bo może poczekać pół roku i kupić coś ulepszonego w stosunku do pierwszego cyfrowego ff.
Pentax K5II
foto napisał/a:Canonem 5D IV i zauważyłem tylko niewielką przewagę w szybkości Canona.
fuen napisał/a:foto napisał/a:Canonem 5D IV i zauważyłem tylko niewielką przewagę w szybkości Canona.
Ale im ciemniej, tym przewaga szybkości wzrasta. Celności może niekoniecznie
MF , FF , APS-C
Ytr napisał/a:Czy rawy z k-1 są mniej "elastyczne" przy wyginaniu krzywych od rawów z k-5 czy też to jest kwestia programu do wywoływania raczej?
Używam czasem starszej wersji Silkypix. Kiedy mam więcej czasu, to do ustawiania jasności, ciemności, kontrastów czy załamań WB wolę wyginać krzywe na wykresie niż ustawiać suwakami "highlights - lights - shadows - darx. I zauważyłem, że obrazki z k-1 dużo mocniej reagują na wyginanie niż z k-5. W efekcie z k-5 mogę bardzo precyzyjnie ustawić wszystko, bo każde podniesienie/opuszczenie zaznaczonego punktu na wykresie o 1 stopień minimalnie tylko zmienia jasność. A do tego krzywe mogę zaginać pod dużymi kątami bez utraty płynności przejść tonalnych. Natomiast w k-1 minimalne korekty po pierwsze skutkują dużo większymi zmianami jasności a po drugie szybko pojawiają się załamanią płynności w przejściach tonalnych, przy dużo mniejszych kątach gięcia krzywych.
Czy to możliwe, że to trochę większa rozpiętość tonalna od k-5 powoduje takie rozrzedzenie bitów? Czy może te bity są jakoś inaczej rozmieszczone na osi światłocieni?
MF , FF , APS-C
K1 + K5 i szklarnia :)
MF , FF , APS-C
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
FraZa napisał/a:A wiecie dlaczego Pentax nie robi małych RAWów? To jakiś duży problem?
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
Chodzi raczej o tzw sRAW, czy mRAWy. Przy wielopikselowych aparatach niektórzy producenci dają możliwość zapisu pliku RAW w mniejszej rozdzielczości (np. zamiast 36 - 24 lub 12MPxl) - nie wszyscy potrzebują takich wielkich plików.plwk napisał/a:O co dokładnie chodzi, czy o poziom kompresji?
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl