telemach  Dołączył: 30.03.2016
Ostrzeżenie przed serwisem Opto-Technika w Warszawie Cytuj
Jeszcze nie mam Pentaxa ale uzywam dosc intensywnie Ricoha GR.

Ponizej wklejam swoja historie zwiazana z firma Opto-Technika z Warszawy aby przestrzec was przed potencjalnymi problemami w kontakcie z firma ktora jest rowniez autoryzowanym serwisem Pentaxa

Uwaga : dluga lektura.

http://pastebin.com/GV76w2UJ

dla tych ktorym sie nie chce czytac

Podsumowujac : firma nie szanuje czasu klienta, nie szanuje prosb oficjalnego przedstawiciela
producenta (co jest moim zdaniem skandaliczne aby producent musial sie upominac ponownie w
serwisie), wycena zawiera bledy i jest niekompletna, koszta z mniejszych robia sie wieksze,
korespondencja bywa ze jest pomijana, obiecany kontakt nie nastepuje
(to chyba juz tam taka regula ze jak mowia ze zadzwonia/napisza to tak nie robia)
oraz najlepsze, firma wykonuje nie zamawiana usluge a potem usiluje wmanewrowac klienta
aby ta usluge zaplacil.

Osobiscie wydaje mi sie ze gdybym nie musial rozmawiac z telefonistka a bezposrednio
z technikiem to dawno sprawe bym zalatwil duzo sprawniej i skuteczniej a na miejscu producenta
zastanowilbym sie jak dzialanie serwisu wplywa na wizerunek marki.
 
sergeant  Dołączył: 04.03.2009
Cytuj
Tak czytam ten wątek i mocno się zastanawiam czy wysyłać swoją K-3II do serwisu OPTO-TECHNIKA -celem sprawdzenia poprawności działania stabilizacji .Aparat kupiony we wrześniu 2015r. Na przedłużonej do 3 lat gwarancji jeszcze z Apollo.
Jak wygląda taka ewentualna procedura ?
Może wysłać aparat do sklepu gdzie został zakupiony i oni dopełnią procedury reklamacji ?
 

axolotl  Dołączył: 01.11.2011
Cytuj
telemach pamietaj, ze jestes tylko jednostka i niestety masz nikla sile przebicia ....
Polskie realia to juz inna bajka .... Jakbym opisal swoja przygode z Sony to niejeden "czytacz" powyrywalby sobie wlosy z glowy ... Dochodzi do tego, ze zastanawiamy sie czy wysylac sprzet do naprawy, czy da sie z wada zyc ....
 
telemach  Dołączył: 30.03.2016
Cytuj
axolotl napisał/a:
Sony to niejeden "czytacz" powyrywalby sobie wlosy z glowy ... Dochodzi do tego, ze zastanawiamy sie czy wysylac sprzet do naprawy, czy da sie z wada zyc ....


z Sony jest o tyle latwiej ze mozesz ich skonfrontowac face to face na przyklad na targach w Lodzi albo przy okazji jakichs warsztatow ktore organizuja;

jednostka ma jednak ta sile ze za nia stoi prawo a z prawem serwis woli nie walczyc bo sie nie oplaca
 

dickkett  Dołączył: 18.09.2006
Cytuj
Zmobilizowany przez espresso wysłałem DA 12-24/4.0 z zablokowaną przysłoną.
Przy okazji zafundowałem mu konserwację.
Procedurę przerobiłem tak jak piszą na stronie Opto-Techniki.
Czas od złożenia zamówienia do powrotu obiektywu 13 dni (kalendarzowych), w tym dwa weekendy.
Formularz zgłoszenia i zamówienie kuriera wysłałem w czwartek wieczorem, kurier przyjechał po odbiór w poniedziałek, więc w sumie jeszcze krócej.
espresso napisał/a:
Wychuchany i wydmuchany. Niczym nówka.
Żałuję, że nie wysłalem osłony. Wyraźnie odstaje od wyglądu obiektywu. :-)

Teraz pozostaje trochę się pobawić a jeśli wszystko będzie OK, będę tym razem bez kitu mógł odpowiadać Przemasowi na pytanie:
- Nie ma ktoś czegoś szerokiego? ;-)

PS
Minus dla firmy kurierskiej. Wiadomości przesyłają z bardzo dużym opóźnieniem.
O przekazaniu paczki przez Opto-Technikę do wysyłki dowiedziałem się późnym popołudniem.
Pierwszy mail od dostawcy przyszedł następnego dnia rano.
Cała historia przesyłki oczywiście była ale i były godziny dostawy.
Dopołudniowe, w bieżącym dniu.
A w Regulaminie Opto-Techniki, pkt. 12. .....
 

wanakamura  Dołączył: 03.07.2009
Cytuj
Cześć,
Z mojej strony słowa dla serwisu, po omówieniu problemów z DA*60-250 przyjęli na szybką naprawę. I zgodnie z obietnicą wywiązali sie w niecałe 10 dni roboczych. Trzeba było rozkręcić dokręcić i skalibrować.
Pozdrawiam
 

espresso  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
Może nie jest to najlepsze miejsce, ale spytam czy ktoś dostrzegł wadę iż poziomnica w aparacie oszukuje? Czy to sie kalibruje?
 

idzi  Dołączył: 24.10.2010
Cytuj
espresso napisał/a:
Może nie jest to najlepsze miejsce, ale spytam czy ktoś dostrzegł wadę iż poziomnica w aparacie oszukuje? Czy to sie kalibruje?

Tak oszukuje w moim K-7, w K-5IIs nie. Już myślałem ,że coś mam z oczami a tu jest nas dwóch . Nie mam pojęcia czy się kalibruje. A tak nawiasem bardzo nie lubisz DA* 50-135 napisz na priv jak bardzo ;-)
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Ktoś kiedyś pisał, że oddawał aparat do serwisu do kalibracji poziomicy.
 
Kot72  Dołączył: 15.10.2014
Cytuj
espresso, w pierwszym K-5 jaki kupiłem poziomica była przekoszona ( aparat postawiony na równej i stabilnej powierzchni a poziomica pokazywała jakieś głupoty ) . Wymieniłem na inną sztukę i tu już było o.k. Autoryzowany serwis , wtedy Apollo , usuwało wadę softem .
 

espresso  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
idzi napisał/a:
bardzo nie lubisz DA* 50-135 napisz na priv jak bardzo
Jeśli jakieś punkty świetlne, a nie daj boże słonko wchodzi w obiektyw to porażka. Dwie wymiany SDM. Poza tym dobry.
 

zuka68  Dołączył: 31.05.2010
Cytuj
Witam
W jakim czasie serwis powinien nareperować aparat? jest jakiś ustawowy czas?
Oddałem 29/12/2016 i do tej pory cisza. Otrzymałem informację, że nawalił przetwornik i czekają na dostawę z Japonii.
 

bakulik  Dołączył: 20.04.2013
Cytuj
zuka68 napisał/a:
jest jakiś ustawowy czas?

Jeśli to naprawa z tytułu gwarancji, to nie. Informację o terminach znajdziesz w karcie gwarancyjnej.
zuka68 napisał/a:
czekają na dostawę z Japonii

W takim przypadku na pewno w karcie gwarancyjnej jest klauzula pozwalająca przedłużyć termin o czas oczekiwania na części.

 

zuka68  Dołączył: 31.05.2010
Cytuj
bakulik napisał/a:
zuka68 napisał/a:
jest jakiś ustawowy czas?

Jeśli to naprawa z tytułu gwarancji, to nie. Informację o terminach znajdziesz w karcie gwarancyjnej.


Wszystko co miałem oddałem łącznie z aparatem, ale nie przypominam sobie aby do K-70 dawali coś w j. polskim...
 

bakulik  Dołączył: 20.04.2013
Cytuj
Tu https://gwarancja.ricoh.pl/Warunki_gwarancji_photo_RICOH.pdf znajdują się warunki. Punkt 8 z części II mówi:
Cytat
Naprawa wad Sprzętu objętych Gwarancją nastąpi w terminie do 21 dni od daty dostarczenia Sprzętu do Serwisu Ricoh. Okres Naprawy Gwarancyjnej może ulec wydłużeniu, jeżeli zajdzie konieczność sprowadzenia podzespołów niezbędnych do naprawy z zagranicy.
 

zuka68  Dołączył: 31.05.2010
Cytuj
Dzięki za info. W sumie niezły wybieg z tym czekaniem na części...
 

Fenol  Dołączył: 31.08.2010
Cytuj
Ja za to napiszę, że (w końcu) wysłałem do serwisu moją lampę AF-540FGZ. Wysłana w mało sprzyjającym okresie urlopowym, bo 28 grudnia. Dotarła do mnie z powrotem jakiś tydzień temu. Była do wymiany stopka i to serwis zrobił. Nic przy tym nie zepsuli, a nawet trochę lampę wyczyścili ;-)

Mogę więc napisać, że kontakt z serwisem był przyjazny i bezproblemowy :-)
 

bakulik  Dołączył: 20.04.2013
Cytuj
zuka68 napisał/a:
W sumie niezły wybieg z tym czekaniem na części

Trudno gwarantować termin, jeśli w grę wchodzi czas dostawy niezależny od gwaranta. Taki zapis jest chyba w większości warunków naprawy.
 

eR Gie  Dołączył: 26.12.2015
Cytuj
a gdzieś czytałem,że 21 dni obowiązuje w przypadku oddania do punku sprzedaży,a 14 dni w przypadku oddania (wysłania) bezpośrednio do serwisu
 

Misztu  Dołączył: 19.03.2007
Cytuj
eR Gie napisał/a:
a gdzieś czytałem,że 21 dni obowiązuje w przypadku oddania do punku sprzedaży,a 14 dni w przypadku oddania (wysłania) bezpośrednio do serwisu


Jeśli mówimy o usłudze płatnej (pogwarancyjnej), to zawsze znajdzie się jakaś wymówka, chyba że zostanie zawarta pisemna umowa szczegółowo określająca terminy wykonania usługi.

W przypadku napraw gwarancji należy rozróżnić oddawanie sprzętu na gwarancję (czy to bezpośrednio do gwaranta, czy za pośrednictwem sprzedawcy) od reklamowania sprzętu z tytułu niezgodności towaru z umową.
W pierwszym przypadku wiążące są zapisy w karcie gwarancyjnej, jednak zawsze znajdzie się jakaś furtka (oczekiwanie na części, itp.).
W drugim przypadku jest jeden konkretny termin - sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do przedstawionych żądań. Co do samej realizacji, to już w ustawie jest "w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego".

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach