tomek_j  Dołączył: 04 Lis 2010
jaad75 napisał/a:

Benek napisał/a:
O ile się nie mylę, to pierwszy Pentek z AF w trybie filmowania?!
Pierwszy z ciągłym AF.


Bez ograniczeń? Cos tam czytałem, że musza być szkła z bezśrubokrętem czyli 18-135, lub nowym 55-300 z jakimś nowym napędem PLM (pulsacyjny ) i nowym sterowaniem przysłoną. Na fotopolis piszą też że tylko dla HD. Filmik na jutubie pokazuje działanie z tym nowym 55-300.
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
jaad75 napisał/a:
Grzenio napisał/a:
Grzenio napisał/a:
Ale procesor w body ma na wejściu nieskompresowany sygnał z matrycy o przepływności co najmniej 1920x1080x30x24bit = 1493Mbps. O jakości raczej decyduje to jak procesor obrobi ten sygnał bo końcowa przepływność 22Mbps to i tak dość sporo.

To tak samo jak w przypadku obróbki zdjęć, a jednak JPG-i w najwyższej jakości wyglądają nieporównywalnie lepiej, niż te w najniższej...

No właśnie nie tak samo bo materiał w telewizji HD ma niższy bitrate niż 22Mbps czyli jest bardziej skompresowany a jakość ma wyższą. To raczej taka sytuacja kiedy JPG z puszki zapisany w wysokiej jakości wygląda gorzej od JPG-a wywołanego i obrobionego na PC z RAW-a a następnie zapisanego z niższą jakością (wyższym współczynnikiem kompresji) niż JPG z puszki. Chodziło mi tylko o to, że to raczej nie bitrate 22Mbps jest powodem gorszej jakości ale słaba obróbka materiału wideo przez procesor w aparacie.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
tomek_j napisał/a:
Bez ograniczeń? Cos tam czytałem, że musza być szkła z bezśrubokrętem czyli 18-135, lub nowym 55-300 z jakimś nowym napędem PLM (pulsacyjny ) i nowym sterowaniem przysłoną.
Sterowanie przysłoną nie ma z tym raczej nic wspólnego, to bardziej kwestia automatyki ekspozycji w czasie filmowania. W specyfikacji piszą, że "z kompatybilnymi szkłami", ale nie sądzę, że tylko np. PLM (czyli odpowiednikiem canonowego STM), tylko z nim bedzie to najlepiej działać. Jak będzie działać ze śrubokrętem, to można sobie wyobrazić, ale nie wydaje mi się, żeby całkowicie wyłączyli dla nich tę opcję.
Grzenio napisał/a:
To raczej taka sytuacja kiedy JPG z puszki zapisany w wysokiej jakości wygląda gorzej od JPG-a wywołanego i obrobionego na PC z RAW-a a następnie zapisanego z niższą jakością (wyższym współczynnikiem kompresji) niż JPG z puszki.
Tylko, że ta "wysoka jakość" z puszki jest właśnie bardzo niska.
Grzenio napisał/a:
Chodziło mi tylko o to, że to raczej nie bitrate 22Mbps jest powodem gorszej jakości ale słaba obróbka materiału wideo przez procesor w aparacie.
Niski bitrate jest jednym z powodów, innym jest np. sposób czytania matrycy, czyli line skipping, ale oczywiście całość obróbki wykonywanej przez procesor też. W każdym razie, wszystkie aparaty z lepszą jakością video rejestrują filmy z większą przepływnością, a sam procesor obrazowy miewają niemal identyczny (np. Nikony).
 

Kuba Nowak  Dołączył: 12 Maj 2010
Jednak nie tego się spodziewałem :-|
Ów jest bardziej podobny do K-S2 niż do K-50... i baterie AA też już można sobie wsadzić do... koszyczka ;-)
Może jednak na photokinie pokażą jakieś bardziej tradycyjne "K-60"?
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Kuba Nowak napisał/a:
i baterie AA też już można sobie wsadzić do... koszyczka ;-)
Można sobie wsadzić do lampy... :-P
Tam ich miejsce...
Kuba Nowak napisał/a:
Może jednak na photokinie pokażą jakieś bardziej tradycyjne "K-60"?
Nie. Ale może pokażą coś innego...
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
jaad75 napisał/a:
Tylko, że ta "wysoka jakość" z puszki jest właśnie bardzo niska.

22Mbps to nie jest niska jakość. W HDTV jest około 8Mbps a obraz potrafi być wysokiej jakości.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Grzenio napisał/a:
22Mbps to nie jest niska jakość
To jest niska jakość materiału na wejściu. "HDTV" miewa nawet i poniżej 8Mbps, ale trudno mówić wtedy o dobrej jakości, przeciętnie to około 15Mbps, tyle, że mówimy że np. nieskompresowany 1Gbps (720p60) z wozu jest kompresowany do ~70Mbps, a potem rekompresowany do docelowych 15Mbps.
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
Ale 22Mbps to jest bitrate w pliku MOV zapisanym na karcie czyli na wyjściu (po skompresowaniu). Zobacz sobie dla porównania jaką przepływność bitową mają zazwyczaj filmy na Blu-ray: bitrate filmów
Jest sporo filmów o mniejszym bitrate niż 22Mbps więc nie można całej winy zwalać na mały bitrate. Jakość filmów z aparatów Panasonika czy Canona jest zapewne lepsza nie dla tego, że mają większy bitrate ale dla tego, że firmy te mają dużo większe doświadczenie w branży wideo niż Pentax i pewnie mają po prostu opracowane lepsze algorytmy obróbki obrazów.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Grzenio napisał/a:
Ale 22Mbps to jest bitrate w pliku MOV zapisanym na karcie czyli na wyjściu (po skompresowaniu).
Ale "na wejściu" w sensie materiału do dalszej obróbki. Obróbkę robi się na możliwie najlepszym jakościowo pliku.
Grzenio napisał/a:
Zobacz sobie dla porównania jaką przepływność bitową mają zazwyczaj filmy na Blu-ray: bitrate filmów
Jest sporo filmów o mniejszym bitrate niż 22Mbps więc nie można całej winy zwalać na mały bitrate.
No właśnie, BR potrafią mieć do 40Mbps, a to matriał obrobiony, po gradingu, a do tego filmy są przecież przede wszystkim dobrze oświetlone i najczęściej wzorcowo (jeśli chodzi o jakość) nakręcone/zeskanowane. A tu mamy 22Mbps, najczęściej z przewalonym kontrastem i siermiężnym wyostarzaniem (pomijam już tragiczne pomysły, typu Movie SR). Oczywiście, że sama większa przepływność nie sprawi, że inne wady obrazowania znikną, ale jest jednym z elementów, dzięki kórym obraz wygląda znacznie gorzej, niż mógłby.
Grzenio napisał/a:
Jakość filmów z aparatów Panasonika czy Canona jest zapewne lepsza nie dla tego, że mają większy bitrate ale dla tego, że firmy te mają dużo większe doświadczenie w branży wideo niż Pentax i pewnie mają po prostu opracowane lepsze algorytmy obróbki obrazów.
Są lepszej jakości, dlatego są słabiej kompresowane, żeby tą jakość utrzymywać. Video z Nikonów wygląda świetnie, a też nie specjalizują się w tej branży - sprzęt (w sensie matryce i procesory) do dyspozycji mają praktycznie ten sam.
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Wniosek jest jeden.Skoro Pentax ma gorsze algorytmy skalowania obrazu powinien mniej kompresować obraz na wyjściu a finalnie efekt będzie lepszy...

Takie 50 MB/sek. chyba by wystarczyło dla Full HD ?

Z drugiej strony czemu K-70 miałby być lepszy w filmowaniu od flagowca K-1 ? ;-)
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
jaad75 napisał/a:
Video z Nikonów wygląda świetnie, a też nie specjalizują się w tej branży - sprzęt (w sensie matryce i procesory) do dyspozycji mają praktycznie ten sam.

No nie wiem czy video mają jakoś zdecydowanie lepsze od Pentaxa: Pentax K3 Vs Nikon D7100 Video Test . Moim zdaniem to właśnie ten fatalny kontrast, wyostrzanie, źle dobrane krzywe przetwarzania cieni i świateł, pojawiająca się mora i aliasing widoczny na krawędziach przedmiotów nie wspominając o przeskokach obrazu przy właczonym softwareowym SR powodują, że odbierana jakość obrazu jest nie najlepsza a nie to, że bitrate jest jakiś za mały i stanowi "wąskie gardło" dla jakości.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Grzenio napisał/a:
No nie wiem czy video mają jakoś zdecydowanie lepsze od Pentaxa: Pentax K3 Vs Nikon D7100 Video Test .
Zobacz sobie klatkę z D7200 vs K-3:
http://www.dpreview.com/r...921363236040101
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Nie mówiąc już o porównaniu z klatką z Samsung NX1 ! ;-)

Tak na marginesie szkoda że nie kupili od nich matrycy i nie włożyli jej do K-70 !

Byłby hit i najlepsze lustro klasy APS-C z filmami 4K !

[ Dodano: 2016-06-09, 15:54 ]
I jeszcze jedna uwaga ;-)

Obiektywy Sigmy rysują K-70 czy nie ? Na srebrnym korpusie może być to widoczne ? :evilsmile:
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
jaad75 napisał/a:
Zobacz sobie klatkę z D7200 vs K-3

Tak ale jak najedziesz na "i" to zobaczysz, że dla obu aparatów był bitrate 22Mbps. Także jest coś innego niż bitrate co degraduje jakość.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Markus napisał/a:
Tak na marginesie szkoda że nie kupili od nich matrycy i nie włożyli jej do K-70 !

Byłby hit i najlepsze lustro klasy APS-C z filmami 4K !
Musieliby jeszcze kupić procesor obrazowy i napisać własne firmware zupełnie od podstaw, czyli K-70 mógłby wyjść za jakieś 2 lata... :roll:
Poza tym, nawet najlepsza matryca i procesor (załóżmy przez chwilę, że te z NX1 takie są), nie zrobią jeszcze z aparatu tej klasy "najlepszego lustra APS-C".

[ Dodano: 2016-06-09, 16:10 ]
Grzenio napisał/a:
Także jest coś innego niż bitrate co degraduje jakość.
Bitrate jest jednym z czynników, nie jedynym. Do dalszej obróbki ujęcia z tak niskim bitrate tak sobie - wyłażą artefakty.
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
E tam , teraz wypuszcza się korpus po 6 mies. testów a później poprawia niedociągnięcia aktualizując firmware ? :evilsmile:

Grunt żeby na papierze było lepiej 28 MP zamiast 24 MP , 4K zamiast FullHD...

Zakup od zwijającego się Samsunga mógłby być tańszy niż od Sony ?

Ta matryca w K-70 jest chyba od Sony ?
 
Grzenio  Dołączył: 02 Kwi 2015
Markus napisał/a:
Nie mówiąc już o porównaniu z klatką z Samsung NX1 !

Najlepsze jest to, że max. bitrate w NX1 dla FullHD@30p wynosi tylko 18Mbps. No ale to już nowszy kodek H.265 więc nie ma co porównywać do 22Mbps w H.264.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Markus napisał/a:
E tam , teraz wypuszcza się korpus po 6 mies. testów a później poprawia niedociągnięcia aktualizując firmware ? :evilsmile:
Cykl trwa minimum 2 lata w normalnej sytuacji, gdy korzysta się rozwiązań przetestowanych i oprogramowanych wcześniej, czyli buduje na istniejącej platformie. W przeciwnym razie mamy sytuację podobną jak z K-1, 4 lata (a tu wciąż był znany procesor, podobna matryca itp.) No i kwestia mocy przerobowych - inny procesor i matryca prawdopodobnie wymagałaby by oddelegować oddzielną grupę programistów do oprogramowania tylko tego modelu...
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Ciekawi mnie co wybierzesz sobie Jaad75 ? Jako upgrade K5IIS ? K-70 czy K-1 ? ;-)

Ja raczej skłaniam się ku K-70 bo K-1 ma jak dla mnie zaporową cenę...
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Markus napisał/a:
Ciekawi mnie co wybierzesz sobie Jaad75 ? Jako upgrade K5IIS ? K-70 czy K-1 ? ;-)
Następcę K-3II, zapewne.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach