jaad75 napisał/a:
Pierwszy z ciągłym AF.Benek napisał/a:O ile się nie mylę, to pierwszy Pentek z AF w trybie filmowania?!
jaad75 napisał/a:Grzenio napisał/a:Grzenio napisał/a:
Ale procesor w body ma na wejściu nieskompresowany sygnał z matrycy o przepływności co najmniej 1920x1080x30x24bit = 1493Mbps. O jakości raczej decyduje to jak procesor obrobi ten sygnał bo końcowa przepływność 22Mbps to i tak dość sporo.
To tak samo jak w przypadku obróbki zdjęć, a jednak JPG-i w najwyższej jakości wyglądają nieporównywalnie lepiej, niż te w najniższej...
Sterowanie przysłoną nie ma z tym raczej nic wspólnego, to bardziej kwestia automatyki ekspozycji w czasie filmowania. W specyfikacji piszą, że "z kompatybilnymi szkłami", ale nie sądzę, że tylko np. PLM (czyli odpowiednikiem canonowego STM), tylko z nim bedzie to najlepiej działać. Jak będzie działać ze śrubokrętem, to można sobie wyobrazić, ale nie wydaje mi się, żeby całkowicie wyłączyli dla nich tę opcję.tomek_j napisał/a:Bez ograniczeń? Cos tam czytałem, że musza być szkła z bezśrubokrętem czyli 18-135, lub nowym 55-300 z jakimś nowym napędem PLM (pulsacyjny ) i nowym sterowaniem przysłoną.
Tylko, że ta "wysoka jakość" z puszki jest właśnie bardzo niska.Grzenio napisał/a:To raczej taka sytuacja kiedy JPG z puszki zapisany w wysokiej jakości wygląda gorzej od JPG-a wywołanego i obrobionego na PC z RAW-a a następnie zapisanego z niższą jakością (wyższym współczynnikiem kompresji) niż JPG z puszki.
Niski bitrate jest jednym z powodów, innym jest np. sposób czytania matrycy, czyli line skipping, ale oczywiście całość obróbki wykonywanej przez procesor też. W każdym razie, wszystkie aparaty z lepszą jakością video rejestrują filmy z większą przepływnością, a sam procesor obrazowy miewają niemal identyczny (np. Nikony).Grzenio napisał/a:Chodziło mi tylko o to, że to raczej nie bitrate 22Mbps jest powodem gorszej jakości ale słaba obróbka materiału wideo przez procesor w aparacie.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
K-373, 11-300 mm f/1.7-4.0, sunpaki i agfatroniki, LX15, XZ-1
Można sobie wsadzić do lampy...Kuba Nowak napisał/a:i baterie AA też już można sobie wsadzić do... koszyczka
Nie. Ale może pokażą coś innego...Kuba Nowak napisał/a:Może jednak na photokinie pokażą jakieś bardziej tradycyjne "K-60"?
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
jaad75 napisał/a:Tylko, że ta "wysoka jakość" z puszki jest właśnie bardzo niska.
To jest niska jakość materiału na wejściu. "HDTV" miewa nawet i poniżej 8Mbps, ale trudno mówić wtedy o dobrej jakości, przeciętnie to około 15Mbps, tyle, że mówimy że np. nieskompresowany 1Gbps (720p60) z wozu jest kompresowany do ~70Mbps, a potem rekompresowany do docelowych 15Mbps.Grzenio napisał/a:22Mbps to nie jest niska jakość
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
Ale "na wejściu" w sensie materiału do dalszej obróbki. Obróbkę robi się na możliwie najlepszym jakościowo pliku.Grzenio napisał/a:Ale 22Mbps to jest bitrate w pliku MOV zapisanym na karcie czyli na wyjściu (po skompresowaniu).
No właśnie, BR potrafią mieć do 40Mbps, a to matriał obrobiony, po gradingu, a do tego filmy są przecież przede wszystkim dobrze oświetlone i najczęściej wzorcowo (jeśli chodzi o jakość) nakręcone/zeskanowane. A tu mamy 22Mbps, najczęściej z przewalonym kontrastem i siermiężnym wyostarzaniem (pomijam już tragiczne pomysły, typu Movie SR). Oczywiście, że sama większa przepływność nie sprawi, że inne wady obrazowania znikną, ale jest jednym z elementów, dzięki kórym obraz wygląda znacznie gorzej, niż mógłby.Grzenio napisał/a:Zobacz sobie dla porównania jaką przepływność bitową mają zazwyczaj filmy na Blu-ray: bitrate filmów
Jest sporo filmów o mniejszym bitrate niż 22Mbps więc nie można całej winy zwalać na mały bitrate.
Są lepszej jakości, dlatego są słabiej kompresowane, żeby tą jakość utrzymywać. Video z Nikonów wygląda świetnie, a też nie specjalizują się w tej branży - sprzęt (w sensie matryce i procesory) do dyspozycji mają praktycznie ten sam.Grzenio napisał/a:Jakość filmów z aparatów Panasonika czy Canona jest zapewne lepsza nie dla tego, że mają większy bitrate ale dla tego, że firmy te mają dużo większe doświadczenie w branży wideo niż Pentax i pewnie mają po prostu opracowane lepsze algorytmy obróbki obrazów.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
K-50 / K-70
Stare stałki,kilka zomów,fiszka,lampa.
Moja galeria na 500px :
http://500px.com/oxygenum
jaad75 napisał/a:Video z Nikonów wygląda świetnie, a też nie specjalizują się w tej branży - sprzęt (w sensie matryce i procesory) do dyspozycji mają praktycznie ten sam.
Zobacz sobie klatkę z D7200 vs K-3:Grzenio napisał/a:No nie wiem czy video mają jakoś zdecydowanie lepsze od Pentaxa: Pentax K3 Vs Nikon D7100 Video Test .
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
K-50 / K-70
Stare stałki,kilka zomów,fiszka,lampa.
Moja galeria na 500px :
http://500px.com/oxygenum
jaad75 napisał/a:Zobacz sobie klatkę z D7200 vs K-3
Musieliby jeszcze kupić procesor obrazowy i napisać własne firmware zupełnie od podstaw, czyli K-70 mógłby wyjść za jakieś 2 lata...Markus napisał/a:Tak na marginesie szkoda że nie kupili od nich matrycy i nie włożyli jej do K-70 !
Byłby hit i najlepsze lustro klasy APS-C z filmami 4K !
Bitrate jest jednym z czynników, nie jedynym. Do dalszej obróbki ujęcia z tak niskim bitrate tak sobie - wyłażą artefakty.Grzenio napisał/a:Także jest coś innego niż bitrate co degraduje jakość.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
K-50 / K-70
Stare stałki,kilka zomów,fiszka,lampa.
Moja galeria na 500px :
http://500px.com/oxygenum
Markus napisał/a:Nie mówiąc już o porównaniu z klatką z Samsung NX1 !
Cykl trwa minimum 2 lata w normalnej sytuacji, gdy korzysta się rozwiązań przetestowanych i oprogramowanych wcześniej, czyli buduje na istniejącej platformie. W przeciwnym razie mamy sytuację podobną jak z K-1, 4 lata (a tu wciąż był znany procesor, podobna matryca itp.) No i kwestia mocy przerobowych - inny procesor i matryca prawdopodobnie wymagałaby by oddelegować oddzielną grupę programistów do oprogramowania tylko tego modelu...Markus napisał/a:E tam , teraz wypuszcza się korpus po 6 mies. testów a później poprawia niedociągnięcia aktualizując firmware ?
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
K-50 / K-70
Stare stałki,kilka zomów,fiszka,lampa.
Moja galeria na 500px :
http://500px.com/oxygenum
Następcę K-3II, zapewne.Markus napisał/a:Ciekawi mnie co wybierzesz sobie Jaad75 ? Jako upgrade K5IIS ? K-70 czy K-1 ?
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl