am1974  Dołączył: 18.09.2010
SAMPLE MC Helios 44K-4 58mm 2.0 Cytuj
Witam,

kupiony na alledrogo za 80 zł ( z wysyłką) podpięty do K100D Super... Jestem bardzo zadowolony z zakupu, myślę że będzie to jeden z moich ulubionych i jak na razie najjaśniejszy... ;)

Sample:



Pozdrawiam.
Artur
 

technik219  Dołączył: 25.01.2009
Cytuj
Jak zrobisz sobie z tyłu obiektywu maskę z prostokątnym otworem, to przy zdjęciach na pełnym otworze (od 2 do 5,6) uzyskasz lepszą ostrość i kontrast.
 

technik219  Dołączył: 25.01.2009
Cytuj
am1974 napisał/a:
Jest gdzieś pokazany / opisany ten patent z maską z prostokątnym otworem, bo jestem zielony w temacie...

Jest, na forum Olympusa. http://forum.olympusclub....ght=tylna+maska
Zrobiłem to wklejając bezpośrednio do przejściówki i w zasadniczy sposób poprawiło obraz na pełnej dziurze.
 
am1974  Dołączył: 18.09.2010
Cytuj
Kolejne sample na pełnej dziurze + filtr polaryzacyjny...











Pozdrawiam.
Artur

 

Janusz Gdula  Dołączył: 08.12.2008
Cytuj
am1974, fajne sample, a jakie kolory :D

[ Dodano: 2010-10-17, 11:46 ]
Na pełnej dziurze

 
am1974  Dołączył: 18.09.2010
Cytuj
I jeszcze kolejne... ;)











Pozdrawiam.
Artur

[ Dodano: 2010-10-29, 13:05 ]












Pozdrawiam.
Artur

[ Dodano: 2010-10-29, 22:51 ]
























[ Dodano: 2010-11-07, 15:05 ]
Pierwsze próby z makro (pierścienie pośrednie)... Strasznie dzisiaj wiało niestety... :(





Pozdrawiam.
Artur

[ Dodano: 2010-11-14, 17:21 ]






 

amputacja  Dołączyła: 25.01.2011
troszkę sampelków Cytuj
Wszystkie zdjęcia wykonane na pełnej dziurze, iso 160-200 różnie,






edit: zdjęcia się nie pokazują,n ie wiem dlaczego, tutaj link http://img696.imageshack.us/g/imgp9970.jpg/

 

rodas  Dołączył: 01.12.2010
Cytuj
na pełnej dziurze

kurcze u mnie też coś nie da się wkleić zdjęcia :/
link

da się ;-)
 

wAdzia  Dołączyła: 26.12.2009
Cytuj
wszystkie na f/2







I zabawa z bokehem ;-)



[ Dodano: 2012-04-08, 22:02 ]


 
Charli1902  Dołączył: 19.05.2008
Cytuj
f/3, iso 800, światło z okna.



Pozdrawiam Lilianne ;-)
 
areekw  Dołączył: 30.06.2012
Cytuj
ogladajac wasze sample z tego obiektywu już nie mogę się doczekać kiedy dojedzie mój :) tak abym mógł go przetestować
 

j-z  Dołączył: 23.01.2009
Cytuj
technik219 napisał/a:
am1974 napisał/a:
Jest gdzieś pokazany / opisany ten patent z maską z prostokątnym otworem, bo jestem zielony w temacie...

Jest, na forum Olympusa. http://forum.olympusclub....ght=tylna+maska
Zrobiłem to wklejając bezpośrednio do przejściówki i w zasadniczy sposób poprawiło obraz na pełnej dziurze.


Fora fotograficzne przetrzasam od ladnych paru lat ale o tym nie slyszalem. Moze to i moja slepota ale na tym forum wspomniano o tym po raz pierwszy chyba a warto sie tym widze zaintersowac. Wyjasnilo sie przy okazji, dlaczego helios potrafi niezle "mydlic" a innym razem dawac fajny obrazek. W zyciu nie przyszlo by mi do glowy, ze to dodatkowe swiatlo tak wplywa na zdjecia wiec dzieki za tipa!!!
 
am1974  Dołączył: 18.09.2010
Cytuj


Helios-44M 2/58 8-blades A/M
@f/2

[ Dodano: 2013-03-14, 15:53 ]

Helios-44M 2/58 8-blades A/M
@f/2.0
 

pipeman  Dołączył: 03.06.2010
Cytuj
Specyficzne szkiełko, mydlane i z kołowym bokehem (jak to ZSSR)
Na pełnej dziurze.
 
KasiaMagda  Dołączyła: 08.05.2016
Cytuj
Wreszcie mam swojego Heliosa 44K-4 58mm 2.0 i pierwsze zdjęcie, jak tylko słońce wyjdzie za chmur, to idę w teren. Powalos wielkie dzięki :-B kupiłam ten do Pentaxa.
Jednak nim do mnie przyszedł, to zdążyłam się tyle naczytać o Heliosach, że obawiałam się czy w ogóle zrobi jakieś zdjęcie, tymczasem jest wszystko ok i nawet pasuje do Pentaxa co podobno nie jest takie oczywiste, no i chyba nie był produkowany w poniedziałek, bo robi zdjęcia :)

 
PiotrK.  Dołączył: 30.05.2017
Cytuj
Oczywiście że 'robi' :)
Chylić czoła przed inżynierami, którzy opracowali te konstrukcje 70 lat temu; weźmy jeszcze pod uwagę, że fotografia barwna wtedy dopiero raczkowała.
Z mojego bardzo skromnego doświadczenia: Helios ożywa w półcieniach, w miejscach gdzie światło słoneczne dochodzi plamami.
 

JacekK  Dołączył: 08.09.2008
Cytuj
PiotrK., Nie opracowali lecz skopiowali
KasiaMagda Miłej zabawy i udanych zdjęć. Obiektyw obsługuje się tak jak np. serię Pentax M czyli na domkniętej przesłonie do otworu roboczego. Trochę to uciążliwe, ale działa.
 
PiotrK.  Dołączył: 30.05.2017
Cytuj
Miałem na myśli Niemców. W Jenie przed wojną i w jej czasie w przemyśle optycznym pracowało ok 10.tys ludzi. Rosjanie wywieźli 90% wyposażenia i część załogi - mieli z czym zaczynać.

Biotar, Tessar, Sonnar i nie tylko, to są konstrukcje przedwojenne. podziwiam wiedzę, intuicję, umiejętność wyważenia różnych cech w jednej konstrukcji.
 

JacekK  Dołączył: 08.09.2008
Cytuj
Tak jest - Rabunek dotyczył głównie linii Contaxa. Biotar to konstrukcja z 1928 r. Skopiowana w Sojuzie chyba w 1959 r. i użyta pierwotnie w Starcie i Zenicie 3 na początku lat 60. Ciekawe jest to, że nie wszystkie Heliosy "kręcą" bokeh. Niemcy przed wojną i krótko po ogniskową opisywali w centymetrach. Łatwo więc poznać przedwojenne sztuki.
Do końca lat 60-tych numery Heliosów zaczynały się od np.7 - 1967r. wyselekcjonowane od 0. Później od lat 70-tych od końcówki roku produkcji np. 76 - 1976r.
Heliosy to mają długą historię na forum - czytać i czytać.
Do zdjęć fajny, oldskulowy :-D

 
PiotrK.  Dołączył: 30.05.2017
Cytuj
Oryginalny biotar 'kręci'?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach