dark64  Dołączył: 16 Gru 2016
Telekonwerter przedni i tylny.
Cześć. Posiadam obiektyw pentaxa 55-300 f/5.3-6,5. Brakuje mi trochę ogniskowej do ptaków. Wyjścia są trzy. Tani obiektyw manual 500 ( np pod m42 ), telekonwerter tylny ( pentax 1.4 ) oraz telekonwerter przedni...

Manual daje najlepsze światło ale jest pioruńsko wielki i ciężki. Tylny konwerter jest drogi i zabierze mi sporo światła przy relatywnie niewielkim przedłużeniu ( do 420mm ). Przedni tele przez większą część ogniskowej "tuneluje" ( co mi nie przeszkadza bo do ptaków zazwyczaj strzelam na full zoom a i łatwo odkręcić taki konwerter ) ale zapewnia mniejszą stratę światła przy większej ogniskowej ( np rayanox 2,2 da nam 660mm ). Niestety na filmach na yt bardzo martwi mnie aberreacja chromatyczna. Jest jeszcze rodzina CANON TC-DC58 (n) ale większość ( pozytywnych ) opinii w necie dotyczy używania go z kompaktami. Nie jestem profesjonalistą. Szukam możliwie dobrej jakości za niewielkie pieniądze. Trzcia sprawa to mobilność. Ktoś stosował konwertery przednie? Jakie są Wasze opinie?
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
dark64 napisał/a:
Tani obiektyw manual 500


Darowałby bym sobie to rozwiązanie. Miałem z ulgą sprzedałem.
Telekonweneter tylny ok, ale dobry > 1k zł, . Przedni - jest taki? raczej bym odpuścił.
Mi udało się nabyć S50-500 ~1,5k.
 
Grzechotnik  Dołączył: 27 Paź 2008
Niestety - ale żaden konwerter nie polepszy rozdzielczości obiektywu. Twój 55-300 już sam w sobie na długim końcu daje rezultaty co najwyżej średnie więc wydłużenie niewiele pomoże

A w całym rozumowaniu jest kilka błędów.
- Tani manual nie daje najlepszego światła - za światło się płaci bo światło to większe soczewki i masywniejsza konstrukcja. Więc już w momencie produkcji nie istniało coś takiego jak tani, dobry, jasny manual a i teraz po latach ciężko tanio kupić coś dobrego i jasnego.
- konwerter tylny - tu zasad jest kilka