M.K  Dołączył: 26.08.2007
Wyświetlacze SAAB Cytuj
Więc tak - zanabyłem SAABa w wyśmienitej cenie. Staruszek, ale cudownie się nim jeździ. I teraz chciałbym mu naprawić wyświetlacze od klimatyzacji i komputera osobistego. Usługa kosztuje 200 za jeden wyświetlacz, a na allegro są taśmy do samodzielnej naprawy za 20. Pytanie: czy w miarę opanowany człek za jakiego się uważam i 'średniopojety' jest w stanie bez narzędzi specjalistycznych to zrobić? Jest ktoś na 'forumie' co to ogarniał?
 

Kytutr  Dołączył: 20.02.2007
Cytuj
M.K napisał/a:
Więc tak - zanabyłem SAABa w wyśmienitej cenie.
Oficjalnie hejtuję*. Sam byłem o krok zdobycia "krokodyla" w dobrym stanie i za śmieszne pieniądze, ale szwedzcy ćpuni (w domysłach) go ukradli, pojeździli po Szwecji i spalili.

Gwiazdor miał kiedyś Saaba 9-3 (następcę 900), on pewnie będzie znał ten temat.

Jaką wersję zdobyłeś?

* - Dla tych co nie wiedzą: pozytywne, choć naznaczone zazdrością, hejtowanie ma u nas długą tradycję, ale już dawno nikt nie hejtował, więc można się zastanawiać o co chodzi.
 

M.K  Dołączył: 26.08.2007
Cytuj
Kytutr pierwsza wersja 9-5, rok 97.
Krokodyl to już klasyk. Na chwilę obecną ich ceny idą ostro w górę.
 

Enzo  Dołączył: 20.12.2006
Cytuj
M.K, tuba Twoim przyjacielem. Filmy są: Naprawa Naprawa 2

 

M.K  Dołączył: 26.08.2007
Cytuj
Enzo, dzięki za filmiki. Trochę gość jest nieostrożny, a jak czyścił styki to w ogóle mi oczy się otwarły na to co robi. Problem jest tego typu, że on ma wyświetlacz nowy z nową taśmą. Taki wyświetlacz kosztuje 160 bez przesyłki. Więc zbliżam się do pułapu 200 za naprawę i bez mojej roboty, i nerwów w razie w. Natomiast sama taśma kosztuje 20. Jak widzę jak to jest przymocowane, to raczej jej sam do wyświetlacza nie przytwierdzę. Do płytki może i tak, ale do wyświetlacza - tam nie ma co jej dodusić. Wpadłem na pomysł, żeby rozebrać i dać taką gąbeczkę na całej długości bez wymiany taśmy - tak, żeby docisnęła starą taśmę w niejscu łączenia z płytką, może ożyje wyświetlacz.
 
Kot72  Dołączył: 15.10.2014
Cytuj
Wymiana taśmy nie wygląda ,, groźnie " . Sądzę że ,, na spokojnie " do zrobienia we własnym zakresie . Pozostaje jeszcze kwestia wymontowania modułu z deski rozdzielczej .
Jeśli można to zrobić łatwo i bez potencjalnych zniszczeń , narzędziami które posiadasz to chyba warto pobawić się samemu .
 
Szprychu  Dołączył: 03.03.2008
Cytuj
M.K napisał/a:
Enzo, dzięki za filmiki. Trochę gość jest nieostrożny, a jak czyścił styki to w ogóle mi oczy się otwarły na to co robi. Problem jest tego typu, że on ma wyświetlacz nowy z nową taśmą. Taki wyświetlacz kosztuje 160 bez przesyłki. Więc zbliżam się do pułapu 200 za naprawę i bez mojej roboty, i nerwów w razie w. Natomiast sama taśma kosztuje 20. Jak widzę jak to jest przymocowane, to raczej jej sam do wyświetlacza nie przytwierdzę. Do płytki może i tak, ale do wyświetlacza - tam nie ma co jej dodusić. Wpadłem na pomysł, żeby rozebrać i dać taką gąbeczkę na całej długości bez wymiany taśmy - tak, żeby docisnęła starą taśmę w niejscu łączenia z płytką, może ożyje wyświetlacz.

Może pomóc, warto spróbować :).
Wg mnie uszkodzona jest ścieżka w tej taśmie ze starości. Taśmę wymienisz spokojnie w zaciszu domowym, trochę cierpliwości i raczej brak browarka, musisz trafić w pady :). Ewentualnie jest do zgrzania za pomocą lutownicy z wkładką teflonową, przynajmniej tak jest w mercedesach :).
 

Arti  Dołączył: 20.04.2006
Cytuj
M.K, jakby co, to kumpla z roboty żona sprowadza, remontuje, restauruje itp SAABy, wprawdzie pod Bydgoszczą, ale może coś pomogą. Chociaż chwilowo mają przerwę w działalności bo im się był garaż spalił... :-(
 
RPM  Dołączył: 28.07.2010
Cytuj
Są 2 rodzaje taśmy - taka, którą trzeba docisnąć i taka, która ma styki z kleju przewodzącego które się przykleja na gorąco do płytki i do panelu.

Wybieramy oczywiście tą termo-klejącą. Np taką - http://www.ebay.co.uk/itm...1Duvtsw0D2CrOA, dokupujemy grot do lutownicy w kształcie litery i jedziemy. http://www.ebay.co.uk/itm...:EOISSA:GB:1123
 

M.K  Dołączył: 26.08.2007
Cytuj
Dobra, jestem w pracy - tutaj wyjaśnię, że mój szef jest wyrozumiały i w ogóle to najlepszy gość jakiego znam ;) - i 'uskuteczniam' naprawę. Wyjąłem bebechy - wszystko dzielnie się broniło przed kradzieżą. Na razie bez wydawania kasy. Wyświetlacze oba uziemione prawie na 100 procent - zero informacji. Ten od klimy pokazywał 20 procent info. Ten górny pięć kropek.
Dzięki za odzew i chęć niesienia pomocy - zobaczymy jak to się skończy. Oby nie jakimiś uszkodzeniami. No ale kto nie próbuje ten nie wie.

[ Dodano: 2017-03-22, 09:00 ]
'Uskuteczniłem' wyświetlacze - górny tzw. SID1 do poziomu 85-90% aktywnych punktów na taśmie oryginalnej zaznaczam. Dolny SID 2 'uskuteczniłem' do 95%. Nie świeci się tylko jedna belka cyfrowa przy temperaturze klimatyzacji. Jak na pierwszy raz i bez wydawania kasy to nawet mi wyszło. Dużo pomógł film instruktażowy, pokazujący jak rozebrać skrzyneczki. Generalnie jestem pod wrażeniem elektroniki SAAB'a - stworzona do naprawiania. Wszystko intuicyjne i bez jakichś tajemniczych zatrzasków, które są wszechobecne w innych produktach i nie pozwalają otworzyć delikatnie skrzyneczek.

 

Gwiazdor  Dołączył: 05.03.2007
Cytuj
Kolejny, cholera... :-P

Miałem 9-3, mam 9-5. W obu wyświetlacze są wykonane w tej samej technologii. Problem to nie taśma ale kontakt taśmy z płytką drukowaną.
Ja dawałem do naprawy pod Warszawą u tzw. Dyskotekowca, mogę ci namiary znaleźć. Płaciłem 100zł za sztukę, tylko kiedy ACC miał uszkodzony wyświetlacz dałem 160 za wymianę.

Arti napisał/a:
Chociaż chwilowo mają przerwę w działalności bo im się był garaż spalił...
Czyżby Swede?

M.K, "górny" to SID, "dolny" to ACC. :->
SID1 to wersja z ubogim komputerem, SID2 jest rozbudowany.

[ Dodano: 2017-03-22, 10:44 ]
M.K napisał/a:
Generalnie jestem pod wrażeniem elektroniki SAAB'a - stworzona do naprawiania. Wszystko intuicyjne i bez jakichś tajemniczych zatrzasków, które są wszechobecne w innych produktach i nie pozwalają otworzyć delikatnie skrzyneczek.
Bo masz auto z czasów, kiedy księgowość nie znalazła jeszcze działu rozwoju. ;-)

PS: przywitaj się na forum saabowym w takim razie. :-)

 

M.K  Dołączył: 26.08.2007
Cytuj
Gwiazdor, mój SID ma 7 przycisków więc to będzie ten SID 2. Co do naprawy to domyśliłem się po obdukcji, że taśma na stykach z płytką nie przewodzi, więc nic nie grzebałem przy połączeniach wyświetlacza, tylko na przyłączach - w SID oderwałem taśmę, wyczyściłem styki na płytce i taśmę też przeczyściłem i na zasadzie docisku zrealizowanego poprzez gąbkę uskuteczniłem przepływ prądu na poziomie 85-90 procent. Na chwilę obecną może tak być - te kilka martwych kropek mi nie przeszkadza. A dolny jest praktycznie całkowicie sprawny. I osiągnąłem to poprzez wciśnięcie gąbeczki miejscu taśma/płytka.

 

matb  Dołączył: 02.11.2006
Cytuj
Saab 9-5 - piękne auto. I te przeloty na małych wysokościach...
 

M.K  Dołączył: 26.08.2007
Cytuj
matb, o tak! I wiesz co, ono nie ma konkurencji. Na chwile obecna posiadam w124 i e39. Oba śliczne, saab jest najmniej zadbany z wyglądu, ale ma najmniejszy przebieg. Jesli chodzi o komfort to mercedes w124 nie ma w ogóle polotu do saaba. E39 moze nawiązać walkę, jesli założymy, ze jazda bedzie ostra. Wtedy jego zawieszenie wygra. Jesli porównujac zwykła jazdę przegrywa o klasę. Zawieszenie w Saabie 9-5 jest na poziomie S klasy w komforcie tłumienia. Wiem bo jeździłem. Oczywiście saab musi byc na oryginalnych częściach serwisowany - wtedy jest nie do pokonania.
Teraz dynamikę opisze. Wiec tak saab ma motor 2.3 turbo benzyna LPT czyli najsłabszy doładowany 2.3 - 170 kucy. Mercedes ma 2.2 16v - to jest motor, którego juz kładli do w210 - 150 kucy. BMW to 523 czyli motor 2.5 o mocy 170 kucy. Zarówno mercedes jak i saab maja skrzynie manualna, w BMW steptronik 6 biegów. Saab miażdży konkurencje. Mercedes - jemu wybaczam, to jest staruszek bądź co bądź. Ale BMW!? Moze gdyby miało manualna skrzynie. Moze. A tak nie ma szans. Po prostu ta turbina powoduje, ze auto wg katalogu, ktory dostałem z autem ma 285 Nm od 1500! BMW taki Nm to ma przy 3,5. Co tu gadać, w Saabie sobie przyspieszam dynamicznie przy obrotach 1.8-2.3, a w BMW ledwo jadę przy takich obrotach.
Spalanie. BMW 13 l benzyny przy bardzo spokojnej jeździe, mercedes 11 przy spokojnej, saab na tej samej trasie 9! I saabem jadę najdynamiczniej. Ja wiem, ze mi sie udało z tym saabem, bo ja go kupiłem od właściciela z Austrii, ktory go miał w posiadaniu od 2001r. Nie dotknął go żaden handlarz w Austrii i w Polsce, ani tymbardziej jakiś dzieciak o temperamencie Hołowczyca! Sam po niego jechałem. No i cena: 700 euro :mrgreen:
 

Zbyszek_  Dołączył: 07.05.2007
Cytuj
M.K, no żeś wypatrzył perełkę. Życzę szerokości i bezawaryjności :mrgreen:
 

matb  Dołączył: 02.11.2006
Cytuj
Pamiętam, jak mi padł prędkościomierz w Saabie. Więc przez jakiś czas jeżdziłem podle wskazań obrotomierza. Do pracy miałem wtedy jakieś 25km autostradą, to jechałem z prędkością przelotową ok. 3,5 tyś obrotów na piątym biegu. Ot, pełny komfort, miło i w ogóle. Po naprawie prędkościomierza okazło się, że to tak 160km/h :P
Cóż, mając inne auta już przywykłem do stacyjki gdzieś w dziwnym miejscu pod kierownicą. Odzwyczaiłem się od "parkowania" skrzyni biegów. Tylko tego kopa i takiej swobody jazdy ciągle brakuje :(
 

M.K  Dołączył: 26.08.2007
Cytuj
Zbyszek_, dzięki. Wiesz mając e39 jestem przyzwyczajony do awaryjności. Myśle, ze saab nie bedzie tutaj jeszcze lepszy(czyt.gorszy). Musze ogarnąć dwie rzeczy klime bo nie działa i zrobic rewizje smoka. Oleju mi nie bierze nic. Zrobiłem juz 4 tys. Zero ubytków. Wiec jest git.
matb, jak wracałem z Austrii to popierdzielalem 220 i on jeszcze szedł, a juz nie powinien! Do siebie mówiłem : weź zwolnij bo sie zabijesz. No i zwolniłem. Z S klasa sie mierzyłem wtedy, jak przeszedłem 220 obok to sie zdziwił gość. Troche szaleństwa wciaz w człowieku siedzi. One sa takie niepozorne, a tak bardzo jadowite! Po zakupie saaba nic juz nie jest takie samo. I nigdy juz nie bedzie. Szkoda tylko, ze skończyła sie ta firma. Mam plan sprzedać moje trio, dołożyć 10-15 i kupic ostatnia wersje tak na 10 lat. Tylko prawdopodobnie ta ostatnia wersja juz nie bedzie miała tego czegos - bo to praktycznie opel.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach