alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Cytat
poza Danem który na oko odróżnia co najmniej 40% emulsji nikt nie widzi różnicy :))
no i poza chłopakami z pl.rec.foto którzy widzą 110% różnicy, z gratisem jeszcze


:-B :-B :-B
 
vector  Dołączył: 02 Maj 2006
guerilla napisał/a:
takie życie
mam też fomę 200 setkę która wygląda tak samo jak neopan czy across nawet
:mrgreen: foma, konwencjonalna gruba emulsja, nieregularne ziarno porównujesz do cienkowarstwowego najnowszego filmu fuji gdzie połączono zalety konwencjonalnych kryształków z T, a całość bije na głowe osławione DELTA 100!?! (których notabene nie trawię) Kolego - LAMA jesteś :mrgreen:

Fuji to mój podstawowy materiał: NEOPANY, NPH, NPL, NPC, NPS i teraz dojdą slajdy. Jest widoczna różnica między Neopan 400, Tri-X, Delta 400, Foma - to są zupełnie inne filmy. Widać to na powiększeniach 10x15. Co do ACROSa to film jest tak technicznie doskonały, że mam zawsze w zapasie FP4+ (z braku APX) kiedy potrzebuję wykorzystać pewne niedokonałości materiału. Co to ja mówiłem? a! Lama ;-)

:-B napij się i nie gadaj głupotek ;-)

[ Dodano: 2007-06-19, 21:22 ]
20-50 neopanów to ja kupuję za jednym razem w hurtowni ;-) A zrobiłem ich ponad 200 włacznie z 1600.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
vector napisał/a:
Delta 400,
vector napisał/a:
Neopan 400


Te sa prawie identyko.

vector napisał/a:
Widać to na powiększeniach 10x15.


Tiaaaaaaaaaa....... ;-)
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
vector napisał/a:
guerilla napisał/a:
takie życie
mam też fomę 200 setkę która wygląda tak samo jak neopan czy across nawet
:mrgreen: foma, konwencjonalna gruba emulsja, nieregularne ziarno porównujesz do cienkowarstwowego najnowszego filmu fuji gdzie połączono zalety konwencjonalnych kryształków z T, a całość bije na głowe osławione DELTA 100!?! (których notabene nie trawię) Kolego - LAMA jesteś :mrgreen:


wow wow wow!!
ziarenka te!
osławiona!
fuji!
kryształki be!
legendarne!
delta!

uf.mocne to było.do jutra mi się w głowię będzie odbijać.
nieregularne ziarno?ależ na mojej fomie ziarna nie widać!
może dlatego się pomyliłem. jak to mówi przysłowie: skoro widać różnicę to jest po co przepłacać!!

może na twoich zdjęciach widać różnice, ale moje zdjęcia gołych bab wyglądają tak samo, czy na neopanie czy na trixie.i nic tego nie zmieni niestety, nawet ty, mimo że zamawiasz naraz 25-50 neopanów,co oczywiście daje ci bardzo poważny głos w dyskusji,ale jednak za mały żeby zmienić moją rzeczywistość

la la la
na szczęście jestem dosyć szczęśliwym człowiekiem :)
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
vector, pokaz jakies zdjecia, bo jak do tej pory Twoj autorytet w dziedzinie fotografii tradycyjnej jest dla mnie taki sam jak znawcow z prf.
Teoretyzowac kazdy potrafi, nawet ja, mimo ze przerobilem jakies 15 rolek B&W.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
dan, - wiesz....daj na luz..... vector, prawdopodobnie nie jest w stanie pokazac zdjec....chyba dlatego ze robi na srednim i potwornie ciezko mu je pozbierac (tyle waza) narazie zamiescil 1 zdjecie bobasa z tego strasznego aparatu....K10
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Fafniak, ale to net jest - mnostwo roznych opinii w nim krazy, jesli sie ich nie weryfikuje, to tylko zamieszanie powoduja :-)

Skad mam wiedziec, w jakim stopniu jest prawdziwe, to co Vector pisze? Tak jak wiekszosc ludzi, najlepiej rozumiem przekaz, ktory jest poparty przykladami :-B
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
hej Dan,
poniżej sample dwa (już to kiedyś gdzieś pokazywałem ,ale nic nowego na neo ani fomie nie mam:))

jak dla mnie nie ma wielkiej różnicy w samej charakterystyce filmu jeśli można tak powiedzieć



 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Za cholere bym nie poznal ktore jest ktore ;-)

:mrgreen:
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
dan napisał/a:
Za cholere bym nie poznal ktore jest ktore ;-)

:mrgreen:


dlatego właśnie nie podpisałem:))
na górze foma na dole neo
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
guerilla napisał/a:
na górze foma na dole neo

hehe, strzelalem ze odwrotnie :mrgreen:
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
ja nie strzelalem, bo bym oszukiwal - pamietalem ze czapka to neo ;-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
l_uka napisał/a:
hehe, strzelalem ze odwrotnie


ja tyż ;-)
 

PiotrB.  Dołączył: 19 Kwi 2006
No szkoda ze dales juz odpowiedz, ktory jest ktory, bo moze Vectorek by odroznil? :-P
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
PiotrB. napisał/a:
No szkoda ze dales juz odpowiedz, ktory jest ktory, bo moze Vectorek by odroznil? :-P


haha
nie pomyślałem o tym, jako LAMIE nie wpadło mi to do głowy żeby próbować go zbić z pantałyku :)

a żeby było śmiesznie Vector - jestem pewien ,że ty byś odróżnił. i mógłbyś nawet stwierdzić że każdy wywołany w innym wywoływaczu zupełnie a między nimi 3 działki ISO różnicy, w końcu biorąc na ząb po 50 rolek neopana człowiek musi się czegoś nauczyć
 
vector  Dołączył: 02 Maj 2006
kilka lat temu poznałem takiego człowieka o imieniu Czarek. Na pierwszym FF był bardzo miły. Zjechał mnie, zrównał z ziemią, nasrał na mnie, opluł, osikał i tak robił za każdym razem. Nie zapytałem go o zdjęcia, bo ktoś z taką wiedzą nie musi ich pokazywać ale powiedziałem sobie "ja Ci jeszcze k*** pokaże jak sie robi zdjęcia". No i pokazałem. W zeszłym roku zaczęło się - masz to może na barycie? chciałbym tamto zobaczyć na barycie? Ja tak samo jak wy się ciągle uczę, a zrobienbie 50 rolek danego filmu nie ozbacza, że się go zna. To jest jeden z powodów dla których ciężko się przebić nowym producentom filmów na rynku. Jak ktoś jest na etapie Fuji od klilku lat i jeszcze nie zna ich możliwości, to nie będzie się pakował w ADOX czy Rolei. W fotografi BW proces wywoływanie dopasowujemy do filmu co daje nieliczone mozliwości sterowania efektem końcowym. W kolorze film jest dostosowany do procesu (każdy film musi się dobrze wywołać w takim a takim czasie i temperaturze). C41 daje możliwość sterowania na poziomie zmiany materiału, a wybór i tak jest duży. Zdjęcia? Ja nie wiem czego oczekujecie. Nie robie gołych bab bo mi baba nie pozwala, więc nie mam niczego powalającego ;-)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
vector, - powiedzialbym ze reprezentujesz "technologiczne" podejscie......a i Czarek rowniez (chyba mamy na mysli tego samego czlowieka)

Jest tez podejscie typowo rodosno tworcze.... ktore reprezentowal rowniez moj sp.ojciec...... z gatunku "ch...j mnie obchodzi jak dziala utrwalacz - wazne ze dziala tak jak dziala...."
A ludzie wybieraja typ filmu bo im sie ziarno podoba, albo wrecz nie umieja okreslic dlaczego ale TEN film im pasuje......
Czy to znaczy ze robia gorsze fotografie? Nie..... moze technicznie daloby sie lepiej.... ale biorac pod uwage ilosc czasu jaka trzeba na to poswiecic...to ja wole pozostac przy schematach :
1 - kupuje film
2 - oddaje go do wywolania
3 - skanuje
4 - daje do zrobienia odbitke.....

byc moze sa ludzie ktorzy moga poswiecic czas swojej rodziny na prace w ciemni ( uwierz znam takich) - ja mam przed tym opory.....tym bardziej ze oczy musze miec wypoczete bo kamera nie ma AF-a :-P

Co nie zmienia faktu ze dobry rzemieslnik musi znac technologie - tak aby jego prace/efekty byly powtarzalne.....

Natomiast prosba abys pokazal swoje zdjecia wynika jednak chyba z twoich aroganckich wypowiedzi.......i braku jakichkolwiek dowodow twojego "znawstwa"
Niew trzeba robic golych bab...naprawde.... mozna pokazac kupe innej fotografii....
 

Lipa Dołączył: 20 Kwi 2006
Pan Czarek!!! Boże!!! spotkać legendę to musiało być piękne!!!
Rzeczywiście takie biadolenie o czysto technicznych aspektach fotografii to ślepa uliczka. Acha też nie robie gołych bab..
 
vector  Dołączył: 02 Maj 2006
nie baidolimy tu o aspektach technicznych (nikt nie podaje recepty za zupe) tylko o właściwościach materiałów ;-)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
vector napisał/a:
nie baidolimy tu o aspektach technicznych (nikt nie podaje recepty za zupe) tylko o właściwościach materiałów
- tyle ze odpowiednia zupa mozna zmienic w pewnym zakresie wlasciwosci materialow.... wiec....?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach