plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
No fakt, zerknąłem do nie twojego posta. :oops:
 

skaarj  Dołączył: 18.03.2016
Cytuj
To ja znowu dopytam - wyglądało źle przy podglądaniu pikseli na monitorze czy na wydruku?
Miejsce zdjęć jest na papierze, dopiero tam można oceniać czy szum przeszkadza czy nie ;)
 
rychu  Dołączył: 08.10.2006
Cytuj
Belfer, robiłem na koncertach istDS w ciemnej sali z doświetlaną sceną. M50 1,7 i CZJ 135 3,5 było naprawdę akceptowalnie.
Zobacz sam:
https://www.flickr.com/ph...th/37315627540/
 

0bleblak  Dołączyła: 15.06.2011
Cytuj
Belfer, rób bez lampy. Obserwuj światło na scenie i wykorzystuj je. Korzystaj, że to nie zdjęcia komercyjne. Naprawdę fajna okazja do nauki i sprawdzenia siebie. Lampa Ci tego nie da.
 

Ryszard  Dołączył: 04.10.2006
Cytuj
Kurczę, ja wiem, że się da. Podobają mi się zdjęcia, które pokazaliście, 0bleblak i rychu. Mimo wszystko jednak, nie polecałbym manuali do K200D, bo potem się zacznie cyrk z matówkami, podkładkami, niepewnym potwierdzeniem ostrości itp.

[ Dodano: 2019-10-28, 20:32 ]
Jestem cierpliwy i mam dobry wzrok, a K20D ma porządny wizjer - ale ani M50/1.7 ani M135/3.5 nie dały mi za wiele frajdy z fotografowania. Owszem, na dworze w dobrym świetle można było sporo zdziałać - jednak nie o takich warunkach tutaj rozmawiamy.

 
rychu  Dołączył: 08.10.2006
Cytuj
Ryszard, to też ja nie proponuję stosowania manuali, tylko pokazuję, że matryca daje radę bez błyskania.
F50 można kupić za 500zł
DA70 lim widziałem za 750zł
wydaje mi się, że to lepsze rozwiązanie niż lampa na body.

 

0bleblak  Dołączyła: 15.06.2011
Cytuj
Ja też w drugim poście zachęcam jedynie do fotografowania bez lampy. To może być jeszcze ten moment, kiedy można ryzykować. Ryzykować, żeby się pouczyć, wypróbować. Praca z lampą, pokaże jak to wygląda z lampą.
 

Ryszard  Dołączył: 04.10.2006
Cytuj
rychu napisał/a:
F50 można kupić za 500zł
DA70 lim widziałem za 750zł
Ciekawe oferty. Tyle wokół narzekania, że do Pentaksa tak ciężko, tak drogo - a potem się okazuje, że limitedy półdarmo dają...

[ Dodano: 2019-10-28, 21:01 ]
0bleblak, rychu, tak się złożyło, że oboje pisaliście o Carlu Zeissie... Ale nie będę się więcej czepiać. Peace, Pentaxians! ;-)

[ Dodano: 2019-10-28, 21:04 ]
A tak w ogóle, to my tu gadamy, a decyzje już zapadły i poszły przelewy:
Belfer napisał/a:
Wziąłem Quadralite 36
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Ryszard napisał/a:
limitedy półdarmo dają...

DA limitedy 8-)
 
rychu  Dołączył: 08.10.2006
Cytuj
Ryszard napisał/a:
pisaliście o Carlu Zeissie... Ale nie będę się więcej czepiać

Dawaj, to mój najlepszy obiektyw ;-)
 

rafalf  Dołączył: 08.06.2007
Cytuj
Nie znam się, więc sie wypowiem :)
Zdarza mi się fotografować na koncertach, zazwyczaj w małych, ciemnych klubach.
Z mojego skromnego doswiadczenia polecam 17-50 2.8. Przy dzisiejszych matrycach można fotografowac spokojnie przy ISO 6400, więc taki obiektyw powinien wystarczyć w zupełności.
Ja staram się brać dwa aparaty (K5II i KP) i na drugim nam zapiete najczęściej właśnie DA 70/2.4. Czasem używam FA 50/1.7 w duecie z DA35/2.4 i też jest OK. Wszystko zależy od tego czy jestem w fosie pomiedzy zespolem a publiką, jak szeroka jest ta fosa, jak bardzo ciasny i ciemny klub, co robi gość od oświetlenia i od wielu innych czynników.
Na K5II w kiepskim świetle obiektywy Pentaxa ostrzą zauwazalnie lepiej niz Sigma 17-50 2.8 ktorej bardzo często zdarza siw glupieć przy dużej ilości czerwonego światła....

Nie wiem w jakich warunkach kolega Belfer będzie fotografował.
Na koncertach zazwyczaj nie wolno używać lamp błyskowych, zazwyczaj też w 'fosie' można być tylko przez 3 pierwsze utwory, potem trzeba radzić sobie z sali...
Czasem też zdarza się kategoryczny zakaz fotografowania po tych 3 pierwszych utworach, więc czasu bywa niewiele.

Pewnie wyrobisz sobie sam swój sposob na fotografowanie w takich warunkach. Ja wciąż sie uczę i czerpie z tego dużo frajdy i na prawdę polecam :)

 

Belfer  Dołączył: 09.09.2008
Cytuj
Dziękuję z wszelkie podpowiedzi, wiem mniej wiecej czego szukać. Kwestia funduszy to druga sprawa. Postaram się wydusić z moich KITów ile się da, albo zaszantażuje moją dyrekcję - na zasadzie "chcecie super zdjęcia? dajcie na obiektyw " :evilsmile:
 
rychu  Dołączył: 08.10.2006
Cytuj
rafalf, wątek ma raptem 4 strony, ale wszystko na ten temat już było napisane. Twoje zdanie wszystko potwierdza.
Belfer, powodzenia :-D
 

zuka68  Dołączył: 31.05.2010
Cytuj
Kiedyś na koncertach używałem Eyemik 200mm/3,5 manualny na m42, czasami Jupiter 37AM i dawały radę (pod scenę nie można było wejść więc przeważnie było ok). Od kiedy mam T 70-200 to na koncerty tylko to podpinam dla wygody. Co do światła to tylko zastane - z widowni i tak lampa się nie sprawdza

 

0bleblak  Dołączyła: 15.06.2011
Cytuj
Ryszard napisał/a:
[ Dodano: 2019-10-28, 21:01 ]0bleblak, rychu, tak się złożyło, że oboje pisaliście o Carlu Zeissie... Ale nie będę się więcej czepiać. Peace, Pentaxians! ;-) [ Dodano: 2019-10-28, 21:04 ]

Tak, w pierwszym poście :-P Kolejny był już o czymś innym.
Belfer napisał/a:
(...) albo zaszantażuje moją dyrekcję - na zasadzie "chcecie super zdjęcia? dajcie na obiektyw " :evilsmile:

O! Drobny szantaż na pewno nie zaszkodzi :mrgreen: Niezależnie od Twoich decyzji, łap światełko i powodzenia!


Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach