Spinner  Dołączył: 22.03.2006
Cytuj
Jasiek Matacz napisał/a:
potrzebuję dużego, ciężkiego analogowego aparatu małoobrazkowego Pentaxa, dodatkowo powinien w ogóle nie mieć żadnej automatyki-


Zdecydowanie KX - piekne body (vide moj avatarek:-P), pancerne, bez automatyki z DOF i MLU (!)...

Pzdr
Spinner
 

bix  Dołączył: 22.01.2008
Cytuj
mygosia, zenit 11 i k1000 są porównywalne -> 11 jest wyższy i węższy, a K1000 niższy i szerszy. Ale k1000 przy zenicie to cicha ninja. Za to w 11 bardziej spodobała mi się dźwignia do nawijania filmu.
 

Jasiek Matacz  Dołączył: 17.01.2008
Cytuj
Wielkie dzięki za pomoc, sporo mi pomogliście w wyborze.
Pozdrawiam
Jasiek Matacz
 

matb  Dołączył: 02.11.2006
Cytuj
Jasiek Matacz, jeśli zrezygnowałeś z MXa, bo za mały, to może rozważ MXa z gripem?
Kurcze - aż wyjąłem swojego MXa z szuflady, wziąłem w ręce i mi się żal zrobiło, że go tak rzadko używam :-( I zapragnąłem nim jakieś zdjęcia porobić. Bo w końcu mam do niego taką ładną kolekcję słoików.
 

Jasiek Matacz  Dołączył: 17.01.2008
Cytuj
Powiem tak z serii M, pod uwagę biorę jedynie MX`a(w ME i ME Super denerwuje mnie ta automatyka,dla mnie aparat powinien mieć maks prosty wygląd, a ME i ME Super już mają to automatyczne pokrętło), za to z serii K odpowiadało by mi większość modeli -K2 ,KX, K1000, bo bardzo mi się podoba ten skrajny manual i minimalizm- w K1000 nawet samowyzwalacz urwali :-) Jest kwestia też czy nie szarpnę się na MX`a przy okazji- http://www.allegro.pl/item471935196_pentax_mx.html straszny wizualnie ale ma swój charakter i podobno w 100% sprawny więc szkoda by gdyby poszedł za jakieś 20zł, więc i jego przypadkiem mogę zaczepić. Choć raczej bez Gripa się nie obejdzie bo nawet tak dziwnie wygląda- niski i strasznie szeroki :-D
 

Cypis aka Piotr  Dołączył: 16.06.2008
Cytuj
Jasiek Matacz napisał/a:
K1000 bardzo często ma już rozwalony światłomierz i żaden nie ma matówki z klinem.

Miałem w rękach K1000 zarówno z klinem, jak i bez. (matówka z klinem, nie ja :-) )
 

Jasiek Matacz  Dołączył: 17.01.2008
Cytuj
hmmm to dziwne bo od około pół roku obserwuję allegro i ani razu a widziałem ich koło 10 nie widziałem k1000 z klinem.
 

matb  Dołączył: 02.11.2006
Cytuj
Nowsza wersja K1000 ( SE?) miała klin. Więc nie dziwota, że czasem takie można spotkać na rynku.
 

michalwochna  Dołączył: 31.01.2007
Cytuj
Może tak K2 DMD?
 

nemo  Dołączył: 21.09.2007
Cytuj
michalwochna napisał/a:
Może tak K2
a widział go ktoś gdzieś? Po ile to cudo chodzi?
 

emigrant  Dołączył: 20.09.2006
Cytuj
Odświeżę wątek.
A może LX z Ti?
Nie taki duży, ale za to jaki twardy ;-)
Wydanie z okazji 75 rocznicy
 

asklop  Dołączył: 22.04.2006
Cytuj
emigrant, piekny sprzet, ale chyba bym wolal lx 2000 bo za taka sama cene jest z obiektywem
 

MarWoj  Dołączył: 15.03.2007
Cytuj
Jasiek Matacz napisał/a:
nie widziałem k1000 z klinem.

No przeca ja taki mam. :-P I ten klin,to powód dla którego jeszcze go trzymam,mając bardziej funkcjonalnego KM,ale bez klina na matówce. (Naszło mnie na odpowiedż po czasie. ;-) )
 

PK  Dołączył: 24.05.2008
Cytuj
Wątku o LX, do którego pytanie bardziej by pasowało nie znalazłem...
Jak w praktyce wyglądało używanie pomiaru światła zwanego "Integrated Direct Metering" ? Nie bardzo wyobrażam sobie możliwość "zapanowania" nad nim...
 

dzerry  Dołączył: 01.05.2006
Cytuj
PK napisał/a:
Nie bardzo wyobrażam sobie możliwość "zapanowania" nad nim...
A po co masz panowac? Na migawce jest taki specjalny wzorek i zanim zacznie sie to faktyczne mierzenie swiatla odbitego od filmu, to mierzac swiatlo, aparat sobie robi taka "prewizualizacje". Nornalny pomiar - nie ma co sie nad tym zupelnie zastanawiac w praktyce. Po prostu ekspozycja jest maksymalnei dopasowana do aktualnych warunkow i tyle.

 

PK  Dołączył: 24.05.2008
Cytuj
dzerry, czyli coś na zasadzie pstryk-i-już, jak w małpce?
 

dzerry  Dołączył: 01.05.2006
Cytuj
PK, no nie do konca. IDM to jest normalny pomiar, taki sam jak w kazdym innym aparacie z automatyka, tyle, ze w LX jest bardzo dokladny. LX nie ma blokady pomiaru, dlatego na przyklad, gdy masz jakas czarna plame w centrum kadrdu, to musisz albo przejsc na manual, albo dac korekte ekspozycjio na minus, bo w automacie przeswietlisz - I tu nie ma znaczenia, ze to IDM. W Me Super, ktory ma zwykly pomiar przez polprzepuszczalne lustro, tez tak musisz zrobic.

Jedyna specyfika IDM, ktora mozesz wykorzystac w praktyce, to bardzo dluga ekspozycja przy minimalnym swietle - trzeba tylko wtedy pamietac o korekcie na efekt Schwarzschilda. I druga, juz znacznie mniej praktyczna, to na przyklad, gdy w czasie ekspozycji nagle gwaltownie zmieni sie swiatlo, to aparat szybciej zamknie migawke.
 

PK  Dołączył: 24.05.2008
Cytuj
Dzięki, nigdzie nie mogłem znaleźć z czym się IDM je... teraz już (mniej więcej) wiem... :-B
 

emigrant  Dołączył: 20.09.2006
Cytuj
dzerry napisał/a:
gdy w czasie ekspozycji nagle gwaltownie zmieni sie swiatlo, to aparat szybciej zamknie migawke.
To jest właśnie przewaga tego systemu nad innymi stosowanymi w SLR.
Aparat mierzy światło głównie podczas ekspozycji, a nie tylko przed podniesieniem lustra.

Tu jest fajny prospekt LXa, niestety po niemiecku.
http://www.pentax-mx-fans.de/lxseite/
 
cezex  Dołączył: 01.06.2009
Cytuj
A pszaszam, czy każdy film odbija tyle samo światła? Skąd takie założenie? Pamiętam Orwo NP były wyjątkowo ciemne (barwnik anty-glare). To jak LX sobie z tym radzi?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach